Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2446 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: Štartuje MM SR aj regionálny pohár západ 2015 v motokrose

 Zdieľať

Pridané: 30.04.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5331 [Šport - Motocross]

Už tradične sa motokrosová trať na Kamennom kopci na Myjave stane dejiskom majstrovského
motokrosového podujatia. 1.5.2015 to už bude 49. ročníka Medzinárodných majstrovstiev Slovenska.

SERIÁL MM SR V MOTOKROSE ŠTARTUJE UŽ TRADIČNE MYJAVA

Už tradične sa motokrosová trať na Kamennom kopci na Myjave stane dejiskom majstrovského
motokrosového podujatia. 1.5.2015 to už bude 49. ročníka Medzinárodných majstrovstiev Slovenska.

motokros 2015
motokros 2015

Hlavným organizátorom šampionátu je Automotoklub Slovakia Motocross Action Myjava očakáva na podujatí účasť jazdcov nielen zo Slovenska, ale aj z Českej republiky, Maďarska, Poľska a Rakúska. Pôjde o úvodné podujatie tohoročného päťdielneho seriálu pretekov MM SR. Seriál po Myjave pokračuje v júni vo Sverepci, v júli v Mníšku n/Hnilcom, v auguste v Šenkviciach a v septembri v Beckove.

Na myjavskej trati a na každom podujatí seriálu sa predstavia jazdci v triedach MX85, MX2 junior, MX1, MX2, a MX4. Voľné a merané tréningy sú na programe dopoludnia od 8,15 hod., štart prvej finálovej jazdy triedy MX junior bude o 13.00 h.

Bližšie informácie: Štefan Bučenec, AMK Slovakia Motocross Action Myjava – 0905/649225.

Od - do:Akcia:
01.05.2015
vCal
Motocross:

MM SR - MX85, MXjunior, MX2, MX1, MX4

Miesto: Motocrossová trať Myjava, Slovensko
Pridal: Redakcia Kontakt: smf.sk

MEDZINÁRODNÉ MAJSTROVSTVÁ SR
MX85, MXjunior, MX2, MX1, MX4

Viac info » Diskusia

RP V MOTOKROSE ZÁPAD „MOTORADO CUP 2015“ GBELY

V nedeľu 3.mája 2015 štartuje tohtoročný seriál SMF regionálneho pohára v motokrose západ, ktorý v tomto roku pôjde pod názvom MOTORADO CUP 2015. Úvodné podujatie sa v nedeľu uskutoční na motokrosovej trati v Gbeloch.

motorado_cup2015
motorado_cup2015

Okrem tried A kategórie, t.j. MX1, MX2, MX junior, MX4 sa v Gbeloch predstaví aj motokrosová nádej v triedach MX65, MX85 a jazdci dvoch tried hobby. V rámci triedy MX4 sa uskutoční i Pohár SMF triedy Twinshot (býv.ČZ). Po dopoludňajších tréningoch je na štart prvej finálovej jazdy triedy MX2 hoby na programe o 12,50 hod.

Bližšie informácie a časový harmonogram v ZU na stránke: zu_gbely2015_rp.pdf

Od - do:Akcia:
03.05.2015
vCal
Motocross:

RP západ Gbely 2015

Miesto: MX trať Gbely, Slovensko
Pridal: Redakcia Kontakt: smf.sk

Regionálny pohár - západ MOTOCROSS TOUR 2015

Viac info » Diskusia

Pridané: 30.04.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »