Anketa:
Motokurzy po celom Slovensku - Centrum bezpečnej jazdy
ZdieľaťPridané: 30.06.2015 Autor: datadive
Čitatelia: 4753 [Bleskovky - PR bleskovka]
Bojíte sa položiť motorku do zákruty? Nové kurzy Centra bezpečnej jazdy vám pomôžu posunúť náklon motorky hlbšie či premôcť váš obavy z jazdenia. Kurzy budú dostupné na troch miestach na Slovensku – v areáli Centra bezpečnej jazdy na SLOVAKIA RINGU, od júla na letisku Jamník a od septembra na letisku Košice.
Nová metodika kurzov vznikla pod profesionálnym vedením úspešného slovenského pretekára Rally Dakar Ivana Jakeša. Všetci inštruktori kurzov prešli intenzívnym Ivanovým tréningom, pričom na vybraných kurzoch bude tento úspešný slovenský motocyklový reprezentant školiť osobne. Navyše pre tréningové účely kurzov Centrum bezpečnej jazdy poskytuje motorky s padacím rámom, takže účastníci sa nemusia báť, že pri hlbokých náklonov oškrú svoje stroje.
Motorkári, ktorí si prejdú celodenným kurzom sa zdokonalia v technike krízového brzdenia, vyhýbavého manévru či získajú sebadôveru pri hlbokých náklonoch.
Centrum bezpečnej jazdy rozširuje svoje kurzy po celom Slovensku. Za motocyklistami stredného Slovenska Centrum bezpečnej jazdy vycestuje na letisko Jamník, blízko Liptovského Mikuláša. Pre motocyklistov z východného Slovenska sú prichystané kurzy v areáli letiska Košice.
Termíny kurzov:
Centrum bezpečnej jazdy, areál SLOVAKIA RING
• Poldenný kurz Standard: 28. jún, 18. júl, 8. august, 30. august
• Celodenný kurz Profi: 12. júl, 2. august, 16. august
Letisko Jamník
• Celodenný kurz Profi: 25. júl, 15. august
Letisko Košice
• September
Viac informácií na www.drivingacademy.sk/darcekovepoukazy
SLOVAKIA RING / Centrum bezpečnej jazdy
Centrum bezpečnej jazdy je najväčšie slovenské centrum zamerané na profesionálne vzdelávanie vodičov všetkých vodičských skupín. Je súčasťou jedinečného motoristického areálu SLOVAKIA RING v Orechovej Potôni. Od svojho vzniku, v roku 2011, Centrum vyškolilo viac ako 12 000 vodičov.
Ďalšie informácie:
Michal Jariabka
Inštruktor výcviku
mobil: 0948 003 270
e-mail: jariabka@cbj.sk
Pridané: 30.06.2015 Autor: datadive Zdieľať
Súvisiace články:
- Katriňák, Jakeš a ich tím smerujú do Lisabonu - Herghott
- Slovenskí jazdci už na ceste na Dakar 2012 - Redakcia
- Slováci na Dakare 2019 - haro007
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph Speed Triple 1050 S 2016 - chuligán nám dospel
- Nový Ducati Superbike s V4 motorom?
- Nová Jawa 350 OHC?
- Intermot 2016: Harley Davidson s novými motormi
- Intermot 2016: Horex predstavil retro klasiku s VR6 motorom
- Intermot 2016: Novinky značky Indian
- Boli sme na siedmom ročníku Honda Fest, Lipno - Šumava 2016
- Vyskúšali sme šidlá pre vodičáky A2: Hondu CB500X a Hondu CB500F
- Boli sme na BMW Motorrad Fest 2016 v Poľsku
- Harley-Davidson Praha druhý krát Kráľom Customov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!