Anketa:
Aprilia organizuje veľké stretnutie - APRILIA ALL STARS 2022
ZdieľaťPridané: 29.04.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3771 [Novinky - Pozvánka]
Takto o týždeň bude na okruhu Marca Simoncelliho v talianskom Misane všetko pripravené na veľké Aprilia oslavy - v sobotu 7. mája sa tam stretnú tisíce fanúšikov so známymi jazdcami. K videniu budú samozrejme aj ich špeciály, aj rôzne Aprilia raritky.
Oficiálny program začne o 9.30 ráno a potrvá do osemnástej, ale ako si vieme pri takýchto talianskych oslavách domyslieť, v uliciach priľahlých mestečiek sa bude žiť až do rána. Aprilia sem prinesie svoje najznámejšie mená: Aleixa Espargaróa, Mavericka Viñalesa a Lorenza Savadoriho, ako aj legendu Maxa Biaggiho. Páni budú, samozrejme, rozdávať aj podpisy. K videniu budú aj ich špeciály RS-GP a RSV4, ako aj Tuono X a staré dvojtaktné pretekárske stroje vrátane Rossiho 125, na ktorej vyhral svoj prvý titul.
Hudobný podmaz zabezpečia lokálne hviezdy Radio DeeJay, M2O, Albertino, Vic a Vittoria Hide.
Návštevníci si budú môcť bezplatne vyskúšať modely RS 660, Tuono 660, Tuareg a Tuono V4 v skupinových jazdách na cestách v okolí okruhu.
Jeden šťastný návštevník vyhrá Tuono 660. Vstup je voľný!
Misano World Circuit Marco Simoncelli
Mapa:
Pridané: 29.04.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Na VC Veľkej Británie triumfy Rossiho, Vincenta a Melandriho - sita
- Siedme prvenstvo Rossiho v MotoGP - sita
- Prihlás sa na Aprilia Cup 2023 a vyhraj RSV4 Factory! - Redakcia
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska - sita
- Aprilia prichádza s brutálnou 250-koňovou RSV4 R FW-GP - Herghott
- KEĎ CHCEŠ VIAC! K tvojej novej Aprilii 660 teraz získaš poukaz v hodnote 1000 € na originálne príslušenstvo Aprilia! - Redakcia
- VC Portugalska - V MotoGP opäť najlepší Rossi - sita
- Rossi víťazom VC Španielska v triede MotoGP - sita
- VC Česka - Zvíťazil Biaggi, Rossi vypadol - sita
- Nová Aprilia RSV-4 Tuono? - Cacao
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!