Anketa:
Pozvánka: 2. Stretnutie MotoRide-ákov a Mototuristov
ZdieľaťPridané: 17.07.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17480 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]
Po úspechu minuloročného prvého stretnutia MotoRide-ákov nadišiel čas pripraviť druhý ročník tejto akcie.
Radi by sme pokračovali v tradícii malého nenáročného víkendového stretnutia, ktorého hlavným cieľom je pojazdiť na motorkách ďalší kút našej krajiny. Tentoraz sa stretneme v štiavnických vrchoch priamo pod Sitnom.
TERMÍN:
8. až 10. 8. 2003
MIESTO:
Autokemping Počúvadlo, Štiavnické vrchy
Obec Počúvadlo leží v južnej časti Štiavnických vrchov. Prístup do obce je z cesty č 524, ktorá vedie z Banskej Štiavnice cez Štiavnické bane, za ktorými sa odbočuje smerom na Počúvadlianske jazero.
![]() |
Mapa |
![]() |
Kemping Počúvadlo |
K dispozícii nám bude nižšia časť kempu na lúke pri lese. Neďaleko je zadná brána kempu, takže drevo na táborák budeme mať prakticky poruke. Lúka je na svahu, terasovitá s tromi menšími ohniskami. Predbežne sme rezervovali priestor pre 60 osôb. Samozrejme ostáva podmienka z minulého roka, a to, že akcia musí prebehnúť v rámci slušnosti, takže dodržiavanie nočného kľudu a žiadne nočné strieľanie do výfukov a podobne.
Služby:
- parkovanie,
- sociálne zariadenia,
- sprchy,
- rýchle občerstvenie,
- predaj základných potravín a hygienických potrieb,
- k dispozícií je chladnička, varič, telefón.
Viac informácii o kempe...
Jazero...
Čo sa dá vidieť v okolí...
Banská Štiavnica...
Kontakt na kemping: 0904/668340
Ceny ubytovania: 50,- Sk/osoba, 25,- Sk stan
Zľava: motorky zdarma
![]() |
Počúvadielske jazero |
PREDBEŽNÝ PROGRAM:
8. 8 - Individuálny príchod na stretnutie ubytovanie a voľná zábava
9.8 – Celodenný výlet do okolia. Každý účastník dostane itinerár navrhnutej trasy aj s predpokladaným časovým plánom. Na trase bude niekoľko zastávok pri zaujímavých atrakciách.
10.8 – Odchod na Honda Bike Day 2003, akciu, ktorá by sa mala konať na letisku v Dolnom Hričove. Súčasťou akcie by mal byť aj šprint a súťaž o kaskadéra roka. Po akcii sa rozlúčime a poberieme sa každý svojim smerom ...
Pridané: 17.07.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- 2. Stretnutie Motoride-ákov a mototuristov. - Awia
- 1. Stretnutie MotoRide-ákov - Awia
- Pozvánka: 17. stretnutie motorideákov - Motoride Tour 2020 Košice - Awia
- Priaznivci Jawy sa spájajú alebo „Jawa“ celodenný výjazd - Stanley
- Report: 16. stretnutie motorideákov 2019 na Morave - prehliadka firmy Kuberg, rozhľadne, výjazd a múzeum Tatra - Awia
- Motozraz Kováčová pri Zvolene 1.9.2001 - Awia
- 1. Stretnutie MotoRide-ákov 2012, Rajecké Teplice (ako sme Lada čakali) - Awia
- 4. stretnutie MotoRide-ákov - doplňujúce informácie, rezervácia ubytovania - Awia
- 4. Stretnutie MotoRide-ákov alebo Motoride Tour 2005 - Harly
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!