Anketa:
Najostrejšia šesťstovka
ZdieľaťPridané: 31.05.2001 Autor: feci
Čitatelia: 9815 [Testy a predstavenia - Test]
Pri každej inovácii typu CBR 600 F mali konštruktéri a dizajnéri na pamäti
hlavný cieľ zachovať koncept F ako ľahký motocykel, ktorý by mal naďalej veľmi blízko k širokému
okruhu zákazníkov. Toto predsavzatie sa im stále darí napĺňat; o čom svedčí aj popularita všetkých
generácií tohto motocykla.
![]() |
Ako reakcia na hlasné požiadavky po "ostrejšom" cestnom motocykli,
ktorého vzhľad a konštrukcia leží bližšie k pretekárskym "strojom", ale zároveň sa veľmi nevzdáľuje
od CBR 600 F, vznikol nový motocykel s dodatkom v názve "Sport". "Horúca" CBR-ka je určená pre
všetkých nadšencov, ktorí milujú veľké rýchlosti a úzke, športové krivky motocyklov. Pre tých,
ktorí majú bližšie k pretekom, pretekárskej dráhe, a komfort je to posledné, na čo pri jazde
myslia. Vyzbrojený všetkými novými výkonovými znakmi klasického F-ka ponúka nový Sport ešte navyše
vzrušujúcu prednú kapotáž, nové delené sedadlo a šporfovejšie vyzerajúcu zadnú partiu.
Vstrekovanie paliva sa stará o dosiahnutie lepšieho výkonu motora a ďalšie modifikácie rámu o
optimalizovanie riadenia. Výsledkom je "ostrejší", ľahší a agresívnejší motocykel CBR 600 F ako
kedykoľvek predtým.
Svojou farebnou koncepciou zostáva stále verný šporfovým "strojom" Hondy.
Tak ako VTR 1000 SP-l, ktorá v prvom roku svojho predaja pomohla k získaniu titulu majstra sveta,
bude nosiť aj 600-vka len jednu farebnú kombináciu. Základom bude červeno-čierna farba kapotáže,
doplnená čierno lakovaným rámom a ostatnými časťami podvozka, matnou zlatou farbou motora,
titánovou na rúrach prednej vidlice a svetlou zlatou na úchytoch predného brzdového kotúča.
Pre zvýraznenie agresívneho športového charakteru motocykla sa tím dizajnérov sústredil na
vytvorenie novej prednej kapotáže. Tá pri väčších rýchlostiach čisto "reže" vzduch prostredníctvom
ostrého nosa, ktorý zároveň rozdeľuje predný reflektor na dve časti. Pod reflektorom, nad otvorom
pre predné koleso, sú integrované vstupné kanály pre sekundárny prívod vzduchu. Šporfového ducha
podporuje aj zadná partia s deleným, nie príliš komfortným sedadlom s tenkými vankúšmi. Jednou z
najdôležitejších zmien v oblasti motora je použitie vstrekovacej jednotky paliva PGM-FI, prevzatej
z aktuálneho modelu typu CBR 900 RR FireBlade.
Teraz sú týmto systémom vybavené obe verzie typu
600 F. Pomocou dvojdielnych škrtiacich klapiek s celkovým priemerom 38 mm a "čiernej skrinky",
v ktorej sú integrované moderné elektronické riadiace jednotky vstrekovania paliva a digitálneho
zapaľovania, dosahuje systém veľmi precízny prísun paliva a reguláciu horenia.
![]() |
V pamäti riadiacej jednotky sú uložené známe priestorové mapy, ktoré určujú presné množstvo
vstrekovaného paliva do jednotlivých valcov a optimálny čas zapálenia zmesi vzhľadom na aktuálne
otáčky motora a uhol otvorenia škrtiacich klapiek. Takto je možné dosiahnuť veľkú účinnosť motora
pri malej spotrebe paliva a minimálnych emisiách škodlivín.
Pre konštantné zásobovanie motora čerstvým vzduchom sa zväčšil objem vzduchovej komory s filtrom
zo 6,6 na 8,1 litra.
Z "najmladších" motocyklov Hondy so vstrekovaním paliva - CBR 1100 XX a 900 RR prevzal nový Sport
systém pre spúšťanie studeného motora. Z VTR 1000 SP-1 zase zdedil špeciálne zapaľovacie sviečky
s irídiovou špičkou pre iskru s veľkou energiou a pre dlhú životnosť sviečky samotnej.
Nový motocykel je ďalším, ktorý na zmenšenie množstva vznikajúcich škodlivín využíva systém
sekundárneho prívodu vzduchu. Ten spočíva v privedení dodatočného množstva vzduchu do výfukového
kanála počas výfukového taktu, kde dôjde k dodatočnému spáleniu zvyškov nespálenej zmesi.
Takto splňa momentálne platné predpisy Euro-1. Verzia pre nemecký trh navyše obsahuje trojcestný
riadený katalyzátor (HECS3), ktorý chemickou cestou odstraňuje časť škodlivín.
Takto vyzbrojené motocykle spĺňajú aj pripravovanú normu Euro-2.
V porovnaní so svojím predchodcom dosahuje Sport väčší výkon pri väčších otáčkach motora a pre
nepatrné zmenšenie prevodového pomeru na piatom a šiestom prevodovom stupni dosahuje aj citeľne
lepšie zrýchľovanie.
![]() |
Martin HAŠKO
Pridané: 31.05.2001 Autor: feci Zdieľať
Súvisiace články:
- PREDSTAVENIE HONDA GOLD WING GL 1800 (RC 47) - TTom
- Moje meno je Tmax, Yamaha Tmax. - kaktus02
- Yamaha YZR-M1 - Dadi
- Posily v rade boxerov - feci
- Pan European ST1300 r.v. 2003 - jjaro
- YAMAHA XJ 900 - XJ900
- Poradíme, pomôžeme: 7. časť: Jediná na svete - Vadim
Ďalšie články tohto autora:
- Kúsok leta uprostred zimy
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý
- Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval...
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych...
- Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka
- Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci
- Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách
- Keďže si strážcovia zákona opäť zmysleli zmeniť pokuty, tak prinášame:
- Norton Nemesis - Poetické meno pre ešte poetickejšiu "mašinu"
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!