Anketa:
Najostrejšia šesťstovka
ZdieľaťPridané: 31.05.2001 Autor: feci
Čitatelia: 9757 [Testy a predstavenia - Test]
Pri každej inovácii typu CBR 600 F mali konštruktéri a dizajnéri na pamäti
hlavný cieľ zachovať koncept F ako ľahký motocykel, ktorý by mal naďalej veľmi blízko k širokému
okruhu zákazníkov. Toto predsavzatie sa im stále darí napĺňat; o čom svedčí aj popularita všetkých
generácií tohto motocykla.
Ako reakcia na hlasné požiadavky po "ostrejšom" cestnom motocykli,
ktorého vzhľad a konštrukcia leží bližšie k pretekárskym "strojom", ale zároveň sa veľmi nevzdáľuje
od CBR 600 F, vznikol nový motocykel s dodatkom v názve "Sport". "Horúca" CBR-ka je určená pre
všetkých nadšencov, ktorí milujú veľké rýchlosti a úzke, športové krivky motocyklov. Pre tých,
ktorí majú bližšie k pretekom, pretekárskej dráhe, a komfort je to posledné, na čo pri jazde
myslia. Vyzbrojený všetkými novými výkonovými znakmi klasického F-ka ponúka nový Sport ešte navyše
vzrušujúcu prednú kapotáž, nové delené sedadlo a šporfovejšie vyzerajúcu zadnú partiu.
Vstrekovanie paliva sa stará o dosiahnutie lepšieho výkonu motora a ďalšie modifikácie rámu o
optimalizovanie riadenia. Výsledkom je "ostrejší", ľahší a agresívnejší motocykel CBR 600 F ako
kedykoľvek predtým.
Svojou farebnou koncepciou zostáva stále verný šporfovým "strojom" Hondy.
Tak ako VTR 1000 SP-l, ktorá v prvom roku svojho predaja pomohla k získaniu titulu majstra sveta,
bude nosiť aj 600-vka len jednu farebnú kombináciu. Základom bude červeno-čierna farba kapotáže,
doplnená čierno lakovaným rámom a ostatnými časťami podvozka, matnou zlatou farbou motora,
titánovou na rúrach prednej vidlice a svetlou zlatou na úchytoch predného brzdového kotúča.
Pre zvýraznenie agresívneho športového charakteru motocykla sa tím dizajnérov sústredil na
vytvorenie novej prednej kapotáže. Tá pri väčších rýchlostiach čisto "reže" vzduch prostredníctvom
ostrého nosa, ktorý zároveň rozdeľuje predný reflektor na dve časti. Pod reflektorom, nad otvorom
pre predné koleso, sú integrované vstupné kanály pre sekundárny prívod vzduchu. Šporfového ducha
podporuje aj zadná partia s deleným, nie príliš komfortným sedadlom s tenkými vankúšmi. Jednou z
najdôležitejších zmien v oblasti motora je použitie vstrekovacej jednotky paliva PGM-FI, prevzatej
z aktuálneho modelu typu CBR 900 RR FireBlade.
Teraz sú týmto systémom vybavené obe verzie typu
600 F. Pomocou dvojdielnych škrtiacich klapiek s celkovým priemerom 38 mm a "čiernej skrinky",
v ktorej sú integrované moderné elektronické riadiace jednotky vstrekovania paliva a digitálneho
zapaľovania, dosahuje systém veľmi precízny prísun paliva a reguláciu horenia.
V pamäti riadiacej jednotky sú uložené známe priestorové mapy, ktoré určujú presné množstvo
vstrekovaného paliva do jednotlivých valcov a optimálny čas zapálenia zmesi vzhľadom na aktuálne
otáčky motora a uhol otvorenia škrtiacich klapiek. Takto je možné dosiahnuť veľkú účinnosť motora
pri malej spotrebe paliva a minimálnych emisiách škodlivín.
Pre konštantné zásobovanie motora čerstvým vzduchom sa zväčšil objem vzduchovej komory s filtrom
zo 6,6 na 8,1 litra.
Z "najmladších" motocyklov Hondy so vstrekovaním paliva - CBR 1100 XX a 900 RR prevzal nový Sport
systém pre spúšťanie studeného motora. Z VTR 1000 SP-1 zase zdedil špeciálne zapaľovacie sviečky
s irídiovou špičkou pre iskru s veľkou energiou a pre dlhú životnosť sviečky samotnej.
Nový motocykel je ďalším, ktorý na zmenšenie množstva vznikajúcich škodlivín využíva systém
sekundárneho prívodu vzduchu. Ten spočíva v privedení dodatočného množstva vzduchu do výfukového
kanála počas výfukového taktu, kde dôjde k dodatočnému spáleniu zvyškov nespálenej zmesi.
Takto splňa momentálne platné predpisy Euro-1. Verzia pre nemecký trh navyše obsahuje trojcestný
riadený katalyzátor (HECS3), ktorý chemickou cestou odstraňuje časť škodlivín.
Takto vyzbrojené motocykle spĺňajú aj pripravovanú normu Euro-2.
V porovnaní so svojím predchodcom dosahuje Sport väčší výkon pri väčších otáčkach motora a pre
nepatrné zmenšenie prevodového pomeru na piatom a šiestom prevodovom stupni dosahuje aj citeľne
lepšie zrýchľovanie.
Martin HAŠKO
Pridané: 31.05.2001 Autor: feci Zdieľať
Súvisiace články:
- PREDSTAVENIE HONDA GOLD WING GL 1800 (RC 47) - TTom
- Moje meno je Tmax, Yamaha Tmax. - kaktus02
- Yamaha YZR-M1 - Dadi
- Posily v rade boxerov - feci
- Pan European ST1300 r.v. 2003 - jjaro
- YAMAHA XJ 900 - XJ900
- Poradíme, pomôžeme: 7. časť: Jediná na svete - Vadim
Ďalšie články tohto autora:
- Kúsok leta uprostred zimy
- Katja Poensgen reagovala na neúspechy v sezóne
- Bučenec v seriáli ME v motokrose druhý
- Africa's GP : Melandri dosiahol to, o čom už dlho sníval...
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych...
- Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka
- Veľká cena Japonska - v 250kách tentoraz dominovali Japonci
- Veľká cena Japonska - Francúz dosiahol svoje tretie víťazstvo v 125kách
- Keďže si strážcovia zákona opäť zmysleli zmeniť pokuty, tak prinášame:
- Norton Nemesis - Poetické meno pre ešte poetickejšiu "mašinu"
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!