Anketa:
Pozvánka: MT TOUR 2022 MICHALOVCE
ZdieľaťPridané: 27.06.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3367 [Novinky - Pozvánka]
Obľúbená MT Tour sa blíži a s ňou aj jedinečná možnosť zažiť návykový pocit z jazdy Dark Side of Japan! Pozývame vás na nezabudnuteľný výlet do ríše MT: vyskúšajte na vlastnej koži najobľúbenejšiu a najpredávanejšiu triedu motocyklov v rámci celej Európy!
Oddýchnite si od všedných starostí a nechajte sa uniesť tými najtemnejšími japonskými snami. Snami o novom rade MT 2022!
Na čo sa môžete tešiť?
- kompletný rad všetkých kubatúr MT vrátane horúcej novinky MT-10SP!
- testovacie jazdy od 9.00 do 16.00 po celý víkend a zadarmo
- 30-minútová testovacia jazda po malebných cestách v sprievode skúsených jazdcov tímu Yamaha
- možnosť občerstvenia
- sprievodný program
Ako sa prihlásiť?
- podmienkou pre účasť je elektronická rezervácia požadovaného motocykla a času, platný OP a VP zodpovedajúci skupine testovaného stroja
- počet testovacích jázd na osobu/deň nie je limitovaný. Prvé dve jazdy sú zadarmo, ďalšie jazdy s poplatkom na mieste 10 € za jazdu
- Viac info na tel. čísle: +421 948 998 787
REZERVÁCIA JÁZD: yamaha-michalovce.fullmedia.sk
Pridané: 27.06.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- POZOR ZMENA TERMÍNU: Yamaha MT-Tour 2018 prichádza! Objavte vašu temnú stránku - Redakcia
- Yamaha MT Tour už tento víkend v Dlhej - príď si zajazdiť! - Redakcia
- Pozvánka: Výstava motocyklov a testovacie jazdy - Styx v Bory Mall 23. - 25. 9. 2022 - Redakcia
- Pozvánka: Testovací vikend modelov YAMAHA YZ a WR-F 2014 - Redakcia
- Pozvánka na Honda Test Days 2022 - Redakcia
- YAMAHA DEMO TOUR 2024 - Neváhaj a otestuj svoj vysnívaný motocykel! - Redakcia
- Pozvánka: MV AGUSTA OPEN DAYS 15. a 16. mája 2015 - Redakcia
- Pozvánka: Kawasaki & Yamaha TEST DAY 2015, Považská Bystrica - Redakcia
- Pozvánka: Dolce Vita Days Košice 2023 - príď si otestovať Vespa, Piaggio, Aprilia a Moto Guzzi! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!