Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3253 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28571
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17013)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11558)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (82)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015 2/2

 Zdieľať

Pridané: 19.09.2016 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 12237 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Konečne sme sa dočkali možnosti vyskúšať aj ďalšiu značku, ktorá doteraz v našom repertoári chýbala. Victory znie veľmi dobre a sebavedome. Viem, H-D to nebude, ale zato to má dnes každý, dokonca aj v Indii, že :-) Takže Victory Magnum, pozrime sa na teba bližšie.

Páči sa mi celkový dizajn, ktorý je bagrovský ako sa patrí, ale s odvážne pretiahnutými líniami. Je to veľká a dlhá motorka. K tomu to veľké koleso vpredu (21 palcov), čo dodáva rešpekt podobne ako obrovská kapotáž. Do nej by sa hádam zmestilo aj viac ako jedno svetlo. Keď sme pritom, svetlo má LED techniku, takže paráda. Páči sa mi ako je schovaný olejový chladič. Motorka je celkovo premakaná s množstvom detailov. Motor je obrovský a krásny.

Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015
Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Jazdí to presne ako má - koráb ciest. Z výfukov ide silný a parádny zvuk, na zadnom kole ohromný krútiak. Keď je v pohybe, necítiť ani hmotnosť, jazdí veľmi mrštne. Aj keď na to nevyzerá, má rada i zákruty a ani platne - stupačky nelimitujú extrémne bočné náklony. Za jazdy je Magnum príjemným spoločníkom na dlhé cesty, potešia i veľmi dobre ovládateľné brzdy.

dizajn ktorý ide vlastnou cestou, perfektný motor, množstvo pekných detailov, brzdy, krásna alternatíva k H-D asi len vzhľad prístrojovky

Konkurencia

Z konkurentov spomeniem iba toho jasného: Harley-Davidson. Rovesníci sú v tomto prípade Street Glide Special alebo Road Glide Special, tu záleží v podstate iba na dizajnových preferenciách. Oba H-D sú drahšie od 2 630 éčiek až po 4 190, čo sú dve - tri pekné dovolenky. Treba však diplomaticky pripomenúť, že oba Harleye majú farebnú dotykovú 6,5-palcovú obrazovku s nekonečným množstvom pekne a intuitívne zobrazovaných informácií (audio a tempomat sú tiež v štandarde), Road Glide navyše aj s navigáciou. Magnum však zaujme väčším motorom a väčším krútiakom (138 verzus 150), a napriek tomu suchou hmotnosťou nižšou o 12, resp. 24 kíl. Ťažké rozhodovanie, že? :)

Záver

Cena Magnumu je 22 990 eur. Za tú cenu dostaneš dobre jazdiacu motorku so silným motorom, ktorá ťa v nižších rýchlostiach pohodlne povozí trebárs aj po celej Európe, pričom počas celej cesty budeš na nej vzbudzovať pozornosť. Nemá opozeraný dizajn a rovnakú pravdepodobne cestou nestretneš. Spokojný budeš dovtedy, kým vedľa teba nezaparkuje nejaký konkurent s kvalitným infosystémom. To je totiž jediná vec, ktorá tejto motorke uberá na modernosti. Verím však, že v najbližších rokoch sa ho dočkáme.

Plusy, mínusy

motor, vzhľad lacno vyzerajúce detaily, turbulencie pri vyšších rýchlostiach

Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015
Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Video

Video: Introducing Magnum - Victory Motorcycles

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Klasik moto. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held, a prilbách Suomy od spoločnosti Styx.

Foto:
 Victory Magnum 2016 Harley-Davidson Street Glide Special 2016 Harley-Davidson Road Glide Special 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:VictoryHarley-DavidsonHarley-Davidson
Model:MagnumStreet Glide SpecialRoad Glide Special
Rok:201620162015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:Chopper/CruiserCestovnáCestovná
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1731 ccm1690 ccm1690 ccm
Max. krútiaci moment:138 Nm / 3500 ot.142 Nm / 3250 ot.
Kompresný pomer:9.4:19,7:19,7:1
Vŕtanie x Zdvih:101 x 108 mm98.4 mm x 111.1 mm98.4 mm x 111.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a olejomvzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:remeňremeňreťaz
Zdvih vpredu:130 mm
Zdvih vzadu:113 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm
Pneu vpredu:120/70R21 M/C 62V130/60B19 61H130/60B19 61H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:300 mm
Pneu vzadu:180/60R16 M/C 80H180/65B16 81H180/65B16 81H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:356 kg
Hmotnosť s náplňami:367 kg372 kg385 kg
Výška sedla:654 mm695 mm663 mm
Rázvor:1670 mm1625 mm1625 mm
Dĺžka:2657 mm2450 mm2428 mm
Svetlá výška:134 mm135 mm135 mm
Objem nádrže:22 l22.7 l22.7 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.6 l/100km6.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 304 kmcca 257 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienie
Trakčná kontrola:nienie
Palivové mapy:nienie
Palubný počítač:áno, v sériinie
Tempomat:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
LED denné svetlá:za príplatokáno, v sérii
El. Podvozok:nienie
Iná výbava:Audio systém s rádiom v sériibezkľúčové zapaľovanie, BoomBox (audio + GPS), bočné kufreAudio systém Boom!
Poznámka:
Poznámka:Cena 7/2016 22 990,-EURCena 11/2015 od 25 620 EURCena 9/2014 25.680,-EUR

<

Pridané: 19.09.2016 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (82)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: