Anketa:
Test Honda CBR1000RR Fireblade z portugalského Portimaa - alebo aké je ísť za Freddiem Spencerom na vode 2/3
ZdieľaťPridané: 01.02.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 12232 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Ufff, tak tu je to tesné! Trieda superbajkov bola vždy výkladnou skriňou techniky každého výrobcu, a dnes sú v parametroch či výbavách iba minimálne rozdiely. Aby sme porovnávali porovnateľné, budeme sa odrážať od SP verzie nového Fireblada. Začnime najbližšou konkurenciou, teda japonskou: tu Honde najviac dýcha na krk Yamaha R1M s plnými 200 koňmi, karbónovými kapotami, veľmi podobným semiaktívnym Öhlinsom, ako jediná japonka s dvestovkou gumou vzadu a ako jediná zo všetkých s GPS trackingom. Má aj veľmi podobnú elektroniku a TFT prístrojovku ako Fireblade, ale zároveň má aj o 2500 eur vyššiu cenovku. Pozor, Yamaha je síce štvorvalec, ale používa atypické poradie pálenia, pretože má takzvaný cross-plane kľukový hriadeľ. Takéto pálenie motorke dodáva iný zvuk než je tradičné "kvílenie" radového štvorvalca.
Veľmi čerstvým rivalom je inovovaná Suzuki GSX-R1000, ibaže o nej sa vie ešte pomerne málo. Napríklad nie je známy výkon a ani cena, pohotovostná hmotnosť by však mala byť 203 kg, a elektronika (až na LCD prístrojovku) je pravdepodobne tiež veľmi podobná ako vo Fireblade, dokonca aj s Launch control. Podvozok je však tradičný, teda Showa BPF na oboch koncoch.
Poslednou japonkou je Kawasaki ZX-10RR s cenou o približne 1500 eur nižšou než Fireblade SP, ale pritom odlhiadnuc od neelektrického podvozku s porovnateľnou výbavou. Kawasaki je s veľkým náskokom najsilnejšia zo všetkých, má 210 koní. Prejav jej motora je na Japonca tiež netypický, má pomerne chrapľavý a dravý zvuk.
Potom tu máme už iba európske značky. Cenovým víťazom je talianska Ducati 1299 Panigale S, najdrahší kúsok v tejto kategórii, a zároveň jediný dvojvalec. Stojí bezmála 25 000 eur, čiže o slušných 3500 eur viac než Fireblade SP, pričom s najnižšou hmotnosťou zo všetkých (190 kg pohotovostných) ponúka druhý najvyšší výkon (205 koní, samozrejme pri objeme o takmer 300 kubíkov vyššom). Tiež má semiaktívny Öhlins a veľmi podobnú elektroniku ako Honda.
Nuž a posledným konkurentom v tomto tesnom rybníku je nemecké BMW S1000RR, tentoraz veľmi netypicky s najnižšou cenovkou. Skutočne, tento model ide so semiaktívnym podvozkom za zhruba 18 550 eur, pričom ponúka 199 koní, 208 kg a elektroniku porovnateľnú s Firebladom SP. BMW má ako jediné v tejto triede analógový otáčkomer.
Záver
Nová Honda CBR1000RR Fireblade priniesla presne to, na čo sa už dlho čakalo - svoju povestnú precíznu ovládateľnosť a spoľahlivosť skombinovanú s najmodernejšou dostupnou technikou. Majitelia nového Fireblada tak nebudú výbavovo o nič ukrátení, pričom ich motorka má za sebou silnú históriu a meno. Spomeniem len 470 000 kusov predaných celosvetovo, či 23 víťazstiev na Tourist trophy na ostrove Man, 43 víťazstiev vo svetovom šampionáte superbikov, či 9 víťazstiev v náročných 8-hodinových pretekoch v Suzuke.
Ako nám len tak medzi rečou v boxoch povedal Nicky Hayden, na novom Fireblade je najlepšia práve nová elektronika, lepšie povedané možnosť jej personalizácie. Každý tak môže ísť trebárs kontrolovaným šmykom do zákruty či po zadnom, ale ak chce, aj úplne bezpečne. Freddie Spencer zas vyzdvihol jeho "versatility", čiže všestrannosť. Ja len dodám, že veľmi vítanou vecou je existencia vlastne piatich verzií (od štandardu, cez SP a SP2, plus dva kity), čím sa cieľová skupina Fireblade podstatne rozširuje: štandard si môže kúpiť menej náročný zákazník, kým nakitovanú SP2 si kúpi pravdepodobne človek, ktorý na nej nikdy nebude jazdiť inde než na okruhu.
Pre úplnosť dodám už iba informácie o cenách a farbách: základná verzia Fireblade má cenovku 16 990 eur a dodáva sa buď v červeno-čierno-bielej trojkombinácii, alebo v čiernej matnej s červenými detailami. Obe SP verzie majú iba jednu kombináciu, a to červeno-modro-bielu so zlatými kolesami, pričom tá modrá odkazuje práve na Freddieho Spencera a jeho víťazné Hondy. Cena verzie SP je 21 490 eur. Na cenu SP2 si ešte budeme musieť počkať.
Plusy, mínusy
precízna ovládateľnosť, semiaktívny podvozok, nastaviteľnosť elektronických systémov, quickshifter, zobrazované údaje, menu v prístrojovke, výber z viacerých verzií motocykla | TFT prístrojovka by mohla byť väčšia |
Video
Video: Honda Fireblade CBR1000RR 2017 - Total Control
Video: Nicky Hayden testuje Honda CBR1000RR Fireblade 2017
Pokračovanie článku na ďalšej strane: odpovede konštruktérov a technické parametre.
Pridané: 01.02.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora