Anketa:
Test Honda CBR1000RR Fireblade z portugalského Portimaa - alebo aké je ísť za Freddiem Spencerom na vode 3/3
ZdieľaťPridané: 01.02.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 12233 [Testy a predstavenia - Test]
Otázky od čitateľov
1. + 2. Prečo Honda vyrobila nový Fireblade, ktorý má v priemere o 10 - 11 koní menej ako konkurencia? Čo je jeho konkurenčná výhoda oproti ostatným výrobcom v danom segmente, kedže výkon ňou nie je?
Odpovedá Ľubomír Konečný, PR manažér importéra Honda Motor Europe Ltd Slovensko: Výkon je prvoplánová informácia. Dôležitý je pomer výkonu k hmotnosti motocykla. Je to hľadanie kompromisu. My môžeme vyrobiť motorku, ktorá bude mať o 20 koní viac, ale potom musia byť väčšie brzdy, pevnejší rám a podobne. Základom je motocykel, ktorý ideálne sadne do ruky a je ľahko ovládateľný. Potom si môžte vychutnať všetky kone naplno a dovolíte si s ním urobiť to, čo by ste si s inou značkou netrúfli.
3. Môžeme sa tešiť na naháča odvodeného od superbajku (Fireblada)?
Odpovedá Ľubomír Konečný, PR manažér importéra Honda Motor Europe Ltd Slovensko: My ako PR oddelenie nemôžeme komunikovať žiadny model, dokým naňho neskončí embargo. Momentálne informácie o takomto modeli nemáme, ale to neznamená, že nepríde.
4. Da sa nastavit brzdna sila motora?
Áno, vysvetlené v článku.
5. Ma modifikovatelne palivove mapy, nie iba jednu?
Termín modifikovateľné je asi nesprávne použitý, pretože také mapy nemá žiadny sériový motocykel. Ako však je spomenuté v článku, k dispozícii je päť rôznych výkonových kriviek.
6. Ma zabudovany loger, diagnostiku, vystup do PC ... alebo zase treba dokupit krabicku?
Jazdné údaje sú v motocykli a je možné ich zobraziť na prístrojovke, bežný užívateľ ich však nevie preniesť do počítača.
7. Daju sa pouzit rozne rozmery pneu na zadku, ako prebieha prepocet?
Oficiálne sa dajú použiť iba pneumatiky v rozmeroch, s ktorými vyšla z továrne, pretože iba tie sú zapísané v technickom preukaze.
8. Kazetova prevodovka?
Nový CBR1000RR Fireblade 2017 nemá kazetovú prevodovku.
9. Da sa pomocou kitu spravit zo standartu sp2? Cena?
Zloženie kitov a ani ich ceny ešte nie sú známe, Honda ich oznámi s fyzickým príchodom verzie SP2. Tieto kity však budú slúžiť ako nadstavba konkrétnej verzie, nie ako upgrade nižšej verzie.
10. Má SP podobnú elektroniku ako Yamaha R1M? Quick shift má obojsmerný ako Ducati, BMW či Yamaha? Možnosti elektroniky ako brzdný účinok motora, trakcia? Možnosti nastavenia?
Áno, quickshifter je obojsmerný, a brzdný účinok motora, ako aj trakčná kontrola sú nastaviteľné, všetko je podrobnejšie opísané v článku.
Priznám sa, že nasledujúce štyri otázky som sa hanbil položiť. Každému, kto sa aspoň trochu vyzná v tejto kategórii, musia byť odpovede jasné:
Lankova spojka, preco nie hydro? Sedia racing plasty zo starsich modelov? Uvidíme SP2 v seriali EWC? Antihop alebo sliper clutch?
Text: Peter Fischer
Foto: HondaPress, Peter Fischer
Redaktora na test pozvala spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Redaktor oblečený vo 4SR, s prilbou AGV a čižmami TCX od spoločnosti Styx.
Porovnanie verzie SP s ostatnými konkurentami nájdeš tu.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Honda | Honda | Honda |
Model: | CBR1000RR Fireblade | CBR1000RR Fireblade SP | CBR1000RR Fireblade SP2 |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 |
Kategória: | Superšport | Superšport | Superšport |
Motor: | |||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 999 ccm | 999 ccm | 999 ccm |
Max. výkon: | 191.8 k (141.0 kW) / 13000 ot. | 191.8 k (141.0 kW) / 13000 ot. | 191.8 k (141.0 kW) / 13000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 114 Nm / 11000 ot. | 116 Nm / 11000 ot. | 116 Nm / 11000 ot. |
Kompresný pomer: | 13 : 1 | 13 : 1 | 13 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76 x 55 mm | 76 x 55 mm | 76 x 55 mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-DSFI | vstrekovanie PGM-DSFI | vstrekovanie PGM-DSFI |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 138.2 mm | 138.2 mm | 138.2 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17 58W | 120/70ZR17 58W | 120/70ZR17 58W |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/50ZR17 73W | 190/50ZR17 73W | 190/50ZR17 73W |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 196 kg | 195 kg | 195 kg |
Výška sedla: | 832 mm | 834 mm | 834 mm |
Rázvor: | 1405 mm | 1405 mm | 1405 mm |
Dĺžka: | 2065 mm | 2065 mm | 2065 mm |
Šírka: | 720 mm | 720 mm | 720 mm |
Výška: | 1125 mm | 1125 mm | 1125 mm |
Svetlá výška: | 130 mm | 129 mm | 129 mm |
Objem nádrže: | 16 l | 16 l | 16 l |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Iná výbava: | anti-hop spojka, plne nastaviteľný podvozok, farebná TFT prístrojovka, náklonové ABS | anti-hop spojka, semi-aktívny el. podvozok Öhlins, farebná TFT prístrojovka, náklonové ABS, quickshi | anti-hop spojka, semi-aktívny el. podvozok Öhlins, farebná TFT prístrojovka, náklonové ABS, quickshi |
Poznámka: | |||
Poznámka: | SP2 je pretekový špeciál s homologizácou postavený na základe modelu SP na využitie na okruhu. • trikolóra • zlaté Marchesini kolesá • Upravená hlava, spaľovacie komory, piesty, ventily (zväčšené priemery). • Dostupný doplnkový racing kit |
Pridané: 01.02.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora