ISSN 1336-6491 | Online: 2503 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

BSM V-Line pre Suzuki VZ 800 Marauder

 Zdieľať

Pridané: 13.04.2005 Autor: Cistic
Čitatelia: 18174 [Technika - Úpravy motocyklov]

Jedná sa o „výfuky“ V-Line BSM zakúpené v predajni LOUIS originál na Suzuki VZ 800 Marauder od roku výroby 97. Výfuky sú vyhotovené z dvoch samostatných tlmičov tak že sa z nich dá jednoducho vymontovať koncový tlmič tzv. Decibel-Killer, čiže prejsť STK nie je problém.

Cenu ani písať nejdem lebo bola šialená, no ale čo by človek neobetoval pre hlas svojej naleštenej krásky :) Ešte nikdy som nepísal článok k popisu pracovného postupu tak hádam sa na mne zabavíte.

Čo budete určite potrebovať:

  • sadu gola kľúčov
  • sadu imbus kľúčov
  • kliešte
  • rozbrusovačku :)))))))))
  • okrúhly pilník
  • tesniacu pastu na výfuky
  • WD40
  • kopec pružných podložiek M6 a M8

Ako prvé bolo samozrejme treba zhodiť pôvodné výfuky.

 Pôvodné originálne výfuky
Pôvodné originálne výfuky

Keď že sú spojené do hromady zvarom musel som odmontovať obe kolená a aj prednú pravú stúpačku aj s brzdovým pedálom.

 ...predný valec
...predný valec

 ...zadný valec
...zadný valec

Následne som musel trošku zabojovať pri uvoľňovaní skrutiek, ktoré spájali tlmiče s výfukovým kolenom. Tu veľmi pomôže WD40, ktorý som samozrejme nemal :) a tak som použil čistič na reťaz a účinkoval výborne. Pri oddeľovaní tlmičov od kolien si treba dať pozor aby vám ani jedna ani druhá strana nepoškriabala lak. Ja som to robil sám ale na túto chvíľu by sa mi boli pomocné ruky zišli. Pred montážou nových tlmičov odporúčam si výfuky zmontovať dohromady kompletne mimo motorky na sucho aby sa predyšlo používaniu ťažkej techniky ako pneumatické kladivo krompáč a sekera :))). Tlmiče sa totiž samozrejme nadali len tak ľahko nasunúť na kolená. Rozbrusovačkou som musel rozšíriť a predĺžiť veľmi úbohé vybrania ale potom to už sedelo ako riť na šerbeľ :)
Mimo motorky som zmontoval obe telá tlmičov dohromady podľa priloženého návodu. Nezabudnúť natrieť tesniacou pastou prepojovací kanál!!! Návod bol celkom prehľadný len množstvo priložených pružných podložiek bolo neuveriteľné. Až jedna :(

 Balenie
Balenie

Montáž tlmičov na motorku som robil presne v opačnom postupe ako demontáž. Najprv som pripevnil na moto telá tlmičov následne koleno zadného valca a na záver predného valca. Samozrejme nazabudnúť konce kolien dostatočne natrieť tesniacou pastou. Pri upevňovaní kolien si treba dať pozor na moment ktorými sa doťahujú skrutky lebo sa veľmi rady majú chuť strhnúť presne ako sa stalo aj mne na jednej zo závitových tyčí :(( No ale zdarne som sa prepracoval až na koniec a prišlo to posledné namontovať tlmiace koncovky. Chcelo to trošku tenšie prsty ale aj toto som zvládol.

 .... veľké finále
.... veľké finále

Konečne ja tu čas naštartovať to. Zvuk skoro ako pôvodné výfuky len trošilinku hlbší ale inak bez výrazných zmien. Trošku ma to zaskočilo čakal som výrazný rozdiel. Nuž tak som vymontoval tlmiče a šup ho nahodil som to znova. No hneď som to musel zhasnúť lebo som ohluchol :)))))))))))))) Nová skúsenosť. Neštartovať v uzavretej garáži. Tak som si otvoril vytlačil to von a naštartoval. Zvuk aký sa mi naskytol je ťažké popísať. Treba to počuť. Na 800 ccm je to nádhera. Na voľnobeh príjemné dunenie. Keď sa tomu trošku pridá tak to ožije ako sa patrí. Konečne ma bude počuť. Avšak mal som strach že pri dlhšej ceste si budem asi musieť zo sebou nosiť ibuprfen :)) kvôli bolestiam hlavy, ale vôbec nieje treba. Hneď som urobil nejakých 30km a žiadne negatívne pocity. Len spotreba mi asi narastie o liter až dva hore lebo keď stojím na križovatke tak ma to stále núti z ľahka štekliť plyn no a samozrejme pri podraďovaní sa to bez medziplynu nezaobíde. Ten rachot proste musíte stále mať. Jedinej chyby ktorej som sa dopustil bolo, že som si k výfukom zabudol kúpiť prekrytovanie spojov. Nielen že to nevyzerá v týchto miestach pekne ale už sa mi tam aj priškvrčali nohavice. česť práci a duneniu zdar :)))

Pridané: 13.04.2005 Autor: Cistic Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »