Anketa:
Honda inovuje crossovery CB500X, NC750X a VFR1200X Crosstourer pre rok 2016
ZdieľaťPridané: 27.10.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 11046 [Bleskovky - Novinky]
Po Honde CBR500RR Honda odhaľuje aj svoje plány na modernizáciu radu crossoverov. Čaká nás modernejší vzhľad, LED svetlá a rôzne iné technické zmeny.
Seriál článkov - Novinky 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2016 | Nasledujúci
Honda NC750X 2016
Najväčšími zmenami si prejde model NC750X. Zmena dizajnu, LED svetlá, vyššie plexi ale aj úprava odpruženia, či zväčšenie úložného priestoru, tak to uvidíme na najnovšej verzii modelu NC750X. Okrem toho však tento model bude mať úplne novú výfukovú koncovku a pribudnú aj nové módy ovládania automatickej prevodovky.
Od svojho predstavenia v roku 2012 patrí model NC750X (pôvodne NC700X) vďaka svojej praktickosti a jazdným vlastnostiam medzi desať najpredávanejších modelov v Európe.
Významné zmeny na rok 2016 zahŕňajú:
- Rozsiahle zmeny vzhľadu zamerané na robustnejšie a dobrodružnejšie proporcie, podobne ako pri ostatných crossoveroch „X“ značky Honda
- LED svetlomety a zadné svetlo
- O 70 mm vyšší štít na zníženie únavy jazdca
- Tri úrovne režimu S pri dvojspojkovej prevodovke Dual Clutch Transmission (DCT), vďaka ktorým sa stroj lepšie prispôsobí rôznym scenárom a štýlom jazdy
- Nový dvojitý prietokový ventil prednej vidlice Showa v prednej vidlici pre optimálne lineárne správanie sa odpruženia v kompresii i v odskoku. Zadný tlmič s možnosťou nastavenia predpätia
- Zväčšená schránka na uloženie prilby (z 21 na 22 litrov) v mieste, kde sa na väčšine motocyklov nachádza palivová nádrž
- Nový kompaktný a ľahký tlmič výfuku vytvárajúci hlbší tón s charakteristickými pulzami radového dvojvalcového motora s objemom 745 cm3 s 270° fázovaním kľukových hriadeľov.
Honda VFR1200X Crosstourer 2016
Honda VFR1200X Crosstourer bude mať zase celkom nový nastaviteľný veterný štít, ktorý by malo byť možné ovládať jednou rukou. Okrem toho aj tu pribudnú pri automatickej prevodovke nové módy jej nastavenia.
Vlajková loď radu modelov Honda X – cestovné enduro s motorom V4 – prešla pre rok 2016 mnohými zmenami.
- Nový výškovo nastaviteľný štít, ktorý je možné ľahko ovládať jednou rukou
- Tri úrovne režimu S pri dvojspojkovej prevodovke Dual Clutch Transmission (DCT), vďaka ktorým sa stroj lepšie prispôsobí rôznym scenárom a štýlom jazdy. Inovovaný softvér, vďaka ktorému stroj spozná jazdu do/zo svahu a podľa toho upraví spôsob radenia. Prevodovku DCT pritom od roku 2014 volí väčšina zákazníkov, ktorí si model VFR1200X Crosstourer kupujú.
- Motor spĺňa emisnú normu EURO4
- Nová špeciálna farebná kombinácia červenej Candy Prominence Red a čiernej Graphite Black
Honda CB500X 2016
A model CB500X, tak ten dostane LED svetlomety, upravené páčky a vyššie plexi.
Crossover Honda určený pre držiteľov vodičského oprávnenia kategórie A2, ktorý je vybavený živým a úsporným motorom, prichádza pre rok 2016 s mnohými vylepšeniami zameranými na jazdcov, ktoré zahŕňajú:
- O 100 mm vyšší štít pre ešte lepšiu ochranu
- LED svetlá vpredu i vzadu
- Nastaviteľné predpätie odpruženia predného kolesa, nastaviteľné brzdové páčky a inovovaný mechanizmus radenia pre lepší pocit z ovládania radiacej páky
Pridané: 27.10.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2016 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Honda predstavila inovované CB500F, NC750S a Integra pre modelový rok 2016 - Redakcia
- DOPLNENÉ: Honda sa chystá pre rok 2016 inovovať model CBR500R - Redakcia
- Peugeot predstavil 5 noviniek a elektro skúter Genze 2.0 - EICMA Miláno 2015 - Awia
- Kawasaki ZX-10R Ninja 2016 - nie len facelift, ale poriadna inovácia - zeON
- Honda inovuje šesť modelov pre 2021: radu CB, Adventure aj skútre - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!