Anketa:
ČZ 175/477 (1969) Café Racer
ZdieľaťPridané: 24.10.2005 Autor: caferacer175
Čitatelia: 51245 [Vaše stroje - Moja úprava]
Chcem vám predstaviť svoj motocykel ČZ 175/477 Oilmaster, rok
výroby 1969. Hoci mám 19 rokov, som priaznivcom starých zavodných
motocyklov a štýlu café racer. Svoj motocykel som si chcel upraviť v
podobnom duchu.
![]() |
Rovnako sériový je aj motor (15-koňová vývozná verzia), ktorý je vylepšený len karburátorom z Jawy 350 a priamym filtrom. Ďalším vylepšením je motokrosový rýchlopal a predná dvojkľúčová brzda z Jawy 350. Najdrahšou investíciou boli kvalitnejšie pneumatiky. Mojou snahou bolo skôr zníženie hmotnosti a zlepšenie jazdných vlastností, nepúšťal som sa do drastických úprav motora a podvozka.
![]() |
Minimum pohodlia, maximum zážitkov. Stroj som si prestaval podľa vlastného vkusu (a tiež "študentskej kapsy") a len pre svoje vlastné potešenie, všetko je stroho funkčné, čo tam nemusí byť, to tam nie je. Štartovanie je roztláčaním a nesedí sa na motocykli ale skôr "v motocykli", presne to mi vyhovuje. Digitálom odmeraná rýchlosť je 120 km/h, čo je celkom sympatické vzhľadom na vek a objem tohto vlastne sérioveho "závoďačika". Každá jazda je skôr také malé dobrodružstvo (a to aj vďaka príslušníkom polície :)
![]() |
Možno práve môj pokus poslúži niekomu ako podnet alebo inšpirácia pre vlastnú prestavbu. Na rezanie zátačok a pekné zážitky nie sú vždy nutné vysokovýkonné a drahé stroje, ale často postačí aj lacný stroj a trochu snahy.
Pridané: 24.10.2005 Autor: caferacer175 Zdieľať
Súvisiace články:
- Ako na caféracer - časť 1. - Romoto
- Ako na caféracer - časť 2. - Romoto
- Jawa 350 Café Racer - caferacer175
- Ako na caféracer - časť 3. - Romoto
- Cafe Racer - kult stále žije - loobo
- Café Racers a realita slovenského dneška... - mdonohue76
Ďalšie články tohto autora:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!