Anketa:
Pozvánka: MV AGUSTA OPEN DAYS 15. a 16. mája 2015
ZdieľaťPridané: 14.05.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3985 [Novinky - Pozvánka]
Pozývame všetkých na MV AGUSTA OPEN DAYS 15. a 16. mája 2015. Príďte si pozrieť a vyskúšať novinky z Varese alebo využiť 10% zľavu na oblečenie alebo doplnky na motocykle.
K dispozícii v predajni MOTOCORSE budú nasledovné prevádzacie motocykle značky MV AGUSTA:
- MV Agusta Turismo Veloce 800 2015
- MV Agusta Stradale 800 2015
- MV Agusta Brutale 800 2015
- MV Agusta Rivale 800 2015
Dohodnite si testovaciu jazdu na info@motocorse.sk
Kde nás nájdete:
Motocorse Bratislava (Triumph, MV Agusta, Gilera, Gas Gas, Derbi)Mapa:
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | MV Agusta | MV Agusta | MV Agusta | MV Agusta |
Model: | Turismo Veloce 800 | Stradale 800 | Brutale 800 | Rivale 800 |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | ||
Kategória: | Cestovná | Cestovná | Naháč | Supermoto |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 798 ccm | 798 ccm | 798 ccm | 798 ccm |
Max. výkon: | 110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot. | 114.9 k (84.5 kW) / 11000 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 11600 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 12000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 83 Nm / 8000 ot. | 78.5 Nm / 9000 ot. | 81 Nm / 8600 ot. | 84 Nm / 8600 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3 : 1 | 13.3 : 1 | 13.3 : 1 | 13.3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 54.3 mm | 79 x 54.3 mm | 79 x 54.3 mm | 79 x 54.3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 160 mm | 150 mm | 125 mm | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 160 mm | 150 mm | 125 mm | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR 17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55-17 | 180/55 ZR 17 | 180/55 ZR 17 | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 191 kg | 181 kg | 167 kg | 178 kg |
Výška sedla: | 870 mm | 870 mm | 810 mm | 881 mm |
Rázvor: | 1420 mm | 1460 mm | 1380 mm | 1410 mm |
Dĺžka: | 2080 mm | 2130 mm | 2085 mm | 2070 mm |
Šírka: | 900 mm | 890 mm | 725 mm | 885 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | 125 mm | 160 mm | 142 mm |
Objem nádrže: | 22 l | 16 l | 16.6 l | 12.9 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 240 km/h | 214 km/h | 245 km/h | 245 km/h |
Servisný interval: | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tempomat: | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | quickshift MV EAS 2.0, Bluetooth | quickshift MV EAS 2.0 | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 05/2015 14 690,00 € - uvádzacia cena | Očakávaná cena: 13990 EUR | Cena 05/2013 10 290,- € | Cena 12.690,-EUR (14.10.2013), RbW, Trakčná kontrola, 3 palivové mapy, MVICS, EAS |
Pridané: 14.05.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: KTM ORANGE DAYS v Adamoto Košice 2015 - Redakcia
- Pozvánka: MT TOUR 2022 MICHALOVCE - Redakcia
- Pozvánka: Kawasaki & Yamaha TEST DAY 2015, Považská Bystrica - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!