ISSN 1336-6491 | Online: 2629 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29845
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12209)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

MV Agusta pripravuje nový štvorvalcový motor

 Zdieľať

Pridané: 18.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 3031 [Bleskovky - Novinky]

MV Agusta chystá nový štvorvalcový motor, ktorý by mal byť predstavený už na jeseň tohto roku. Nový motor by mal byť základom hneď pre 4 nové modeli motocyklov.

Seriál článkov - Novinky 2016:

| Seriál článkov: Novinky 2016 |

Zdá sa, že MV Agusta so svojím štvorvalcom dosiahla vrchol v podobe modelu MV Agusta F4 RC a tak prišiel čas, pre vytvorenie kompletne nového motora. Spolu s ním sa teda objavia úplne nové motocykle v modelovej rade MV Agusta. Značka z Varese pravdepodobne logicky začne s predstavením novej generácie superšportu F4 a naháča Brutale v rôznych verziách.

Celý proces so zavádzaním nového štvorvalca by mal byť podobný tomu, ako sme videli pri predstavovaní noviniek, ktoré poháňa väčší trojvalec z dielne MV Agusta. Teda najprv prišiel superšport, potom naháč a tak rôzne odvodené strojovne ako Dragster či aktuálne Turismo Veloce 800. MV Agusta si naviac myslí, že už kompletne vyčerpala možnosti využitia trojvalca v rôznych modeloch a preto by sme sa v blízkej dobe nemali dočkať ničoho nového s týmto pohonom.

Pridané: 18.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2016:

| Seriál článkov: Novinky 2016 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »