Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1635 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29890
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17657)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12233)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vladimír Kothay testoval trialový špeciál BETA evo 2016 - MOTOCORSE BETA evo víkend

 Zdieľať

Pridané: 04.03.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5072 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Už tretí rok firma MOTOCORSE z Bratislavy zabezpečuje offroad motocykle pre slovenských jazdcov. Vladimír Kothay testoval úplne nový trialový špeciál BETA evo 2016

V polovici decembra 2015 testoval úplne nový trialový špeciál BETA evo 2016 - Vladimír Kothay – aktuálny Majster Európy v kategórii OVER 40 za rok 2015 v Triale z Motoklubu FÉNIX. Spolu s ďalšími trialistami si na kalvárii v Nitre mohli vyskúšať v jedinečnom teréne nový model BETA evo 300.

Prvé dojmy a poznatky aj z minulosti zhodnotil Vlado takto:

„Moju prvú BETU Zero som mal od Tibora Straku pár dní, nestihol som zohnať peniaze na ňu ale aspoň vyhrať preteky v B.Bystrici – bolo to v roku 1991. Druhá moja bola BETA Techno model 1996 , s ktorou som už jazdil Český majstrák kde už jazdili piloti na svetovej úrovni.

Spomínam na rok 2004 kedy som mal BETU rev 270 a na Show kde vystupoval aj Chris Pfeiffer vo Viedni som vyskakoval na 15 euro paliet do výšky 210 cm a to bola BETA ešte s Mikuni karburátorom.

Od vtedy ako má BETA KEIHIN karburátor, čo je asi +20% výkonu a prepákovania na zadnom pružení, ktoré predlžuje dĺžku chodu zadného tlmiča a je lepšie nastaviteľný - začal som mať chuť EVO vyskúšať!

Vladimír Kothay testoval trialový špeciál BETA evo 2016
Vladimír Kothay testoval trialový špeciál BETA evo 2016

BETA pôsobí ako veľmi tuhá a presná motorka s výborným podvozkom, kvalitnými brzdami a rokmi overenou kvalitou motora. Iná geometria a zmena ťažiska oproti iným značkám je len otázka zvyku a tréningu. Štartovacia páka je na ľavej strane – je to síce naopak ako som bol zvyknutý ale už od začiatku to vnímam skôr ako prínos.

BETA možno nemá najvyšší výkon a najnižšiu váhu ale je najspoľahlivejšia inak povedané toto náradie sa bude drať oveľa tažšie než motorky španielskych výrobcov. 

Každým rokom BETA prináša do svojich strojov inovácie priamo od jazdcov svetového pohára. Napríklad nové SACHS pruženie, zapaľovanie, riadiacia jednotka na prepínanie jazdy za sucha a mokra.

Vladimír Kothay testoval trialový špeciál BETA evo 2016
Vladimír Kothay testoval trialový špeciál BETA evo 2016

Veľmi pomôže aj servis importéra, náhradné diely priamo na pretekoch alebo doručené do piatich dní !!!

Rozhodol som sa prijať ponuku od spoločnosti MOTOCORSE - Slovenského predajcu motocyklov BETA a podporiť tak aj servis priamo na pretekoch pre domácich jazdcov a preto objednávam trialový motocykel BETA Evo 300 Factory 2016.

BETA už pri prvom otestovaní nesklamala. „My evo 2016“ ako ju nazval taliansky výrobca je dnes najlepšou sériovo vyrábanou trialovou motorkou, o čom svedčia aj úspechy v Európskom a Svetovom Trial pohári. Na motocykli BETA jazdili a jazdia piloti ako: Toni Bou, Dougie Lampkin, Albert Cabestany, Jeroni Fajardo, Franzi Kadlec.“

Pridané: 04.03.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »