Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1800 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia prichádza s brutálnou 250-koňovou RSV4 R FW-GP

 Zdieľať

Pridané: 21.12.2016 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 9044 [Novinky - Predstavujeme]

Komu by sa málila "obyčajná" RSV4 RR alebo jej rôzne špeciálne 200- až 230-koňové SBK variácie, pre toho Aprilia priniesla motorku, ktorej výbava nezahŕňa hádam už iba štart na MotoGP.

Aprilia RSV4 R FW-GP
Aprilia RSV4 R FW-GP

V prípade RSV4 R FW-GP sa nedá hovoriť iba o technologickej výbave, ale aj akejsi pridanej, ktorá hreje na srdci ešte viac - šťastný majiteľ tejto novinky sa príde ukázať priamo do fabriky v Noale, kde s inžiniermi ešte pred výrobou preberie detaily ohľadom nastavení a s tým súvisiacej finálnej ceny. Počas samotnej výroby mu Aprilia poskytne fotografie z kompletizácie motorky, ako aj priamu telefonickú linku, keby bolo potrebné ešte pred dokončením niečo upraviť. Tento kontakt zostáva platný aj po prebraní motocykla ako technická podpora, a keby to nestačilo, "an Aprilia Racing engineer will always be at the track, any time the customer wants to use the FW-GP". To hádam netreba ani prekladať, ale pre istotu - jeden inžinier môže byť na okruhu k dispozícii kedykoľvek, keď bude chcieť zákazník ísť jazdiť.

Aby toho nebolo málo, zákazník si môže vybrať značkovú Aprilia Racing okruhovú kombinézu, plus vstup do paddocku na jeden celý MotoGP víkend a vstup na Aprilia Track day.

Aprilia RSV4 R FW-GP
Aprilia RSV4 R FW-GP

Popri takýchto chuťovkách by sme nemali zabúdať ani na unikátnu technológiu :) Okrem neuveriteľne nabúchaného základu (Öhlins FGR a TTX, kované kolesá, Akrapovič, všetky známe elektronické systémy, predpríprava na telemetriu...) má jedine tento model vyššie vŕtanie, a to 81 mm (predpísané maximum v MotoGP), čo spolu s pneumaticky ovládanými ventilmi zabezpečuje výkon 250 koní.

Určite ti napadla otázka, že koľko táto brutalitka stojí. Aprilia o oficiálnej cene žiaľbohu, ale niekedy aj chvalabohu, či predsa len žiaľbohu, mlčí, ale vraj sa im stačí ozvať. Medzičasom si môžeš pozrieť aj túto stránku, ktorú popri tešení sa z novej FW-GP určite využiješ.

Aprilia RSV4 R FW-GP
Aprilia RSV4 R FW-GP

Pridané: 21.12.2016 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »