Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 6678
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (3973)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (2705)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki ZX-10R Ninja 2016 - nie len facelift, ale poriadna inovácia

 Zdieľať

Pridané: 15.10.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4645 [Novinky - Predstavujeme]

Kawasaki vylepšila svoj litrový superšport ZX-10R Ninja. Pre rok 2016 prichádza s vylepšeným podvozkom, elektronikou ale aj motorom.

Seriál článkov - Novinky 2016:

| Seriál článkov: Novinky 2016 |

Navonok však nová Ninja od tej predošlej nijako zvlášť neodskakuje. Dizajn je v podstate rovnaký avšak to podstatné sa skrýva pod kapotami. Podľa slov Kawasaki, je toto sériovka ktorá má veľmi blízko k pretekárskemu špeciálu jazdiacemu seriál WSBK. Pri vývoji teda nemohol chýbať ani Tom Sykes a Jonathan Rea.

Kawasaki ZX-10R Ninja 2016
Kawasaki ZX-10R Ninja 2016

Aj keď maximálny výkon motora ostáva defakto rovnaký, vylepšení v ňom je viac než dosť. Zmenený je tvar a výška piestov, následne sa teda zmenil aj tvar spaľovacieho priestoru. Výfukové ventily sú z titánu a sú väčšie než u predchodcu. Podstatná je aj zmena hmotnosti kľukovej hriadele, tá je odteraz ľahšia o 20%. Upravený je samozrejme aj výfukový systém, kde opäť môžeme spomenúť použitie dielcov z titánu. Výsledkom je výkon 147.1 kW pri 13.000 ot./min. (s náporovým saním 154.4 kW) a max. krútiaci moment 113.5 Nm pri 11.500 ot./min. Upravené boli aj prevodové pomery v kazetovej prevodovke.

Kawasaki ZX-10R Ninja 2016
Kawasaki ZX-10R Ninja 2016

K silnému motoru dnes patrí už aj elektronika uľahčujúca jazdu. Na Kawasaki ZX-10R Ninja 2016 nájdeme už v štandarde quickshifter umožňujúci radenie pod plynom a bez spojky nahor aj nadol. Aj tu, rovnako ako na Yamahe R1, nájdeme šesť osú meraciu jednotku, pomocou ktorej sú upravované ostatné elektronické systémy. Kawasaki však k tomuto systému vyvinula vlastný software, a tak kontrola trakcie a systém ABS budú spolupracovať tak aby vyhoveli potrebám jazdy na Kawasaki ZX-10R Ninja 2016. Okrem toho je tu k dispozícii aj možnosť nastavenia intenzity brzdenia motorom. Prítomný je aj systém launch control.

Kawasaki ZX-10R Ninja 2016
Kawasaki ZX-10R Ninja 2016
Kawasaki ZX-10R Ninja 2016
Kawasaki ZX-10R Ninja 2016

Najviac však zaujmú zmeny, ktoré sa udiali na podvozku. Len si dobre prezrite systém odpruženia od značky Showa. Nie len zadný centrálny tlmič ale aj predná vidlica je konštruovaná s oddelenou plynovou komôrkou. Je to zrejme prvá sériová motorka s podvozkom tejto triedy. Fakt, že tlmiče aj vidlica sú plne nastaviteľné je hádam aj zbytočne písať. Zmenila sa ale aj zadná kyvka, ktorá je o 15,8 mm dlhšia.

Kawasaki ZX-10R Ninja 2016
Kawasaki ZX-10R Ninja 2016
Kawasaki ZX-10R Ninja 2016
Kawasaki ZX-10R Ninja 2016

A čo sa bŕzd týka, nešetrilo sa ani tu. Kawasaki ZX-10R Ninja 2016 pobrala brzdový systém z modelu H2. Teda radiálne štvorpiestikové monobloky Brembo M50 a 330 mm kotúče.

Video: Nová Kawasaki Ninja ZX-10R 2016

yt Pozri na YouTube

Video: Kawasaki Ninja ZX-10R 2016

yt Pozri na YouTube

Pridané: 15.10.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Kawasaki Ninja ZX-10R 2016:

Foto:
Kawasaki Ninja ZX-10R 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:Ninja ZX-10R
Rok:2016
Novinka:NOVINKA 2016
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:998 ccm
Max. výkon:200.1 k (147.1 kW) / 13000 ot.
Max. krútiaci moment:113.5 Nm / 11500 ot.
Kompresný pomer:13:1
Vŕtanie x Zdvih:76.0 x 55.0 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:114 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:330 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:190/55ZR17M/C (75W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:206 kg
Výška sedla:835 mm
Rázvor:1440 mm
Dĺžka:2090 mm
Šírka:740 mm
Výška:1145 mm
Svetlá výška:145 mm
Objem nádrže:17 l

Seriál článkov - Novinky 2016:

| Seriál článkov: Novinky 2016 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: