Anketa:
KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch EXC 2018
ZdieľaťPridané: 20.03.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 11529 [Novinky - Oznam]
Pre rakúskeho výrobcu sú off-roadové modely úplne fundamentálne, a z nich je veľká časť s dvojtaktnými motormi, ktoré boli doteraz plnené iba zraniteľnými a citlivými karburátormi. Od modelového roku 2018 však budú tieto motory k dispozícii s moderným vstrekovaním paliva.
Seriál článkov - Novinky 2018:
| Seriál článkov: Novinky 2018 | Nasledujúci
Vstrekovanie, v tomto prípade pomenované TPI (Transfer Port Injection), prináša úplne iné možnosti úpravy plnenia motora než karburátor, nehovoriac o tom, že značne šetrí palivo, odpadáva aj nutnosť primiešavania oleja či nekonečného laborovania s tryskami.
KTM je v prvotnej tlačovej správe pomerne skúpa na bližšie technologické detaily, budeme si na ne musieť počkať až do polovice mája, kedy budú predstavené prvé modely s TPI, teda 250 EXC TPI a 300 EXC TPI. Tie by mali na dealerstvá doraziť začiatkom leta.
Ako povedal Joachim Sauer, marketingový manažér KTM, "toto bol pre nás neuveriteľne vzrušujúci vývoj. Naším cieľom bolo vytvoriť konkurencieschopné modely so všetkými výhodami vstrekovania paliva, a pritom sa držať našej READY TO RACE mantry. Testovanie bolo rozsiahle, a oddelenie výskumu a vývoja muselo brať do úvahy mnoho aspektov, a týmto výsledkom sme veľmi motivovaní, pričom v segmente sme spravili veľký krok vpred."
Pridané: 20.03.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2018:
| Seriál článkov: Novinky 2018 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Vyskúšali sme nové dvojtakty so vstrekovaním KTM EXC TPI 250/300 2018 - Awia
- KTM EXC enduro 2014 - V Kopernici sme vyskúšali endurá pre budúcu sezónu - Awia
- Vyskúšali sme nové endurá KTM EXC 2015 v Domaniži - Awia
- KTM predstavuje v Les Comes nové endurá EXC 2017 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!