Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1722 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17136)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Testovací deň Suzuki, Zsámbék, Maďarsko

 Zdieľať

Pridané: 07.06.2016 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 6816 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Minulý týždeň sme sa zúčastnili zaujímavého testovacieho dňa v podaní Suzuki. Na jazdy po technickom polygóne bolo k dispozícii viacero modelov, a to od skútra Address 110, cez litrovú GSX-R až po veľkého Intrudera. Počasie vyšlo, čiže gumy celkom lepili, takže sme si aj dobre zajazdili.

Text: Peter Fischer
Foto: SuzukiPress, Peter Fischer

Všetko sa odohrávalo na ešte novotou voňajúcom tréningovom polygóne pri obci Zsámbék západne od Budapešti, asi 180 km od Bratislavy. Polygón sa značne podobá na ten náš pri Slovakia ringu, iba je o niečo väčší a má aj enduro okruh. Okrem skúšania absolútnej top speed sa tu dá navodiť hádam každá situácia, a to pre motorky aj autá. Na rovinke rýchleho okruhu sa tomu dá nakladať okolo 150 km/h, samozrejme v závislosti od motorky. Tento asfaltový okruh má inak veľmi pekne poskladané zákrutky, pripomínalo mi to motokárovú dráhu. Dá sa tu aj hodiť kolienko, aj sa pekne zapotiť pri preklápaní, a to všetko v relatívne nízkych rýchlostiach. Ďalšie moduly polygónu pozostávajú zo šmykľavých plôch vo viacerých rozloženiach, alebo veľkého kruhu, prípadne čistej asfaltovej plochy, na ktorú sa rozostavia kužele podľa potreby.

Testovací deň Suzuki, Zsámbék, Maďarsko
Testovací deň Suzuki, Zsámbék, Maďarsko

My sme našťastie celý program absolvovali na suchu, pretože voda na trati sa nevyskytla ani plánovane, ani neplánovane. Krátko po výdatnom obede nás čakajú zoradené veľké V-Stromy, nové SV 650 A, GSX-S 1000, zopár skútrov, ale aj Hayabusa a GSX-R 1000. Práve tú "fasujem" ako prvú, hah, a to iba v motorifliach a scramblerovských rukaviciach :) Inštruktori nás berú rovno na modul, kde sa testuje ABS. Áno, moja GSX-R je s ABS, rovnako aj ostatné stroje v našej skupine. Test je našťastie taký rozcvičkový: po ľahkom slalome sa rozbehnúť na nejakých 80 km/h a na prerušovanej šmykľavej ploche vo vymedzenom priestore naložiť plné predné brzdy. Takto si to každý z nás vyskúšal na troch-štyroch motorkách a už sme išli do ďalšej časti, kde bol pomalý a ešte pomalší slalom. Najmä ten pomalší bol dosť utiahnutý a práve tu prišli aj prvé pády. Aj tu si striedame motorky; len čo sa s nejakou zžijem a slalom zvládam, už presadám na ďalšiu a všetko sa musím učiť odznova. Inštruktori nás hneď na začiatku upozornili, že toto nebude žiadne testovanie, ale skôr predstavenie. Reálne nikto z nás nesedel na jednej motorke viac než 10 - 15 minút. V tejto časti sa krásne vykreslili rozdiely v jednotlivých typoch motoriek - je samozrejme ťažšie slalomovať na superšporte než na cestovnom endure alebo malom naháči.

Testovací deň Suzuki, Zsámbék, Maďarsko
Testovací deň Suzuki, Zsámbék, Maďarsko

Po prestávke sme sa konečne dostali aj na rýchly okruh, na ktorom sme strávili dosť času na to, aby sme sa s každou motorkou dostatočne zoznámili. Ako som spomínal, je skôr taký motokárový, čiže nemá veľkú šírku, ale má pekne technické zákruty a zopár kopčekov. Inštruktori nám niektoré pasáže naviac sťažili kužeľmi, takže jediná rovinka bola tá cieľová. Celkom pochopiteľne bol najmenší záujem o "géesixeru" a Hayabusu, lebo ostatné modely boli na túto trať vhodnejšie a jazdec si mohol viac užívať.

Nakoniec nás čakali najpomalšie moduly, a to na iných modeloch. Bol tu skútrik Address 110, nový VanVan 200, Inazuma F 250, Burgman 200 aj 650, plus lokomotíva Intruder 1800. A práve na tomto mastodontovi nám inštruktor zámerne predviedol ukážkové kolo, za čo zožal aj malý potlesk. Je tu totiž vyhýbací manéver, jazda do kruhu v oboch smeroch, osmička a podobné chuťovky. Zaujímavé bolo, že jazda do kruhu sa v oboch smeroch diala na rovnako veľkej ploche, ale neustále sa mi zdalo, že v smere doprava je tá plocha väčšia. Aj tu sa samozrejme jazdilo ľahšie na malých strojoch, a prišlo aj na ďalšie pády. Na záver sme ešte vyskúšali jazdu do veľkého kruhu s niekoľkými manévrami pomedzi kužele, a to v oboch smeroch.

Žiaľ, po celý čas sa mi nepodarilo dostať k malému V-Stromu XT, pretože na ňom jazdila iná skupina. Práve na tento model som sa najviac tešil. Vyskúšal som však obe novinky (SV a VanVan) a aj GSX-S 1000:

SV 650 A

"Esvéčko" bolo jednou z prvých nových a moderných motoriek, na ktorej som sa kedy povozil, takže spomienky naň mám dobre uložené. Aj dnes, po trinástich rokoch, je to stále jasné SV s L-kovým motorom a okrúhlym svetlom. Do motora pribudlo zopár užitočných vecí, najmä za účelom splnenia normy Euro 4 (dve sviečky a dve škrtiace klapky na valec, desaťdierkové vstrekovače), ale napríklad aj zaujímavá funkcia dvihnutia otáčok pri púšťaní spojky (tzv. low RPM assist): keď jazdec púšťa spojku pomaly, motor automaticky ľahko dvihne otáčky, čo zjednodušuje rozjazd. Celkom poteší aj funkcia Easy start system, vďaka ktorej stačí do tlačidla štartéra ťuknúť raz, a ten točí až kým motor nenaskočí, resp. maximálne 1,5 sekundy.

Užívateľsky najviditeľnejšou zmenou je pravdepodobne nový kompletne LCD prístrojový panel, pochádzajúci z GSX-S 1000. Má veľmi logické a intuitívne rozloženie zobrazovaných údajov, pôsobí moderne. Poteší aj sériové ABS, zadné svetlo kompletne z LED, prípadne ponuka originálneho príslušenstva, v ktorej sú aj oku lahodiace štýlové prvky ako prešívané sedlo, kryt prístrojovky, bočný plastík s číslom, či klin pod motor.

Z jazdného hľadiska môžem potvrdiť, že SV si zachovalo svoju kultivovanosť a agilitu, a vďaka 90-stupňovému véčku aj štýl, veď takých motorov je dnes čoraz menej. SV pôsobí oproti svojmu predchodcovi samozrejme o dosť modernejšie; nie je to revolučný skok, skôr iba taký faceliftingový. Majiteľ predošlého modelu SV tu bude určite hneď doma. V teste ABS som na SV nespozoroval nič nezvyčajné, rovnako aj na rýchlej trati sa s ním jazdilo veľmi dobre.

Suzuki SV 650 A 2016 - Testovací deň Suzuki, Zsámbék, Maďarsko
Suzuki SV 650 A 2016 - Testovací deň Suzuki, Zsámbék, Maďarsko

GSX-S 1000

Na túto novinku som bol veľmi zvedavý, pretože odkedy sa dostala do rúk novinárom, počúvam na ňu iba samé chvály. My už sme ju testovali, ale išla mimo mňa, takže teraz na ňu sadám úplne prvý raz. Prvý dojem? Veď to je streetfighter! Malá prístrojovka je ponorená dole, riadidlá široké a pevné, posed športový, dizajn nasrdený, vpredu radiálne uchytené Brembá, hmmm... A aj sa tak s prižmúrením oka správa - zvuk klasický štorvalcový, obratnosť špičková. Pripomeniem, že aj GSX-S 1000 má funkcie Low RPM assist a Easy start, navyše niekoľkostupňovú kontrolu trakcie a samozrejme ABS.

Na všetkých vyššie spomínaných moduloch polygónu sa GSX-S 1000 cítilo perfektne, ľahko sa s ňou prepletalo pomedzi kužele, aj keď je určená na vyššie rýchlosti a oveľa širší rádius. Uznávam, že už po niekoľkých stovkách metrov som pochopil, prečo sa každému jazdcovi GSX-S 1000 páči. Je to nezákerná klasická motorka v modernom a trochu drsnom štýle, vďaka širokým riadidlám a centralizácii hmotnosti aj veľmi britko ovládateľná. Nezabúdajme, že sa vyrába aj v polokapotovanej verzii F, ktorá je o niečo vhodnejšia na cestovanie.

Suzuki GSX-S 1000 2016 - Testovací deň Suzuki, Zsámbék, Maďarsko
Suzuki GSX-S 1000 2016 - Testovací deň Suzuki, Zsámbék, Maďarsko

V-Strom 1000

Aj veľkého Stroma sme už testovali a mám naň iba dobré spomienky. Preto som si tu zopár kolečiek pobehal aj na ňom, a musím povedať, že mi tu sedel asi najviac. Možno preto, že som na tento typ motoriek najviac zvyknutý, ale určite aj preto, že svojím motorom, obratnosťou a posedom je najuniverzálnejší zo všetkých strojov, na ktorých sme tu dnes jazdili. Musím vypichnúť výborné, ale skutočne výborné brzdy (radiálne uchytené Tokico) a priateľský motor.

Krátko som pojazdil aj na novinke VanVan 200, oboch Burgmanoch a Inazume F 250, ale boli to doslova iba desiatky metrov, čo na žiadny opis nestačí. Páni zo Suzuki sa vyjadrili, že podobné akcie sa budú opakovať, prípadne si niektoré modely budeme môcť vyskúšať v domácom teste.

Spoločnosti MSC – Suzuki Slovensko, o. z. každopádne ďakujeme za pozvanie na túto príjemnú akciu a tešíme sa nabudúce!

Suzuki V-Strom 1000 2016 - Testovací deň Suzuki, Zsámbék, Maďarsko
Suzuki V-Strom 1000 2016 - Testovací deň Suzuki, Zsámbék, Maďarsko

Text: Peter Fischer
Foto: SuzukiPress, Peter Fischer

Účasť a dopravu zabezpečila spoločnosť MSC – Suzuki Slovensko, o. z.. Redaktor Motoride.sk oblečený vo 4SR, obutý v čižmách TCX od spoločnosti Styx, s prilbou AGV od firmy Motostore.

Foto:
 Suzuki SV650 2016 Suzuki V-Strom 1000 ABS 2015 Suzuki Van Van 200 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiSuzukiSuzuki
Model:SV650V-Strom 1000 ABSVan Van 200
Rok:201620152016
Novinka:NOVINKA 2016NOVINKA 2016
Kategória:NaháčCestovné enduroNaháč
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec 90˚ (4T)vidlicový dvojvalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:645 ccm1037 ccm199 ccm
Max. výkon:76.2 k (56.0 kW) / 8500 ot.100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot.16.32 k (12.00 kW) / ot.
Max. krútiaci moment:64 Nm / 8100 ot.103 Nm / 4000 ot.
Kompresný pomer:11.2:111.3:19.4 : 1
Vŕtanie x Zdvih:81.0 mm x 62.6 mm100 x 66 mm66.0 mm x 58.2 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovákotúčová
Priemer bŕzd vpredu:290 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)110/80-R19130/80-18M/C 66P
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm260 mm
Pneu vzadu:160/60ZR17M/C (69W)150/70-R17180/80-14M/C 78P
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:195 kg228 kg128 kg
Výška sedla:785 mm865 mm770 mm
Rázvor:1445 mm1555 mm
Dĺžka:2140 mm2285 mm2140 mm
Šírka:760 mm865 mm865 mm
Výška:1090 mm1410 mm1125 mm
Svetlá výška:135 mm165 mm220 mm
Objem nádrže:13.8 l20 l6.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.84 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 269 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:nie
El. Podvozok:nie
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok, antihop-spojka, radiálne brzdy Tokico
Poznámka:
Poznámka:Cena 3/2017: 6 390 eurCena 04/2014: 11990.-€

Pridané: 07.06.2016 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria