Anketa:
MAXXIS MM SR enduro a country cross Žaškov, 9.-10.7.2016
ZdieľaťPridané: 12.07.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4022 [Šport - Enduro]
Žaškov patrí medzi tradičné podujatia, ktoré majú veľmi dobrú povesť. To sa tento rok odzrkadlilo na peknej účasti, keď sa na pretekoch zúčastnilo až 214 pretekárov. Rovnako aj tentokrát bolo podujatie dobre prichystané a zvládnuté. Okrem hojného počtu pretekárov si pretek v Žaškove prišlo pozrieť aj množstvo divákov, ktorí mohli vidieť zaujímavé súboje na trati.
Text: Jaroslav Gažo
V sezóne 2016 sme si už na dážď ako tak zvykli a nebolo tomu inak ani počas siedmeho preteku Maxxis MM SR Countrycrossu v Žaškove. V noci z piatka na sobotu zapršalo a prvý štart to mal na blate poriadne náročné. Pretekári si už však na mokrý povrch zvykli a celý sobotný pretek prebehol hladko a bez problémov. V nedeľu vyšlo slnko a na niektorých miestach sa dokonca aj prášilo.
V triede Superveterán sa na trati v Žaškove stal víťazom za oba dni Dušan Čipka (SVK, KTM). V konkurenčne nabitej triede Veterán, kde súťaži niekoľko veľmi dobrých pretekárov sa na prvé miesto postavil Martin Gottvald (CZE, Husqvarna).
Mladučkí pretekári na 85-kách v triede MM SR Dorast sa s náročnou traťou popasovali výborne a prvé miesto si opäť vybojoval zatiaľ neprekonaný Miroslav Ďurko (SVK, KTM). V tejto kategórií sme mohli po prvý krát vidieť aj syna známeho pretekára a to Jaroslava Katriňáka mladšieho (SVK, KTM), ktorý ukázal, že motorku aj napriek veľmi nízkemu veku perfektne ovláda.
V triedach Hobby bolo už klasicky najpočetnejšie zastúpenie a ani tu si pretekári nedarovali nijaký kúsok trate.
V Hobby 125 si plný počet bodov pripísal Martin Smatana (SVK, KTM). V triede Hobby 250 si najlepšie počínal Martin Baránek (SVK, KTM) a v triede so štvortaktnými obsahmi Hobby 4T si prvé miesto pripísal Peter Knapec (SVK, KTM).
Až 57 pretekárov štartovalo v triede Regionál a tu si spomedzi všetkých prvé miesto vybojoval Martin Okapal (SVK, KTM).
Rovnako hladko prebehol počas oboch dní aj druhý štart, kde sme mohli vidieť domáceho pretekára a organizátora Štefana Svitka (SVK, KTM), ktorý dokázal pretek v sobotu vyhrať. V nedeľu Svitko nemal toľko šťastia, keď sa mu prihodili technické problémy, ktoré ho odsunuli až na tretie miesto a víťazom sa stal Thomas Hostinský (SVK, Husqvarna). Po súčte bodov však za oba dni sa aj napriek poruche stal absolútnym víťazom domáci pretekár Štefan Svitko.
V triede MM SR Kadet, kde jazdia mladí pretekári sa na prvé miesto postavil Adrián Hoferica (SVK, KTM). V MM SR Junior si pre prvé miesto prišiel Jakub Zahustel (SVK, KTM).
Druhá výkonnostná kubatúra a teda triedy Slovenský pohár majú rovnako niekoľko svojich favoritov. V triede Slovenský pohár E1 si pre prvé miesto prišiel Samuel Škultéty (SVK, KTM). V triede Slovenský pohár E2 si prvenstvo pred tímovým kolegom vybojoval Peter Kollár (SVK, Husqvarna). A v triede Slovenský pohár E3 si prvé miesto s plným počtom bodov vybojoval Štefan Lacúch (SVK, KTM).
V triede Ženy získala prvé miesto Katarína Juríčková (Husqvarna). V tejto triede sme mali zastúpenie až šiestich pretekárok, ktoré si na žaškovskej trati pomerali sily. Tu vidíme, že preteky terénnych motocyklov sú čoraz atraktívnejšie aj pre ženy.
V triedach MM SR v prvej výkonnostnej kubatúre sme mali víťazov nasledovných. V triede MM SR E1 si vybojoval prvé miesto Marek Haviar (SVK, KTM). V triede MM SR E2 sa na najvyšší stupienok postavil Thomas Hostinský (SVK, Husqvarna) a v triede MM SR E3 si prvé miesto opäť vybojoval Miroslav Ševela (SVK, KTM).
V klubovej súťaži si najlepšie počínali pretekári z Enduro Koperbent teamu, ktorí sú aj priebežne na prvej priečke a víťazstvo v tejto kategórii si nechcú nechať uniknúť.
Preteky v Žaškove dopadli veľmi dobre, organizačný tím spolu so Štefanom Svitkom pripravili pekné podujatie, začo im patrí veľká vďaka a rovnako vďaka patrí aj všetkým sponzorom a zúčastneným pretekárom.
Sezóna Maxxis MM SR Enduro a Countrycross pokračuje 3. a 4. Septembra podujatím Enduro v Gelnici, kde ste všetci srdečne pozvaní na trate, kadiaľ viedla aj minuloročná ISDE 2015.
Pridané: 12.07.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!