Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3814 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29855
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17640)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12215)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2015 - VC Ameriky - pretek

 Zdieľať

Pridané: 12.04.2015 Autor: Beal
Čitatelia: 4162 [Šport - MotoGP]

Štart preteku vypísaného na 21 kôl zhatila voda vytekajúca na trať v tretej zákrute. Môžeme tak spomínať aspoň na ňu, lebo pretek bol na dramatické chvíle skúpy.

Seriál článkov - MotoGP 2015:

| Seriál článkov: MotoGP 2015 |

Namiesto pretekárov tak vybehla na trať sušiaca čata a poj ho do boja s prírodou. Vodu na trati diváci mohli zazrieť už aj počas preteku Moto2, kde v niektorých častiach trate chvíľku mrholilo a na nepríjemnom mieste v tieni sa objavila mláka.

Vodu na trati sa podarilo vysušiť a konečne prišiel štart. Ten sa podaril Ducati a prvou zákrutou prešiel prvý Dovizioso druhý Marquez tretí Rossi. Dovizioso s brutálnym ťahom Ducati mierne odskočil druhému Marcovi na Honde. Zaujímavý moment nastal vo štvrtom kole, keď si na chvíĺku vymenili pozície a Marc Marquez sa po prvý krát dostal do vedenia závodu, no iba na pár metrov kým sa nevrátil na prvú pozíciu Dovizioso, aby mu ju hneď na to opäť zobral Marquez. To bol posledný moment v tomto preteku, kedy si súťažilo o prvú priečku. Ako to už poznáme, fenomenálny Marquez nedal nikomu šancu a do konca preteku krúžil na prvej pozícii.

Divácky zaujímavé súboje boli medzi Rossim a Doviziosom o druhé miesto. Valentinovi sa tri krát síce podarilo pretlačiť na striebornú pozíciu, ale výborný Dovizioso sa dokázal šesť kôl pred koncom vrátiť späť. Niekde v tom čase začal tlačiť na plyn aj Lorenzo a do záveru sa mu podarilo dostať za Rossiho na štvrté miesto. Posledné tri kolá sme strávili v očakávaní, či Valentino zaútočí a zoberie Ducati striebro, to sa však nestalo, Dovi nedal takémuto scenáru najmenšiu šancu a tak cieľom prešiel prvý Marc Marquez na Honde druhý Dovizioso na Ducati tretí Rossi na Yamahe. Najbližší pretek sa pôjde už o týždeň v Argentíne.

Pos.PointsNum.RiderNationTeamBikeKm/hTime/Gap
12593Marc MARQUEZSPARepsol Honda TeamHonda158.643'47.150
2204Andrea DOVIZIOSOITADucati TeamDucati158.5+2.354
31646Valentino ROSSIITAMovistar Yamaha MotoGPYamaha158.4+3.120
41399Jorge LORENZOSPAMovistar Yamaha MotoGPYamaha158.2+6.682
51129Andrea IANNONEITADucati TeamDucati158.1+7.584
61038Bradley SMITHGBRMonster Yamaha Tech 3Yamaha158.0+10.557
7935Cal CRUTCHLOWGBRCWM LCR HondaHonda157.6+16.967
8841Aleix ESPARGAROSPATeam SUZUKI ECSTARSuzuki157.5+19.025
9725Maverick VIÑALESSPATeam SUZUKI ECSTARSuzuki156.3+38.570
1069Danilo PETRUCCIITAPramac RacingDucati156.1+41.796

Celkové poradie v šampionáte

Pos.RiderBikeNationPoints
1Valentino ROSSIYamahaITA41
2Andrea DOVIZIOSODucatiITA40
3Marc MARQUEZHondaSPA36
4Andrea IANNONEDucatiITA27
5Jorge LORENZOYamahaSPA26

foto: motogp.com

Pridané: 12.04.2015 Autor: Beal Zdieľať

Seriál článkov - MotoGP 2015:

| Seriál článkov: MotoGP 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Body a Trasy v tomto článku:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »