Anketa:
Pozvánka: MM SR v motokrose v Mníšku nad Hnilcom a Trial Vieska- Bezdedov počas víkendu 11. - 12.7.2015
ZdieľaťPridané: 10.07.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3687 [Šport - Motocross]
Pozývame Vás počas tohto víkendu na motokros ale aj Trial.
MM SR v motokrose pokračuje v Mníšku nad Hnilcom
V nedeľu 12.7.2015 pokračuje tohtoročný seriál medzinárodných majstrovstiev SR v motokrose tried MX85, MX Junior, MX1, MX2 a MX4 tretím podujatí v Mníšku nad Hnilcom. Uvedený šampionát je zároveň zaradený do seriálu motokrosových podujatí motocyklovej asociácie krajín strednej Európy MACEC CUP 2015. Program šampionátu v Mníšku n/Hnilcom začína v nedeľu dopoludňajšími voľnými a meranými tréningami, štart prvej finálovej jazdy je na programe o 13,00 hod.
Od - do: | Akcia: |
---|---|
12.07.2015![]() | ![]() MM SR - MX85, MXjunior, MX2, MX1, MX4Miesto: MX Trať Mníšek nad Hnilcom, Slovensko![]() Pridal: Redakcia Kontakt: smf.sk MEDZINÁRODNÉ MAJSTROVSTVÁ SR MX85, MXjunior, MX2, MX1, MX7 Viac info » Diskusia |
Tretie podujatie seriálu MM SR v Triale – 11.-12.7.2015 Vieska-Bezdedov
Trial klub Kamikadze pozýva všetkých priaznivcov motocyklov na tretie podujatie seriálu MM SR v Triale, ktoré sa uskutoční v dňoch 11. a 12. júla 2015 vo Vieske-Bezdedov pri Púchove. Súťažiť sa bude v kategóriách A, B, C, Voľná, Classic, Žiak a triede Hobby –určenej pre tých, čo si chcú túto moto disciplínu vyskúšať a nie je potrebná licencia.
Štart prvých pretekárov je v sobotu 11.7. o 12:00 hod a v nedeľu 12.7.2015 o 10.00 hod. Na štartujúcich čaká 10 kontrolných úsekov, ktoré sa pôjdu trikrát. Čas na absolvovanie preteku je 5hod. a 30min. Program je obohatený o pretek do vrchu Riťolez, ktorého sa môže zúčastniť každý, kto vlastný akýkoľvek motocykel.
Od - do: | Akcia: |
---|---|
11.07.2015 až 12.07.2015![]() | ![]() MM SR v triale VieskaMiesto: Vieska![]() Pridal: Redakcia Kontakt: smf.sk Medzinárodné majstrovstvá SR Viac info » Diskusia |
Pridané: 10.07.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Príď skúsiť Trial, 1.5.2015 v Banskej Bystrici - Redakcia
- Pozvánka: Štartuje MM SR aj regionálny pohár západ 2015 v motokrose - Redakcia
- Pozvánka: Slovakia MX & QUAD CHAMPIONSHIPS – MotoCorse cup 31.5.2015 Sverepec - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!