Anketa:
Café Racers a realita slovenského dneška...
ZdieľaťPridané: 13.11.2016 Autor: mdonohue76
Čitatelia: 8963 [História]
Ako to v skutočnosti bolo...
Ahojte,
Neustále počúvam väčšinu dobrých jazdcov na dvoch kolách, vyjadrovať sa k téme cafe racerov a s tým súvisiaceho, motoriek, ako to bolo atď. Čoraz viac, sa ich akože ´objavuje´ na uliciach atď. Nie som odborník na históriu, ale povedzme, že ma to zaujíma. To znamená skutočne zaujíma, nie sa len lacno otriem o povrch a zoberiem si z toho len vizuál, pri čistý imidž. Videl a čítal som toho dosť, nie toľko koľko by som chcel, jeden zdroj totiž nikdy nie je dosť, v ničom. Ale niečo som predsa len našiel, čo je absolútna esencia info na túto tému. Ak chce byť niekto povrchný, ´zabije´ - inak sa samozrejme obohatí - a to vedomosťou, len hodinku života, no a slepí budú opäť znovu viditeť ;-) Takže odporúčam.
Nasledujúce video je síce v angličtine, tak dúfam, že to dnes už nie ja až taký problém, najmä pre tých pod 40. Dúfam, že tým raz, snáď časom, prispejem k zníženiu predstavy o termíne cafe racer ako o : upravenej motorke, najlepšie japonskej, alebo nemeckej, na ktorej sa chodí akože ´chill out´ na kávičku do mesta, prípadne podaktorí dokonca, že to prišlo z Ameriky...
Video: Slávne dni britských motocyklov - BBC reportáž
Majte sa.
Pozri tiež:
29.11.2007 - loobo Čitatelia: 47127 Strany: 5 [História]

Cafe Racer - kult stále žije
Je druhom motocykla spopularizovaného medzi rokmi 1950-1960 najmä v Anglicku a Taliansku. Café Racer je motorkár, ovplyvnený kultúrou Rock-n-Rollu. Café racer je Rocker. Aby sme pochopili vývoj kultu Café Racera je treba sa vrátiť naspäť do obdobia s pred 30-tých rokov dvadsiateho storočia, kde boli „položené“ jeho prvé základy.
Pridané: 13.11.2016 Autor: mdonohue76 Zdieľať
Súvisiace články:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!