Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1674 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17137)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11666)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki Vulcan S 2015 - naháčovitý cruiser pre každého 2/2

 Zdieľať

Pridané: 23.07.2015 Autor: datadive
Čitatelia: 26992 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

Martin Kňaze - matox:

Vulcan priniesol čerstvý vietor do obvykle pokojnej triedy CCC. Oceňujem, že sa v Kawe nebáli experimentovať a že aj do relatívne konzervatívnej kategórie motoriek priniesli niečo úplne nové, drzé. V skratke citlivo skrížili modernu s klasikou a vzišla z toho motorka na prvý pohľad čoproidno - cruiseroidná, ale s radovým dvojvalcom (namiesto klasiky V2) z ER6ky, s asymetricky uloženou pružinou (tiež z ER6). Vznikol z toho kvázi cruiser, ale s jazdnými vlastnosťami blížiacimi sa k naháču.

Kawasaki Vulcan S 2015

Na motorku som sa tešil, hneď ma zaujala svojim trúfalým dizajnom a bol som zvedavý, ako to bude jazdiť. Posed je ležérny, ako sa na danú kategóriu patrí – ruky aj nohy natiahnuté vopred, rozmerné kreslo, pohodička. Ak by ale niekto očakával lenivé prevaľovanie sa valcov, tu sa nedočká. Motor ide živo do otáčok a s relatívne ľahkou motorkou nemá problém. Vibrácie za tu chvíľku vôbec nebadám a tak sa sústredím iba na jazdu. V meste sa nestratí, len ju treba držať nad 3000 ot., pretože pod nimi už chod motora nie je taký hladký. Ovládateľnosť je až prekvapivo ľahká a ani v pomalších, ostrých zákrutách sa mašina “nezatvára”. Brzdy sú k typu moto adekvátne, dobre dávkovateľné, avšak ak sa necháte uniesť a využijete potenciál motora, už by to chcelo možno druhý kotúč. Hlavne motor je pri tejto motorka malým pokušiteľom a núti vás jazdiť tak, ako sa na takýchto motorkách nejazdí. Prekvapilo ma, že podvozku to nevadí a dá sa s ňou celkom svižne aj v zákrutách. Tu ale príde limitujúci faktor – nízke stúpačky a to veľmi. Chápem, že na vymetanie zákrut sú iné stroje, ale keď motor a podvozok (a v podstate aj brzdy) sú za, stúpačky by do toho tak skoro nemali kecať…

Motorka sa mi celkovo páčila, ako po dizajnovej stránke, tak aj po jazdeckej. Ideálne pre mladého človeka, ktorého lákajú motorky CCC, ale nechce niečo s 50 ročným dizajnom a 300+ kilami. Chce štýlovú moderno - klasickú motorku, s ktorou sa dobre povozí v meste ako aj pri dlhších výjazdoch.

dizajn, motor, jazdné vlastnosti nízke stupačky

Konkurencia

Najväčší konkurentom Kawasaki Vulcan S, bude aspoň podľa papierov Honda CTX 700 ABS bez automatu, ale kedže som ju chvíľu jazdil, môžem zodpovedne prehlásiť, že ozaj iba papierovo. Vulcan má viac fun faktoru a celkovo z neho ide iný pocit. Keď prepáčime radový dvojválec, pribudnú nám Yamaha XVS 950, Suzuki Intruder M800, ktoré sú výrazne tažšie a sú úplne inde čo sa týka pocitu z jazdy. Poprípade HD Street 750, ktorý je tiež primárne zameraný na mladšiu generáciu. Zo všetkých spomínaných ma Vulcan navrch minimálne výkonom motora. Popravde si aj tak myslím, že Kawasaki Vulcan S založil úplne novú kategóriu naháčových cruisrov.

Záver

Viem, že sa budem opakovať, ale opäť spomeniem, že Vulcan S je cruiser, ktorý jazdí ako nahač, to je proste hlavná čtra tejto motorky. Základ v ER-6 je riadne cítiť. Výborný motor, ktorý už poznáme, skvelá ovládateľnosť, meniteľná ergonómia v širokom spektre, prijateľná cena robí z tejto motorky veľmi zaujímavú vstupnú bránu do sveta cruisrov a všeobecne jednej stopy. Osloví asi každého, kto si nepotrpí na "V"éčkový motor a kopu chrómu (chróm sa dá dokúpiť ). Ideálny stroj na vikendové túlanie, na vyvetranie si hlavy po robote a vďaka nízkej hmotnosti ho budú baby určite milovať. Pre cestovateľské ambície, treba dokúpiť minimálne turistické plexi.

Kawasaki Vulcan S 2015
Kawasaki Vulcan S 2015

Plusy, mínusy

Motor, Podvozok, Brzdy, Ovládateľnosť, Pohodlie, Zrkadlá Podvozok, Výfuk, Ochrana pred vetrom

Video

Video: Kawasaki Vulcan S 2015

Pozadie / Wallpaper:

Kawasaki Vulcan S 2015
Kawasaki Vulcan S 2015
Kawasaki Vulcan S 2015

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Kawasaki Vulcan S 2015 ABS:

Servisný interval 6000 km
Spotreba 4 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 14 l (3 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 60 km
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 3000 ot. / 4200 ot. / 6200 ot.
Cena motorky 6895,- EUR (s ABS 7295,- EUR)

Ceny vybraných doplnkov:

Ukazovateľ zaradenej rýchlosti s držiakom 230 EUR
12V zásuvka s držiakom 40 EUR
Dizajnová nálepka na nádrž 100 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 43,25EUR
Stupačka 87,25 EUR
Spätné zrkadlo 43,11 EUR
Smerovka 15 EUR

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motorent, požičovňa motoriek Kawasaki. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách AGV K5 od firmy Motostore.

Foto:
 Kawasaki Vulcan S 2015 Honda CTX700 2015 Harley-Davidson Street 750 2015 Suzuki Intruder M 800 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiHondaHarley-DavidsonSuzuki
Model:Vulcan SCTX700Street 750Intruder M 800
Rok:2015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:Chopper/CruiserChopper/CruiserChopper/CruiserChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:649 ccm670 ccm749 ccm805 ccm
Max. výkon:61.2 k (45.0 kW) / 7500 ot.47.6 k (35.0 kW) / 6250 ot.53.3 k (39.2 kW) / 6000 ot.
Max. krútiaci moment:63 Nm / 6600 ot.60 Nm / 4750 ot.59 Nm / 4000 ot.69 Nm / 3200 ot.
Kompresný pomer:10.8:110.7: 111:19.4 : 1
Vŕtanie x Zdvih:83 x 60 mm73 x 80mm85 x 66 mm83.0 x 74.4 mm
Palivový system:vstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanie Mikuni 38mm
Rozvod:DOHC (4V)SOHC (4V)SOHC
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňováautomatická 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazremeňkardan
Zdvih vpredu:130 mm107 mm
Zdvih vzadu:80 mm110 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-18120/70-17100/80-17130/90-16 M/C 67H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:250 mm240 mm
Pneu vzadu:160/60-17160/60-17140/75-15170/80-15 M/C 77H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:206 kg
Hmotnosť s náplňami:225 kg222 kg277 kg
Výška sedla:705 mm720 mm709 mm700 mm
Rázvor:1575 mm1530 mm1534 mm1655 mm
Dĺžka:2310 mm2225 mm2500 mm
Šírka:880 mm955 mm
Výška:1100 mm1110 mm
Svetlá výška:130 mm114 mm145 mm140 mm
Objem nádrže:14 l12 l13.1 l15.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 228 km
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2014 7.680,-EUR

<

Pridané: 23.07.2015 Autor: datadive Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: