Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1682 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28502
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16974)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11528)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki ER6-n baránok vo vlčom kožuchu 1/3

 Zdieľať

Pridané: 12.09.2014 Autor: datadive
Čitatelia: 23532 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

V segmente tzv. rozpočtových motoriek má Kawasaki na trhu dobre zabehnutého univerzála v podobe modelu ER6. Ak hľadáte motorku na kazdý deň, ktorá má mesto ako ihrisko a nechcete moc pustiť peniaz, riešenie sa volá Kawasaki ER6-n.

Odkiaľ prišla

Prvýkrát Kawasaki predstavilo modelový rad ER v roku 1997. Prvý model bol vybavený radovým dvojválcom o objeme 498ccm a názvom ER5. Motorka si ihneď získala svojich zákazníkov, najmä vďaka svojej univerzálnosti a nízkej cene. Približne o osem rokov nekôr, v roku 2005, Kawasaki predstavila nový motor, radový dvojválec o objeme 649ccm. Na jeho základe postavila Kawasaki Ninja 650R pre US a EU trh Kawasaki ER6-f a ER6-n (naháč sa v US nepredáva, tak im treba).

V roku 2010 prešiel modelový rad ER6 upgradom. V rýchlosti spomeniem tie najdôležitejšie zmeny. Nový tuhší rám (double pipe), nová fešná kyvka, motor poladený pre vyšší výkon v nízkych a stredných otáčkach, koncovka spĺňajúca normu Euro3. Delené čalúnenie sedla, pár plastov s ostrými hranami, čačaná prístrojovka, o 2 mm vyššia šesnásť litrová nádrž a za príplatok ABS. Viac a detailnejšie o zmenách na ER6, ktoré prebehli v roku 2010, už napísal matox vo svojom teste ER6-f ky.

Rok 2012 nebol tak štedrý na vylepšenia, no aj napriek tomu si novinky cestu do ER6 našli. Pribudlo tvz. ECO a duálna klapka plynu.

Pre rok 2014 sú zmeny len kozmetické. Všetky modely majú čierne držiaky stupačiek, nápis ER6-n sa presťahoval z bočného plastu na prednú stranu nádrže a miesto neho sa objavil nápis "Kawasaki". Nové farebné kombinácie čierno-čierna so zelenou na zadnom tlmiči, klasická zeleno-čierna a bielo-čierna s červenou strunou zadného tlmiča, ktorá nám bola zapožičaná na krátky test.

Kawasaki ER-6n
Kawasaki ER-6n
Kawasaki ER-6n
Kawasaki ER-6n

Prvý pohľad a trochu čísel

Dizajnovo je nahatá žaba podarená, street-fighter "look" má osloviť najmä mladšiu generáciu. Vzhľad ER6-n naznačuje, že jej rybníkom budú ulice mesta a preplnené dialničné privádzače. Úzka stavba (na šírku meria iba 77 cm), ergonómia posedu a motor to iba povtrdzujú. Čierno-biela (Metallic Flat Stardust White / Metallic Flat Spark Black) kombinácia, ktorú sme mali na test, pútala pozornosť kam prišla.

"Under-body" koncovku výfukových zvodov, za ktoré by sa nemusel hanbiť ani Mr. Tamburini, červenú strunu zadného tlmiča v kombinácií s matným čiernym trubkovým rámom, prednú masku alebo zadnú kyvku z trubiek si všimne každý hneď. Plasty po bokoch chladiča síce pôsobia lacno, ale kvôli pekne viditeľnému motoru, akoby neboli vôbec.

Kawasaki ER-6n
Kawasaki ER-6n
Kawasaki ER-6n
Kawasaki ER-6n

Motor robí motorku, pri tejto šesťke to platí dvojnásobne. Tvári sa drsňácky a ostré hrany budia dojem agresivity, ale nie je sa čoho báť, motor je presný opak. Mäkký, priateľský, rokmi overený radový štvortaktný dvojvalec s osem ventilovou technikou a rozvodom DOHC. Na rovnakom základe postavený motor nájdete napríklad aj v malom Versyse, v ER6tke sa ale vie viac rozblázniť.

V nahatej ER6-ke je naladený na 72 koní pri 8500 otáčkach a krútiaci moment 64 Nm dosahuje už pri 7000 otáčkach. Kompaktný, kvapalinou chladený motor s elektronickým vstrekovaním vyladili s dôrazom na nízke a stredné otáčky. Systém duálnej klapky je fičúra o dvoch škrtiacich klapkách (38 mm Keihin) na valec. Jednu ovláda plynová rukoväť a druhú riadiaca jednotka. Výsledkom je kontinuálny nástup výkonu od voľnobežných otáčok (1100 rpm). V praxi sa to prejavuje najmä po prudkom pridaní plynu v nízkych otáčkach. Žiadne zakašľanie alebo kopanec, ale kontinuálny nástup výkonu. Vo výšších otáčkach sa duálna klapka nijak citeľne neprejavovala. Motor je použiteľný v celom otáčkovom spektre, obmedzovač sa prihlási o slovo pri 12000.

Kawasaki ER-6n

Sekunduje mu šesťstupňová prevodovka s presným chodom a lankom ovládaná, viaclamelová mokrá spojka. O pruženie sa s vpredu stará dvojica 41 mm tlmičov so zdvihom 125 mm a zadný tlmič, offsetovo uložený so zdvihom 130 mm a nastaviteľným prepätím pruženia. Predná vidla so sklonom 25 stupňov má uhol natočenia 35 stupňov na každú stranu. Svetlá výška podvozku je 130 mm a rázvor 1410 mm.

Továreň na zliatinové, šesťlúčové kolesá obúva pneumatiky Dunlop SportMax RoadSmart (120/70,160/60). Predné 17" koleso brzdí dvojica dvojpiestových brzdičov v spolupráci s efektne zubatými, 300 mm širokými brzdovými kotúčmi. Zadnú sedemnástku brzdí jeden piest na 220 mm kotúči. Brzdiče sú tradične od firmy Tokico. To celé Kawasaki balí do kompaktných romerov 2110 x 770 x 1110 mm (DxŠxV) pri váhe 204 kg.

Predná maska s dvojdielnym svetlometom a krytom trubiek prednej vidlice prešla podobne ako u iných modelov, vývojom vo veternom tuneli. Je nielen pekná, ale pomáha smerovať vzduch k otvorom pod nádržou. Mini protiveterný štítok má za úlohu chrániť hlavne prístrojoku, maximálne tankvak, naštastie, medzi doplnkovým príslušenstvom sa dá nájsť aj serióznejšie plexi.

Prístrojovka je rozdelená na ručičkový otáčkomer a modro podsvietený displej. Okrem klasických informácií o rýchlosti, palive, čase, TripAB, ponúka údaje o primernej spotrebe, aktuálnej spotrebe a dojazde. ECO kontrolka je odozva od elektroniky vstrekovania paliva, ako to už poznáte aj z áut, s cieľom šetriť benzín, prírodu aj peňaženku. V pravom dolnom rohu je "problém" kontrolka pre olej, batériu a chladenie, keď zasvieti, nedá sa prehliadnuť. Druhá, menej nápadná pre motor, je súčasťou otáčkomera. Nad prepínačmi Select/Reset sú ledky pre signalizáciu smeroviek a pod prepínačmi ukazovateľ neutrálu a diaľkových svetiel, klasika. Otáčkomer aj displej sú dobre čitatelné aj na prudkom slnku, všetko je prehľadné a intuitívne. Trošku mi chýba ukazovateľ zaradeného stupňa, ktorý by nejeden začiatočnik určite privítal.

Ovládacie prvky sú primeranej kvality a sú na svojom mieste. Veľkým plus je nastaviteľná páčka spojky, naopak nastavenie riaditok je schované pod prístrojovkou. Radička a pedál zadnej bzrdy mi prišli povedomé, a keď som sa pozrel na veľké Zetko stojace opodiaľ, len som sa uistil, že sú identické.

Kawasaki ER-6n

Sedlo vyzerá športovo a plastovo, je dvojdielne, nepremokavé s protišmykovou úpravou a vo výške 805 mm. Miesto pre jazdca sa mi zdá trošku krátke a úzke. Na druhú stranu to poteší hlavne ľudí s kratšími nohami. Eventuálny spolujazdec má vzadu dostatok priestoru a môže použiť aj madlá po stranách. Pod sedlom sme našli náradie a lekárničku, vošla by ešte reflexná vesta, prípadne sada na opravu defektu.

Kawasaki ER-6n
Kawasaki ER-6n
Kawasaki ER-6n
Kawasaki ER-6n

Zadným partiám dominuje trubková kyvka v štýle "v jednoduchosti je krása" a brzdové LED svetlo. Kritik si všimne plechovú rozetu a jednoduchý brzdič. Mňa zaujali ušká na držiaku ŠPZ, primárne majú slúžiť a podopieranie kufrov, ale vidím ich ako ideálne miesto pre úchyt pavúka. V daždi zo všetkého asi najviac poteší funkčný zadný blatník, ktorý je pri dizajne "street-fighter" skôr výnimkou.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Ako jazdí, Konkurencia, Záver, Oficiálne Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

>

Pridané: 12.09.2014 Autor: datadive Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: