Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1051 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29757
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17592)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12165)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki sa vracia do retro segmentu - čoskoro uvedie novú Z900RS

 Zdieľať

Pridané: 06.07.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7848 [Novinky - Oznam]

Po silnej ofenzíve retro modelov už aj Kawasaki potrebovala niečo "staronové" ako soľ. A čo iné reinkarnovať, ako legendárnu Z1?

Seriál článkov - Novinky 2018:

| Seriál článkov: Novinky 2018 |

Presne tak, veď z pôvodnej Z1 mávalo mokré sny veľa motorkárov!

23.11.2001 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19356 [História]

-

Kawasaki Z1 (1973) - Kráľ ciest

Keď Honda koncom roku 1968 predstavila a uviedla na trh svoj neskôr legendárny model CB750 Seven Fifty rozhodli sa konštruktéri konkurenčnej firmy Kawasaki prepracovať rozbehnutý projekt štvorvalcového radového motora, ktorý mal byť pôvodne sedemstopaťdesiatkou, na deväťstovku.

 

Dnes má pre ňu Kawasaki vhodný základ v podobe novej Z900 - stačilo tak upraviť tvar nádrže, plasty, pridať guľaté svetlo, všetko to hodiť do pôvodných farieb a grafiky a šup šup na trh! Ďalší viditeľný rozdiel je aj v blokoch motora, RS by mala dostať nové, s malým náznakom rebrovania, ktoré do celkového štýlu zapadnú určite viac ako "industriálne" z aktuálnej Z900.

O podobnom modeli sa špekalo už dlhší čas, ale istý japonský magazín, z ktorého pochádza aj fotka, prišiel so správou, že Z900RS má byť predstavená už na najbližšej výstave EICMA v Miláne v novembri tohto roka. To je vynikajúca správa, pretože Kawasaki po ukončení výroby W800 vlastne nemala v ponuke žiadny retro model. A to je v dnešnej dobe skôr mínus.

My v redakcii máme takéto retro modely v obľube, a tak sa nevieme dočkať ďalších infošiek o novej Z900RS.

Kawasaki sa vracia do retro segmentu - budúci rok uvedie novú Z900RS

Pridané: 06.07.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2018:

| Seriál článkov: Novinky 2018 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »