Anketa:
Kawasaki Vulcan S 2015 - naháčovitý cruiser pre každého 2/2
ZdieľaťPridané: 23.07.2015 Autor: datadive
Čitatelia: 26992 [Testy a predstavenia - Test]
Názor druhého redaktora:
Martin Kňaze - matox:
Vulcan priniesol čerstvý vietor do obvykle pokojnej triedy CCC. Oceňujem, že sa v Kawe nebáli experimentovať a že aj do relatívne konzervatívnej kategórie motoriek priniesli niečo úplne nové, drzé. V skratke citlivo skrížili modernu s klasikou a vzišla z toho motorka na prvý pohľad čoproidno - cruiseroidná, ale s radovým dvojvalcom (namiesto klasiky V2) z ER6ky, s asymetricky uloženou pružinou (tiež z ER6). Vznikol z toho kvázi cruiser, ale s jazdnými vlastnosťami blížiacimi sa k naháču.
Na motorku som sa tešil, hneď ma zaujala svojim trúfalým dizajnom a bol som zvedavý, ako to bude jazdiť. Posed je ležérny, ako sa na danú kategóriu patrí – ruky aj nohy natiahnuté vopred, rozmerné kreslo, pohodička. Ak by ale niekto očakával lenivé prevaľovanie sa valcov, tu sa nedočká. Motor ide živo do otáčok a s relatívne ľahkou motorkou nemá problém. Vibrácie za tu chvíľku vôbec nebadám a tak sa sústredím iba na jazdu. V meste sa nestratí, len ju treba držať nad 3000 ot., pretože pod nimi už chod motora nie je taký hladký. Ovládateľnosť je až prekvapivo ľahká a ani v pomalších, ostrých zákrutách sa mašina “nezatvára”. Brzdy sú k typu moto adekvátne, dobre dávkovateľné, avšak ak sa necháte uniesť a využijete potenciál motora, už by to chcelo možno druhý kotúč. Hlavne motor je pri tejto motorka malým pokušiteľom a núti vás jazdiť tak, ako sa na takýchto motorkách nejazdí. Prekvapilo ma, že podvozku to nevadí a dá sa s ňou celkom svižne aj v zákrutách. Tu ale príde limitujúci faktor – nízke stúpačky a to veľmi. Chápem, že na vymetanie zákrut sú iné stroje, ale keď motor a podvozok (a v podstate aj brzdy) sú za, stúpačky by do toho tak skoro nemali kecať…
Motorka sa mi celkovo páčila, ako po dizajnovej stránke, tak aj po jazdeckej. Ideálne pre mladého človeka, ktorého lákajú motorky CCC, ale nechce niečo s 50 ročným dizajnom a 300+ kilami. Chce štýlovú moderno - klasickú motorku, s ktorou sa dobre povozí v meste ako aj pri dlhších výjazdoch.
dizajn, motor, jazdné vlastnosti | nízke stupačky |
Konkurencia
Najväčší konkurentom Kawasaki Vulcan S, bude aspoň podľa papierov Honda CTX 700 ABS bez automatu, ale kedže som ju chvíľu jazdil, môžem zodpovedne prehlásiť, že ozaj iba papierovo. Vulcan má viac fun faktoru a celkovo z neho ide iný pocit. Keď prepáčime radový dvojválec, pribudnú nám Yamaha XVS 950, Suzuki Intruder M800, ktoré sú výrazne tažšie a sú úplne inde čo sa týka pocitu z jazdy. Poprípade HD Street 750, ktorý je tiež primárne zameraný na mladšiu generáciu. Zo všetkých spomínaných ma Vulcan navrch minimálne výkonom motora. Popravde si aj tak myslím, že Kawasaki Vulcan S založil úplne novú kategóriu naháčových cruisrov.
Záver
Viem, že sa budem opakovať, ale opäť spomeniem, že Vulcan S je cruiser, ktorý jazdí ako nahač, to je proste hlavná čtra tejto motorky. Základ v ER-6 je riadne cítiť. Výborný motor, ktorý už poznáme, skvelá ovládateľnosť, meniteľná ergonómia v širokom spektre, prijateľná cena robí z tejto motorky veľmi zaujímavú vstupnú bránu do sveta cruisrov a všeobecne jednej stopy. Osloví asi každého, kto si nepotrpí na "V"éčkový motor a kopu chrómu (chróm sa dá dokúpiť ). Ideálny stroj na vikendové túlanie, na vyvetranie si hlavy po robote a vďaka nízkej hmotnosti ho budú baby určite milovať. Pre cestovateľské ambície, treba dokúpiť minimálne turistické plexi.
Plusy, mínusy
Motor, Podvozok, Brzdy, Ovládateľnosť, Pohodlie, Zrkadlá | Podvozok, Výfuk, Ochrana pred vetrom |
Video
Video: Kawasaki Vulcan S 2015
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Kawasaki Vulcan S 2015 ABS:
Servisný interval | 6000 km |
Spotreba | 4 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 14 l (3 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 60 km |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 3000 ot. / 4200 ot. / 6200 ot. |
Cena motorky | 6895,- EUR (s ABS 7295,- EUR) |
Ceny vybraných doplnkov:
Ukazovateľ zaradenej rýchlosti s držiakom | 230 EUR |
12V zásuvka s držiakom | 40 EUR |
Dizajnová nálepka na nádrž | 100 EUR |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 43,25EUR |
Stupačka | 87,25 EUR |
Spätné zrkadlo | 43,11 EUR |
Smerovka | 15 EUR |
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motorent, požičovňa motoriek Kawasaki. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách AGV K5 od firmy Motostore.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Kawasaki | Honda | Harley-Davidson | Suzuki |
Model: | Vulcan S | CTX700 | Street 750 | Intruder M 800 |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | |||
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm | 670 ccm | 749 ccm | 805 ccm |
Max. výkon: | 61.2 k (45.0 kW) / 7500 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 6250 ot. | 53.3 k (39.2 kW) / 6000 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 63 Nm / 6600 ot. | 60 Nm / 4750 ot. | 59 Nm / 4000 ot. | 69 Nm / 3200 ot. |
Kompresný pomer: | 10.8:1 | 10.7: 1 | 11:1 | 9.4 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 60 mm | 73 x 80mm | 85 x 66 mm | 83.0 x 74.4 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie Mikuni 38mm | |
Rozvod: | DOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | automatická 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | remeň | kardan |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 107 mm | ||
Zdvih vzadu: | 80 mm | 110 mm | ||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 320 mm | ||
Pneu vpredu: | 120/70-18 | 120/70-17 | 100/80-17 | 130/90-16 M/C 67H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm | 240 mm | ||
Pneu vzadu: | 160/60-17 | 160/60-17 | 140/75-15 | 170/80-15 M/C 77H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 206 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 225 kg | 222 kg | 277 kg | |
Výška sedla: | 705 mm | 720 mm | 709 mm | 700 mm |
Rázvor: | 1575 mm | 1530 mm | 1534 mm | 1655 mm |
Dĺžka: | 2310 mm | 2225 mm | 2500 mm | |
Šírka: | 880 mm | 955 mm | ||
Výška: | 1100 mm | 1110 mm | ||
Svetlá výška: | 130 mm | 114 mm | 145 mm | 140 mm |
Objem nádrže: | 14 l | 12 l | 13.1 l | 15.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 4.3 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 228 km | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 9/2014 7.680,-EUR |
Pridané: 23.07.2015 Autor: datadive Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph Speed Triple 1050 S 2016 - chuligán nám dospel
- Nový Ducati Superbike s V4 motorom?
- Nová Jawa 350 OHC?
- Intermot 2016: Harley Davidson s novými motormi
- Intermot 2016: Horex predstavil retro klasiku s VR6 motorom
- Intermot 2016: Novinky značky Indian
- Boli sme na siedmom ročníku Honda Fest, Lipno - Šumava 2016
- Vyskúšali sme šidlá pre vodičáky A2: Hondu CB500X a Hondu CB500F
- Boli sme na BMW Motorrad Fest 2016 v Poľsku
- Harley-Davidson Praha druhý krát Kráľom Customov
- ... zobraz všetky články od tohto autora