Anketa:
Harley-Davidson on Tour 2015 – James Bond Bratislave alebo aj o tom aký je Street 750
ZdieľaťPridané: 08.07.2015 Autor: eNeM
Čitatelia: 5140 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Začiatkom júna tohto roku sme mali opäť možnosť vidieť a osedlať celú produktovú radu Harley-Davidson vďaka Demo Trucku, ktorý už sa stal takpovediac každoročnou tradíciou.
Pre majiteľov a fanúšikov amerického železa, ako aj pre každého, kto by k tejto značke rád pričuchol mali v Bratislave pripravenú celú modelovú radu, od Street 750, cez Sportstery, Dyny, Softaily, V-Rody až po najvyššie modely Touringového portfólia. Kto nemal vlastnú helmu, či bundu, mohol si ich takisto požičať priamo v stánku, ktorý so sebou Demotruck priviezol. Samozrejme v sobotu nechýbal ani bohatý sprievodný program, ukončený večerným koncertom priamo v Harley Pube.
My sme však zavítali už o deň skôr, aby sme si motorky mohli obzrieť pekne bez stresu. Keďže som doteraz nemal možnosť naživo sedieť na Street 750, rozhodol som sa vyskúšať si ju naživo na našich cestách. Nemá príliš veľký význam rozpisovať sa o nej extra podrobne, to už minulý rok spravil Zeon vo svojom článku, ja si však dovolím pridať svoj krátky pohľad ortodoxného harlejáka, pričom v jednom z nasledujúcich článkov by som Street 750 rád porovnal so svojho času rovnako kontroverzným modelom V-Rod. Veď už v minulom článku o pražskom CEE kole Battle of the Kings som si dovolil Street 750 nazvať „Babyrod“. Aj V-Rod má motor kultivovaný neamerickým výrobcom, je to vodník a odkláňa sa od tradičného smeru, ktorým HD oslovuje svojich štandardných zákazníkov a ani V-Rod nebol pár rokov dozadu prijatý práve s nadšením jasajúceho davu.
Ale vráťme sa nateraz späť k už spomínanému Babyrodu. Osobne som zástanca vzduchových véčiek a u harykov mám najradšej veľký Sportster, pre mňa osobne je to dokonalý predstaviteľ svojej kategórie, ktorý mi dáva všetko to, čo od motorky chcem: vibrácie, zvuky, vzhľad a istú dávku staromódnej neohrabanosti. Pre značke verných HD fanúšikov je to práve to, čo nás na našich strojoch fascinuje. Návrat ku koreňom, trocha toho klasického povozenia, kedy motorky boli motorkami, chlapi mali brady a rezne boli rozmerov taniera.
Nič z tohto u Street 750 nehľadajte.
Čo to meliem, pýtate sa isto, on tú motorku snáď uráža, či čo? Omyl, priatelia, Street 750 je z môjho pohľadu taký Harley pre nehralejákov. Nejeden z mojich známych, ktorí roky jazdia na japonských, nemeckých, či anglických motorkách po sadnutí na moje XR po pár km zosadol s tým, že „Sorry bejbe, ale toto nie je pre mňa“. A práve pre týchto ľudí je určený Street 750. Je taký júzrfrendli, kultivovaný a celkovo bližšie takému tomu štandardu, na ktorý sme zvyknutí u japoncov. Motor pekne potichu naštartuje, zvuk je relatívne pokojný, rýchlosti zapadajú s ľahkosťou a bez potreby presviedčania a ani zďaleka tak razantne nevibruje, motorka je krásne obratná a aj celkový design je bližší skôr japonskému štvorlístku než zvyšku rady HD. Napriek tomu si však motorka ponechala niekoľko designových a vlastnostných vychytávok, ktoré jasnou rečou hovoria: „Ja som Harley“. Či už je to niekoľko decentne umiestnených znakov, spätné zrkadlá, či pohon remeňom, aj hadí benjamínek nám jasne dáva najavo, kde sa zrodil.
Čo ma vyslovene príjemne prekvapilo je tá obratnosť. Myslel som si, že moje XR je hadimrška v meste, ale Street je na tom ešte lepšie. Piatkovú poobednú bratislavskú zápchu na nej zvládnete rovnako bravúrne ako na skútri. Vodník je do mesta skutočne ako stvorený, kultivovanejší a rovnomernejší priebeh vám dáva lepší pocit kontroly nad strojom, motorka krásne kľučkuje a vy sa s úsmevom na tvári prepletiete domov bez stresu a námahy.
A objektívne treba povedať, ľudia sa za ním otáčajú. Počas skúšobnej jazdy som sa zastavil u známych na chate a pomaly som mal pocit, že do BA pôjdem späť vlakom. Prvá reakcia bola „Wow, Harley, pekný, vždy som chcel Harley, ale keď sú také drahé“. No a keď som spomenul predajnú cenu, tak som skutočne bol iba kúsok od toho, aby mi ho rovno na drevo vyplatili a maximálne ma odviezli na najbližšiu zastávku. Osobne si myslím, že Street 750 je takou vstupnou drogou pre nádejných harlejákov a customizerov (tu si počkajme na druhovýrobcov, ako sa popasujú s novým bayrodom), ale aj ľudí, ktorí chcú motorku na každodenné dochádzanie do práce, či ženy, ktoré preferujú jemnejší prístup od svojho železného parťáka.
A ten James Bond? Tak on ten Demotruck došoféroval a bolo to jeho skutočné občianske meno...
Pridané: 08.07.2015 Autor: eNeM Zdieľať
Súvisiace články:
- Exkluzívne: Vyskúšali sme prototyp elektro Harley-Davidson – Project Livewire - Awia
- Harley-Davidson - jedinečná príležitosť skúsiť americkú oceľ modelov 2013/2014 - matox
- Vyskúšali sme šesť Harleyov - od dostupného Streeta 750 až po majestátnu Electru - Herghott
- Prvé zvezenie na novom Harley-Davidson Sportster S - Herghott
- Fotoreport: Predstavenie noviniek Harley-Davidson Sportster 72 a Softail Slim v Bratislave - Awia
- Pozvánka: Harley-Davidson® demo 2013 prichádzajú za tebou - Redakcia
- Novinky modelových rád Harley-Davidson pre rok 2014 - Dyna, Softail a CVO - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Harley Davidson do každej rodiny! Alebo rovno dva?
- Harley-Davidson Dark Custom Party 2015 – Správa o stave amerických vodníkov na Vltave
- Vyhrievané rukoväte Heat Demon Grip Warmers - Komfortná jazda za každých podmienok
- Harley-Davidson Open House 2013 – Veni, Vidi, V-Twin
- Honda Gold Wing F6B 2013 - Žehlička na asfalt
- Radosť z jazdy v meste aj na okreskách - Sym Joyride Evo 125 2013
- Carducci Dual SportTM - Sportster s offroadovými tendenciami
- Suzuki VL 1500BT 2013 – Kapsáčový Introš
- Harley-Davidson® Premium Night 2013 Praha
- Zimowy motocyklowy zlot pingwina 2013 – Elefantentreffen meets Metal Mulisha
- ... zobraz všetky články od tohto autora