Anketa:
Pozvánka: Štartuje MM SR aj regionálny pohár západ 2015 v motokrose
ZdieľaťPridané: 30.04.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5331 [Šport - Motocross]
Už tradične sa motokrosová trať na Kamennom kopci na Myjave stane dejiskom majstrovského
motokrosového podujatia. 1.5.2015 to už bude 49. ročníka Medzinárodných majstrovstiev Slovenska.
SERIÁL MM SR V MOTOKROSE ŠTARTUJE UŽ TRADIČNE MYJAVA
Už tradične sa motokrosová trať na Kamennom kopci na Myjave stane dejiskom majstrovského
motokrosového podujatia. 1.5.2015 to už bude 49. ročníka Medzinárodných majstrovstiev Slovenska.
Hlavným organizátorom šampionátu je Automotoklub Slovakia Motocross Action Myjava očakáva na podujatí účasť jazdcov nielen zo Slovenska, ale aj z Českej republiky, Maďarska, Poľska a Rakúska. Pôjde o úvodné podujatie tohoročného päťdielneho seriálu pretekov MM SR. Seriál po Myjave pokračuje v júni vo Sverepci, v júli v Mníšku n/Hnilcom, v auguste v Šenkviciach a v septembri v Beckove.
Na myjavskej trati a na každom podujatí seriálu sa predstavia jazdci v triedach MX85, MX2 junior, MX1, MX2, a MX4. Voľné a merané tréningy sú na programe dopoludnia od 8,15 hod., štart prvej finálovej jazdy triedy MX junior bude o 13.00 h.
Bližšie informácie: Štefan Bučenec, AMK Slovakia Motocross Action Myjava – 0905/649225.
Od - do: | Akcia: |
---|---|
01.05.2015![]() | ![]() MM SR - MX85, MXjunior, MX2, MX1, MX4Miesto: Motocrossová trať Myjava, Slovensko![]() Pridal: Redakcia Kontakt: smf.sk MEDZINÁRODNÉ MAJSTROVSTVÁ SR MX85, MXjunior, MX2, MX1, MX4 Viac info » Diskusia |
RP V MOTOKROSE ZÁPAD „MOTORADO CUP 2015“ GBELY
V nedeľu 3.mája 2015 štartuje tohtoročný seriál SMF regionálneho pohára v motokrose západ, ktorý v tomto roku pôjde pod názvom MOTORADO CUP 2015. Úvodné podujatie sa v nedeľu uskutoční na motokrosovej trati v Gbeloch.
Okrem tried A kategórie, t.j. MX1, MX2, MX junior, MX4 sa v Gbeloch predstaví aj motokrosová nádej v triedach MX65, MX85 a jazdci dvoch tried hobby. V rámci triedy MX4 sa uskutoční i Pohár SMF triedy Twinshot (býv.ČZ). Po dopoludňajších tréningoch je na štart prvej finálovej jazdy triedy MX2 hoby na programe o 12,50 hod.
Bližšie informácie a časový harmonogram v ZU na stránke: zu_gbely2015_rp.pdf
Od - do: | Akcia: |
---|---|
03.05.2015![]() | ![]() RP západ Gbely 2015Miesto: MX trať Gbely, Slovensko![]() Pridal: Redakcia Kontakt: smf.sk Regionálny pohár - západ MOTOCROSS TOUR 2015 Viac info » Diskusia |
Pridané: 30.04.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Úvodné podujatie MM SR v motokrose – MYJAVA 2016 - Redakcia
- Pozvánka: Víkendové podujatia SMF -Zlatá Prilba SNP v Žarnovici, MM SR Supermoto Visonta, reg. pohár v motokrose Bardejov a ďalšie svetové podujatia s účasťou Slovákov - Redakcia
- Jazdci tímu MX Slovakia úspešní aj v MMSR 2013 Mníšku nad Hnilcom. - Redakcia
- Tragédia na motokrosovom šampionáte na Myjave R.I.P. Jaroslav Motúz - Redakcia
- Seriál MM SR „SMX CUP 2014“ v motokrose pokračuje v Šenkviciach - Redakcia
- Suverénne víťazstvo Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia v Myjave - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia aj po Šenkviciach priebežne na 1. mieste. - Redakcia
- Pozvánka: Slovakia MX & QUAD CHAMPIONSHIPS – MotoCorse cup 31.5.2015 Sverepec - Redakcia
- 17-ročný Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia nový Medzinárodný majster Slovenska 2015 - Redakcia
- Pozvánka: MM SR v motokrose v Mníšku nad Hnilcom a Trial Vieska- Bezdedov počas víkendu 11. - 12.7.2015 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!