Anketa:
Kawasaki ZX-10R Ninja 2016 - nie len facelift, ale poriadna inovácia
ZdieľaťPridané: 15.10.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5570 [Novinky - Predstavujeme]
Kawasaki vylepšila svoj litrový superšport ZX-10R Ninja. Pre rok 2016 prichádza s vylepšeným podvozkom, elektronikou ale aj motorom.
Seriál článkov - Novinky 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2016 | Nasledujúci
Navonok však nová Ninja od tej predošlej nijako zvlášť neodskakuje. Dizajn je v podstate rovnaký avšak to podstatné sa skrýva pod kapotami. Podľa slov Kawasaki, je toto sériovka ktorá má veľmi blízko k pretekárskemu špeciálu jazdiacemu seriál WSBK. Pri vývoji teda nemohol chýbať ani Tom Sykes a Jonathan Rea.
Aj keď maximálny výkon motora ostáva defakto rovnaký, vylepšení v ňom je viac než dosť. Zmenený je tvar a výška piestov, následne sa teda zmenil aj tvar spaľovacieho priestoru. Výfukové ventily sú z titánu a sú väčšie než u predchodcu. Podstatná je aj zmena hmotnosti kľukovej hriadele, tá je odteraz ľahšia o 20%. Upravený je samozrejme aj výfukový systém, kde opäť môžeme spomenúť použitie dielcov z titánu. Výsledkom je výkon 147.1 kW pri 13.000 ot./min. (s náporovým saním 154.4 kW) a max. krútiaci moment 113.5 Nm pri 11.500 ot./min. Upravené boli aj prevodové pomery v kazetovej prevodovke.
K silnému motoru dnes patrí už aj elektronika uľahčujúca jazdu. Na Kawasaki ZX-10R Ninja 2016 nájdeme už v štandarde quickshifter umožňujúci radenie pod plynom a bez spojky nahor aj nadol. Aj tu, rovnako ako na Yamahe R1, nájdeme šesť osú meraciu jednotku, pomocou ktorej sú upravované ostatné elektronické systémy. Kawasaki však k tomuto systému vyvinula vlastný software, a tak kontrola trakcie a systém ABS budú spolupracovať tak aby vyhoveli potrebám jazdy na Kawasaki ZX-10R Ninja 2016. Okrem toho je tu k dispozícii aj možnosť nastavenia intenzity brzdenia motorom. Prítomný je aj systém launch control.
Najviac však zaujmú zmeny, ktoré sa udiali na podvozku. Len si dobre prezrite systém odpruženia od značky Showa. Nie len zadný centrálny tlmič ale aj predná vidlica je konštruovaná s oddelenou plynovou komôrkou. Je to zrejme prvá sériová motorka s podvozkom tejto triedy. Fakt, že tlmiče aj vidlica sú plne nastaviteľné je hádam aj zbytočne písať. Zmenila sa ale aj zadná kyvka, ktorá je o 15,8 mm dlhšia.
A čo sa bŕzd týka, nešetrilo sa ani tu. Kawasaki ZX-10R Ninja 2016 pobrala brzdový systém z modelu H2. Teda radiálne štvorpiestikové monobloky Brembo M50 a 330 mm kotúče.
Video: Nová Kawasaki Ninja ZX-10R 2016
Video: Kawasaki Ninja ZX-10R 2016
Pridané: 15.10.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Kawasaki Ninja ZX-10R 2016:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Ninja ZX-10R |
Rok: | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm |
Max. výkon: | 200.1 k (147.1 kW) / 13000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 113.5 Nm / 11500 ot. |
Kompresný pomer: | 13:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76.0 x 55.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 114 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55ZR17M/C (75W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 206 kg |
Výška sedla: | 835 mm |
Rázvor: | 1440 mm |
Dĺžka: | 2090 mm |
Šírka: | 740 mm |
Výška: | 1145 mm |
Svetlá výška: | 145 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Kawasaki Ninja ZX-10R' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Kawasaki Ninja ZX-10R' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki Ninja ZX-10R 2016' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki Ninja ZX-10R' na www.google.com
Seriál článkov - Novinky 2016:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2016 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Nová Kawasaki Ninja ZX-10R 2016 bude predstavená už čoskoro - zeON
- DOPLNENÉ: Honda sa chystá pre rok 2016 inovovať model CBR500R - Redakcia
- EICMA Miláno 2015 - Kawasaki vstupuje medzi skútre do 125, ostatné modely inovované - Redakcia
- Energica pripravila elektro superbike Ego45 - 136k a 195Nm - datadive
- Suzuki GSX-R 1000 2016 - budúci rok nie len nové farby? - zeON
- Honda inovuje crossovery CB500X, NC750X a VFR1200X Crosstourer pre rok 2016 - zeON
- Honda predstavila inovované CB500F, NC750S a Integra pre modelový rok 2016 - Redakcia
- Peugeot predstavil 5 noviniek a elektro skúter Genze 2.0 - EICMA Miláno 2015 - Awia
- Pozvánka pre divákov: Európska motocyklová elita sa predstaví na Slovakia Ringu 14. - 15. 5. 2016 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora