Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1622 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29788
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17607)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12181)
Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

KTM prináša revolúciu - vstrekovanie paliva v dvojtaktoch EXC 2018

 Zdieľať

Pridané: 20.03.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 11529 [Novinky - Oznam]

Pre rakúskeho výrobcu sú off-roadové modely úplne fundamentálne, a z nich je veľká časť s dvojtaktnými motormi, ktoré boli doteraz plnené iba zraniteľnými a citlivými karburátormi. Od modelového roku 2018 však budú tieto motory k dispozícii s moderným vstrekovaním paliva.

Seriál článkov - Novinky 2018:

| Seriál článkov: Novinky 2018 |

Vstrekovanie, v tomto prípade pomenované TPI (Transfer Port Injection), prináša úplne iné možnosti úpravy plnenia motora než karburátor, nehovoriac o tom, že značne šetrí palivo, odpadáva aj nutnosť primiešavania oleja či nekonečného laborovania s tryskami.

KTM je v prvotnej tlačovej správe pomerne skúpa na bližšie technologické detaily, budeme si na ne musieť počkať až do polovice mája, kedy budú predstavené prvé modely s TPI, teda 250 EXC TPI a 300 EXC TPI. Tie by mali na dealerstvá doraziť začiatkom leta.

Ako povedal Joachim Sauer, marketingový manažér KTM, "toto bol pre nás neuveriteľne vzrušujúci vývoj. Naším cieľom bolo vytvoriť konkurencieschopné modely so všetkými výhodami vstrekovania paliva, a pritom sa držať našej READY TO RACE mantry. Testovanie bolo rozsiahle, a oddelenie výskumu a vývoja muselo brať do úvahy mnoho aspektov, a týmto výsledkom sme veľmi motivovaní, pričom v segmente sme spravili veľký krok vpred."

KTM EXC 2018 - motor - vstrekovač je podľa všetkého na pravom boku valca
KTM EXC 2018 - motor - vstrekovač je podľa všetkého na pravom boku valca

Pridané: 20.03.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2018:

| Seriál článkov: Novinky 2018 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »