Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2008 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17614)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Diskusia Diskusia k článku (52)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: 2. Stretnutie MotoRide-ákov a Mototuristov

 Zdieľať

Pridané: 17.07.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17480 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Po úspechu minuloročného prvého stretnutia MotoRide-ákov nadišiel čas pripraviť druhý ročník tejto akcie.

Radi by sme pokračovali v tradícii malého nenáročného víkendového stretnutia, ktorého hlavným cieľom je pojazdiť na motorkách ďalší kút našej krajiny. Tentoraz sa stretneme v štiavnických vrchoch priamo pod Sitnom.

TERMÍN:
8. až 10. 8. 2003
MIESTO:
Autokemping Počúvadlo, Štiavnické vrchy

Obec Počúvadlo leží v južnej časti Štiavnických vrchov. Prístup do obce je z cesty č 524, ktorá vedie z Banskej Štiavnice cez Štiavnické bane, za ktorými sa odbočuje smerom na Počúvadlianske jazero.

 Mapa
Mapa

 Kemping Počúvadlo
Kemping Počúvadlo
Ubytovanie: Autocamping Počúvadlo
K dispozícii nám bude nižšia časť kempu na lúke pri lese. Neďaleko je zadná brána kempu, takže drevo na táborák budeme mať prakticky poruke. Lúka je na svahu, terasovitá s tromi menšími ohniskami. Predbežne sme rezervovali priestor pre 60 osôb. Samozrejme ostáva podmienka z minulého roka, a to, že akcia musí prebehnúť v rámci slušnosti, takže dodržiavanie nočného kľudu a žiadne nočné strieľanie do výfukov a podobne.

Služby:

  • parkovanie,
  • sociálne zariadenia,
  • sprchy,
  • rýchle občerstvenie,
  • predaj základných potravín a hygienických potrieb,
  • k dispozícií je chladnička, varič, telefón.

Viac informácii o kempe...
Jazero...
Čo sa dá vidieť v okolí...
Banská Štiavnica...

Kontakt na kemping: 0904/668340

Ceny ubytovania: 50,- Sk/osoba, 25,- Sk stan
Zľava: motorky zdarma

 Počúvadielske jazero
Počúvadielske jazero

PREDBEŽNÝ PROGRAM:

8. 8 - Individuálny príchod na stretnutie ubytovanie a voľná zábava

9.8 – Celodenný výlet do okolia. Každý účastník dostane itinerár navrhnutej trasy aj s predpokladaným časovým plánom. Na trase bude niekoľko zastávok pri zaujímavých atrakciách.

10.8 – Odchod na Honda Bike Day 2003, akciu, ktorá by sa mala konať na letisku v Dolnom Hričove. Súčasťou akcie by mal byť aj šprint a súťaž o kaskadéra roka. Po akcii sa rozlúčime a poberieme sa každý svojim smerom ...

Pridané: 17.07.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (52)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Body a Trasy v tomto článku:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »