Anketa:
MotoGP 2015 - VC Kataru - pretek
ZdieľaťPridané: 29.03.2015 Autor: Beal
Čitatelia: 6234 [Šport - MotoGP]
Po preteku zaznela talianska hymna. Patrila všetkým trom na bedni a tiež Ducati.
Seriál článkov - MotoGP 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2015 | Nasledujúci
Konečne sme sa dočkali a po zime plnej všakovakých vyjadrení prišiel prvý pretek. Že sa Ducati zjavovala na popredných miestach sme videli už minulú sezónu, žiaľ, väčšinou to bolo len pár kôl a o to väčšie boli očakávania tejto sezóny. Krôčik od štartu sezóny išiel z Ducati hlas aj na adresu Valentina Rossiho, ktorý by podľa nich tento rok mohol zabojovať o titul majstra sveta. Kde na to prišli? Opýtal sa asi každý, kto videl tréningy v Katare a výsledky samotnej kvalifikácie, ktorá postavila Rossiho na ôsmu priečku. Najlepšiu pozíciu na štarte chytila Ducati Andrea Doviziosa nasledovaná dvoma Hondami z nich až tá druhá patrila Marquezovi.
![]() |
Pretek odštartoval. Pedrosa sa prepadol v roji strojov, Marc Marquez bol hneď v prvej zákrute príliš rýchly a išiel von. Vedenia sa chopila trojica Dovizioso, Iannone a Lorenzo, na opačný koniec sa zaradil Marquez a z posledného miesta nasadil stíhaciu jazdu.Valentino Rossi na ôsmom mieste začal zrýchľovať a postupne sa aj cez Pedrosu dostal na štvrté miesto. Následne nasadil najrýchlejšie kolo preteku a onedlho už bol zavesený za vedúcou trojicou. Prvú pozíciu si striedali najčastejšie Lorenzo s Doviziosom, no boli aj chvíle, keď prvé dva miesta patrili Ducati. Tie dnes presvedčili o svojej sile a bolo vidieť, že hlavne na cieľovej rovinke boli o hodne rýchlejšie od Yamahy.
![]() |
Čím bližšie bol záver preteku, tým viac vyhrotená bola situácia. Marc Marguez sa z posledného miesta preštrikoval na piate, ale ďalej to už nešlo. Rossi predbehol Lorenza a začal sa napínavý boj o prvé miesto. Niekoľko krát si vymenili pozície Rossi s Doviziosom, ale cieľová čiara sa zdala byť na rovinke príliš vzdialená a vyzeralo to tak, že Ducatke stačí dostať sa na rovinu na druhej pozícii a po cieľovú čiaru sa dokáže rozkotúľať natoľko, že v posledných metroch ukáže Yamahe chrbát. Aj sa tak stalo no Yamaha o pár metrov udržala prvé miesto a doviezla na svojom chrbte Rossiho na prvom mieste. Druhý s tesnou stratou prešiel cieľom Dovizioso a tretie miesto, vôbec prvé pódium v triede MotoGP patrilo Iannonemu. Chvíľami vedúci Jorge Lorenzo zo svojej zemiakovej pozície určite nebude šťastný.
![]() |
Čo nám dal závod v Katare? V prvom rade je to poznanie, že Ducati sa nenormálne zlepšila a dokázala nie len držať krok, ale dokonca udávať tempo celý závod. Niet pochýb, že tento rok to v čele pretekov bude oveľa zaujímavejšie. Ďalej vieme, že aj Marquez robí chyby a hoci je to fenomenálny jazdec, doba, kedy sa z poslednej pozície dalo dostať na prvé miesto je preč. Nemastný neslaný bol Dani Padrosa, ale mohlo to byť len nastavením stroja. Na výkriky: „Rossi je späť“ je príliš zavčasu, dnešný pretek išiel výborne, no kto vie, čo by sa dialo, keby bol Marc ostal vo vedení. Na to sa však história nepýta a odpoveď na otázku nájdeme možno už v nasledujúcom preteku v Amerike 12. apríla.
Výsledková listinaPos. | Points | Num. | Rider | Nation | Team | Bike | Km/h | Time/Gap |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 166.7 | 42'35.717 |
2 | 20 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 166.7 | +0.174 |
3 | 16 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Ducati Team | Ducati | 166.5 | +2.250 |
4 | 13 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 166.5 | +2.707 |
5 | 11 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 166.2 | +7.036 |
6 | 10 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 166.0 | +10.755 |
7 | 9 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | CWM LCR Honda | Honda | 165.9 | +12.384 |
8 | 8 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 165.8 | +12.914 |
9 | 7 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 165.8 | +13.031 |
10 | 6 | 68 | Yonny HERNANDEZ | COL | Pramac Racing | Ducati | 165.5 | +17.435 |
foto: motogp.com
Mapa:
Pridané: 29.03.2015 Autor: Beal Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MotoGP 2015 VC Španielska - Lorenzo útočí - Beal
- MotoGP 2014 - VC San Marina - Beal
- MotoGP 2014 - VC Talianska - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Českej republiky - Beal
- MotoGP 2014 - VC Holandska - pretek - Beal
- MotoGP 2014 – VC Francúzska – kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2015 VC Talianska - Lorenzo neporaziteľný, Marquez bez bodov - Awia
- MotoGP 2014 - VC Indianapolis - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Aragón - Beal
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015 - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- VR - Kolo po prejdení cieľom
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015
- MotoGP 2015 - Čo nepovedal pápež a my sme vyčítali.
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - Marquez skutočne zapredaný?
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - dianie pred štartom
- MotoGP 2015 - VC Austrálie - fantastický Iannone tretí, Lorenzo sťahuje Rossiho náskok
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu
- MotoGP 2015 - VC Aragonu - Marquez opäť k zemi.
- MotoGP 2015 - VC San Marína - taktický hlavolam
- MotoGP 2015 - VC Veľkej Británie - Rossi opäť vo vedení
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!