Anketa:
FIM RALLY 2016 – Svetové stretnutie mototuristov prvý krát na Slovensku
ZdieľaťPridané: 27.06.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5883 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]
Už tento týždeň sa stane mesto Liptovský Mikuláš dejiskom svetového stretnutia mototuristov pod názvom FIM RALLY 2016. Medzinárodná motocyklová federácia FIM má v rámci mototuristiky každoročne dve podujatia svetového významu a to Motocamp FIM a to vrcholné FIM Rally, ktoré sa uskutoční na Slovensku uskutoční po prvý krát.
FIM rally sa uskutočňuje len jedenkrát v roku, vždy v inej krajine, dávajúc jej účastníkom príležitosť spoznať kultúru hosťujúcej krajiny prostredníctvom organizovaných výletov, miestnou gastronómiou, folklórom a pod. V dnešnému dňu je na podujatie prihlásených 1079 účastníkov z 26 krajín a dvoch svetových kontinentov.
Kandidatúru Slovenska ako organizátora FIM Rally sa podarilo presadiť na základe viac ročného úsilia SMF a to i na základe veľmi úspešného priebehu Motocampu FIM, ktorý sa uskutočnil v roku 2010 na Donovaloch. Po zohľadnení viacerých kritérií a po viacerých rokovaniach a osobných stretnutiach sa SMF rozhodla uskutočniť uvedené najvýznamnejšie podujatie svetovej mototuristiky v regióne Liptova, v meste Liptovský Mikuláš. Organizácie tohto svetového podujatia sa zhostilo OZ Riders Levice, ktoré podujatie pripravuje v úzkej spolupráci s mestom Liptovský Mikuláš a miestnych motoklubov a priaznivcom našej mototuristiky.
Video: FIM Rally 2016 Liptov Slovensko
Do prípravy FIM Rally 2016 je aktívne zaangažovaný celý región Liptova a mesto Liptovský Mikuláš, kde sa v rámci programu podujatia uskutoční i tzv. paráda národov – spoločná jazda všetkých účastníkov po jednotlivých krajinách. V rámci jednotlivých dní podujatia sú pre účastníkov FIM Rally pripravený jednak celý rad fakultatívnych výletov do Jasnej, Vysokých Tatier a výjazdový výlet Na Oravský zámok a taktiež bohatý kultúrny program priamo v centre diania tohto svetového „moto“ stretnutia. Cieľom programovej skladby podujatia je predstavenie Slovenska ako malebnej krajiny v srdci Európy, bohatej na historické, prírodné a kultúrne krásy.
Príchod prvej výpravy má organizátor ohlásený už na sobotu a postupne do centra podujatia pri Aquamarku Tatralandia všetky prihlásené krajiny až do oficiálneho otvorenia 29.6.2016. Práve v týchto dňoch do stredy sú na programe výlety do Vysokých Tatier, Jasnej a Bešeňovej.
Podľa predpisov FIM je uvedené podujatie prístupné len pre prihláseným zástupcov jednotlivých motocyklových federácii ale priaznivci mototuristiky si môžu prísť pozrieť krásne motocykle do Liptovského Mikuláša, kde sa v piatok 1.7.2016 uskutoční nástup všetkých účastníckych krajín v rámci parády národov.
Bližšie informácie k podujatiu nájdete na oficiálnej web stránke podujatia fimrally2016.com/
Pridané: 27.06.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Motoraj Rallye 2009 - slovenský útok na svet amatérskych XL navigačných rally - Awia
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 - Šampionát XL enduro pretekov s novinkami - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!