ISSN 1336-6491 | Online: 887 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Denis Vanko na ME quadcross 2016 v Estónsku v TOP 10

 Zdieľať

Pridané: 09.08.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3077 [Šport - Motocross]

V estónskom Kivioli sa uskutočnilo záverečné podujatie seriálu ME ITP Quadcross 2016 na ktorom úspešnej štartoval slovenský reprezentant Denis Vanko, ktorý na náročnej trati obsadil v súčte dvoch finálových jázd krásne 9.miesto.

Podujatie sa uskutočnilo na výborne pripravenej trati avšak za výdatného včerajšieho a nočného dažďa, čo potrápilo organizátorov a hlavne štartujúcich jazdcov. Výborný výkon podal na podujatí domáci jazdec Kevin Saar, ktorý vyhral v prvej jazde zvíťazil a v druhej obsadil tretie miesto, čo mu zabezpečilo celkové víťazstvo na domácej trati v Kivioli pred krajanom Martinom Filatovom a tretím Romnom Gwiazdom z Poľska.

Denis Vanko na ME quadcross 2016 v Estónsku v TOP 10
Denis Vanko na ME quadcross 2016 v Estónsku v TOP 10

Mladý Slovenský jazdec Denis Vanko obsadil v silnej konkurencii v prvej jazde krásne 10. a svoj výkon zopakoval i v jazde druhej, kde mu patrila 11.priečka Do celkového hodnotenia ME si pripísal 21 bodov.

Denis Vanko na ME quadcross 2016 v Estónsku v TOP 10
Denis Vanko na ME quadcross 2016 v Estónsku v TOP 10

V dramatickej prvej jazde mal smolu vedúci jazdec priebežného poradia ME Adrian Mangieu (FRA), ktorý bol účastníkom zrážky troch jazdcov hneď v jej úvode. Mangieu síce ako jediný v jazde pokračoval, ale v cieli bol až na 18.mieste. V druhej jazde skončil na druhom mieste, avšak ani to mu nestačilo na to, aby získal tohtoročná európsky titul. Jeho najväčší súper Edgars Mengelis z Lotyšska obsadil v prvej jazde druhé miesto, v druhej jazde boli cieli na 4.mieste, avšak pri meraný hluku dostal penalizáciu a nakoniec skončil v druhej jazde na 9.mieste, ale i to mu stačilo k zisku titulu majstra Európy ITP quadcross 2016. Len štyri body za ním skončil v ME Adrian Mangieu z Francúzska a z titul II. vicemajstra Európy 2016 získal Mike Van Grinsven z Holandska. Denis Vanko svojim vynikajúcim výkonom v Estónsku si k 4 bodom pripísal ďalších 21 bodov a v konečnom hodnotení ME mu patrí 26.miesto z celkového počtu 62 štartujúcich quadistov.

Kompletné výsledky z Kivioli a konečné poradie ME quadcross nájdete na stránke: www.fim-europe.eu/events/254

Pridané: 09.08.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »