ISSN 1336-6491 | Online: 2294 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29861
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)
Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Katriňák, Jakeš a ich tím smerujú do Lisabonu

 Zdieľať

Pridané: 02.01.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 9218 [Šport - Rally]

Dnes krátko po dvanástej opustili Bratislavu všetci členovia slovenskej časti Mol Dakar tímu.

Seriál článkov - Dakar 2007:

| Seriál článkov: Dakar 2007 |

 Vľavo Ivan Jakeš, vpravo Jaro Katriňák a za nimi po strop naložené Iveco
Vľavo Ivan Jakeš, vpravo Jaro Katriňák a za nimi po strop naložené Iveco

Nissan Pathfinder a dva kusy Iveco Daily, v ktorých boli dve takmer úplne rozložené KTM 660, to je slovenská flotila smerujúca do portugalského Lisabonu. Budú prechádzať Rakúskom, Talianskom, francúzskou riviérou a severom talianska do Portugalska, kde Jara a Iva čakajú technické prehliadky.

 Ivo a Jaro
Ivo a Jaro

Väčšina z týchto spolucestovateľov sa od Jara a Ivana odpojí ešte v Európe a vrátia sa domov. Na africké etapy s nimi pôjde už iba Jarov brat Rasťo ako mechanik.

 Partia smerujúca do Lisabonu
Partia smerujúca do Lisabonu

Štart prvej etapy bude 6. januára v centre Lisabonu. O všetkom dianí budeme aktuálne informovať.

 Jaro skúša satelitný telefón
Jaro skúša satelitný telefón

CHLAPCI, MOTORIDE VOLÁ NA ZDAR!


Pridané: 02.01.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Seriál článkov - Dakar 2007:

| Seriál článkov: Dakar 2007 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »