Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1778 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28443
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16947)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11496)
Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

MINITEST HONDA CB 1300 (SC54)

 Zdieľať

Pridané: 06.08.2003 Autor: TTom
Čitatelia: 37791 [Testy a predstavenia - Test]

Lekári sú stále bezradní. Prebehla porada. Doterajšie vibračné metódy liečenia boli na chvíľu nahradené. Dvojvalcové dávky boli účinné, ale ich vplyv rýchlo vyprchal. O môj prípad sa začal zaujímať prednosta kliniky. A vrazil mi do žily nadlitrovú infúziu s nálepkou: CB 1300

Len krátko k vzhľadu, siahodlhé opisy technických parametrov a nejakej fotky z katalógu máte možnosť čítať inde. Vyzerá to pekne. A keby som nebol diplomat, tak napíšem že z meganaháčov u mňa dizajnovo víťazí GSX 1400. Pred jazdou trochu obzerám. Zadná guma zjazdená nepravidelne, v strede po obvode ryhy. Nejaký riadny motorkár s tým gumoval. Ja som na úvod namiesto gumovačky radšej doplnil chýbajúci šrób na chladiči...
Kľúč a striekačky oživujú bezrebrového vodníka. Kolená vyúsťujú v jeden mohutný tlmič, ktorý by som nazval rôzne, len nie dizajnérskou lahôdkou. Ten industriálny štýl sa k tomu asi hodí. Voľnobežný zvuk tichý, ale som si istý že tichá voda brehy myje. Hydraulická spojka, kvalt numero uno, ideme. Vyše sto koní ma ťahá na naše cesty, na ktorých pribúda všetkého okrem rozumu. Bočné tvarovanie nádrže a veľkosť sedadla radi privítajú občanov všetkých rozmerov, spolujazdec bude tiež spokojný. Značný sklon sedadla ma občas nútil „endurácky“ vstať do stupačiek aby som si uvoľnil tie veci. Pod sedadlom je odkladací priestor, ktorý napodiv naozaj možno nazvať priestorom. A vďaka aj za batožinové úchytky. Nielen hmotnosť, ale aj parádne zrýchlenie ma upozorňujú že s končatinami treba citlivo, pretože že sa nejedná o žiadnu ľahkú devu s ktorou si trúfnem robiť hneď všetko. Je to dúfam zrejmé aj z fotografie...

Mestskú rýchlosť zvládajú všetky prevodové stupne a jednotka donedávna pokryla aj naše diaľničné rýchlostné limity. Pri 3000 sem tam zarezonuje „palubovka“. Radenie možno spojiť s pojmom hodinárska presnosť, fučím 140 pri 5000. Na päťke. (Už spomínaná šesťstupňová GSX to robí pri 4000.) Plynová rezerva mi hovorila že písanú maximálku budík prekročí, ale radšej som skončil pri 200 a 7200. (GSX pri 5800) Stabilita ide so mnou, môj subjektívny pohľad dáva podvozku jedničku. Obdĺžnikové zrkadlá ukazujú zaostrené pohľadnice. Minivibrácie dokonale prefiltrované vyvažovacou cenzúrou sa prejavia pri len pri 4500 slabým svrbením v zadku. Kľak, Šturec, Donovaly. A späť. Hore trochu šantím, dolu sa spúšťam. Pri jazde v otáčkach nad 5000 naberá na vážnosti nielen zvuková produkcia, ale aj jazda. Všetko treba z úvodu robiť s citom, taký výkon chce svoj čas. (Awia mi sľúbil že pre členov motoride klubu raz postaví okruh.) Pri nerovnostiach v zákrutách ma neoblieval pot, tlmiče gut. Hornet 900 je ale v zákrutovom prehadzovaní obratnejší (rázvor, hmotnosť). Cena motocykla a bezpečnosť nebola zvýšená zaužívaným systémom Dual CBS. Predná brzda nemá príliš ostrý záber ako pri superšportoch, čo mi skôr vyhovuje než vadí. Zmes zadnej pneumatiky nespôsobuje pri šmyku hluk, takže prípadné flekovanie zistíte až keď vás začne predbiehať zadné koleso. Brzdy v dobrých rukách dokážu priam nemožné, čo potvrdzujem z vlastnej skúsenosti - pri ostrove Krk som skoro prišiel o krk. A ďakujem aj mojim chabým krosovým vyvažovacím skúsenostiam.
Pri prudkých stúpaniach človek rýchlo zistí, že kus motora nevláčite so sebou zbytočne. Je naozaj zážitok stúpať na stroji s hodnotami výkonu aj momentu nad 100(k, Nm). Človek má pocit hladkej a neohraničenej pružnosti veľkého elektromotora. Parametre pohonnej jednotky umožnia všetky štýly jazdy. Jazdil som stále s rešpektom ale aj športoví fajnšmekri si naozaj prídu na svoje a predsudky z veľkej hmotnosti zostanú ďaleko pod kopcom. Masívny chladič umožňuje aj dlhodobejšie točenice. Chladičový ventilátor sa spúšťa pri zobrazených 108 stupňoch, kontrolná nádobka je ukrytá vzadu za prevodmi a masívnou spojkou.

Do kalkulačky hádžem čísla z budíka a z vejára z účtov – slušné minimum mi vyšlo 5.8 na sto, pri chirurgickej citlivosti a jazde do 130. (Investície do benzínu som radšej nezrátaval...) Naháčovské umiestnenie budíkov patrí k najvhodnejším z hľadiska prehľadnosti. Tiež kvôli bezpečnosti a zábudlivcom sa svetlá spúšťajú automaticky po otočení kľúčom. Stúpajúca zadná časť motocykla ubytovala estetickú zadnú lampu, ktorej LED diódy obdivovali všetci ktorých som ohulil. Ale je tu koniec. Svetlá zhasli. Vyťahujem kľúč a vraciam ho, pretože v techničáku je napísané: Honda Slovakia s.r.o. Bratislava.

TTom (ttome@orangemail.sk)

Technické parametre HONDA CB 1300 (SC54)

  • Motor: 1 284 ccm, štvortaktný radový štvorvalec, kvapalinou chladený, 16 ventilov, DOHC, vstrekovanie
  • Vŕtanie x zdvih: 78 x 67,2 mm
  • Kompresný pomer: 9,6:1
  • Výkon: 85 kW pri 7 500 ot./min.
  • Krútiaci moment: 117 Nm pri 6 000 ot./min.
  • Prevod: 5 rýchlostí, reťaz
  • Rozmery d/š/v: 2 220/790/1 120 mm
  • Výška sedadla: 790 mm
  • Rázvor: 1 515 mm
  • Hmotnosť: 252 kg (pohotovostná), 445 kg (celková)
  • Kolesá: 17 x 3.50, 17 x 5.50
  • Pneumatiky: 120/70-17 58W, 180/55-17 73W
  • Pruženie: vpredu – teleskop 43 mm zdvih 120 mm, vzadu – dva tlmiče, zdvih 116 mm
  • Brzdy: 2 x kotúč 310 mm, kotúč 256 mm
  • Max. rýchlosť: 230 km/h
  • Cena: 399 900 SK (05.08.2003)

Pridané: 06.08.2003 Autor: TTom Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria