ISSN 1336-6491 | Online: 887 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Richard Šikyňa zlomil „kliatbu“ na ADAC 2017 v Drehne

 Zdieľať

Pridané: 12.04.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3959 [Šport - Motocross]

Úvodné tohtoročné podujatie najprestížnejšieho motokrosového seriálu na starom kontinente „ADAC MX Masters“ sa konalo tento víkend (8.-9.4.2017) tradične v Nemecku na trati pri dedinke Fürstlich Drehna.

19 ročný slovenský reprezentant Richard Šikyňa (#102) z tímu MX Slovakia, jazdiaci na motocykli KTM 250 SXF sa v sobotu kvalifikoval do hlavných pretekov z 3. miesta vo svojej skupine. V nedeľných pretekoch v oboch jazdách po výbornom výkone skončil zhodne na 7. mieste a s 28 bodmi skončil celkovo šiesty.

Richard Šikyňa - ADAC MX Masters 2017, Fürstlich Drehna
Richard Šikyňa - ADAC MX Masters 2017, Fürstlich Drehna

Do kvalifikácie prvých pretekov ADAC v triede Youngster (MX2) nastúpilo v sobotu 80 jazdcov z 18 krajín, aby zabojovali o účasť v hlavných pretekoch a následne o prvé body v tohtoročnom seriáli ADAC. Ani studené počasie nezaskočilo Richarda Šikyňu (#102) z tímu MX Slovakia a do hlavných pretekov s prehľadom postúpil s 3. najrýchlejším časom v skupine. Nedeľa privítala účastníkov pretekov krásnym slnečným počasím a o to viac si mohli všetci vychutnať fantastickú športovú atmosféru. Richard Šikyňa zvládol obidva štarty a na náročnej trati si po dvoch 7. miestach vybojoval prvých, veľmi dôležitých 28 bodov do celkového hodnotenia seriálu, čím sa dostal na priebežnú 6. priečku.

Richard Šikyňa - ADAC MX Masters 2017, Fürstlich Drehna

Richard Šikyňa (#102) „Od prvých tréningov som sa na trati cítil dobre, ale trápili ma moje ruky. V nedeľu v prvom tréningu som sa snažil čo najviac rozjazdiť, aby mi ruky netvrdli. V prvej jazde som mal dobrý štart, ale v polovici jazdy mi ruky stvrdli a začal som sa na motorke trápiť. Nakoniec z toho bolo 7. miesto v cieli. V 2. jazde mi zase vyšiel štart, no tak ako v 1., aj tu mi stvrdli ruky a tak som sa z 3. miesta začal prepadať. V cieli z toho bolo znovu 7. miesto a celkovo som skončil šiesty. S pretekmi som spokojný, teraz potrebujem stráviť na motorke čo najviac času, aby mi ruky netvrdli a verím, že to bude ešte lepšie. Chcem sa poďakovať svojmu tímu MX Slovakia, trénerovi Mirovi Kučírkovi, tiež mechanikovi za skvele pripravenú motorku a ako vždy, svojej rodine a všetkým sponzorom a partnerom, ktorí ma podporujú. Ďakujem!“

Richard Šikyňa - ADAC MX Masters 2017, Fürstlich Drehna

Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia „Rišova jazdecká zimná príprava naznačovala, že Rišo odviedol kus dobrej práce a znovu sa posunul jazdecky vpred. Nanešťastie zlomenina záprstnej kostičky ľavého zápästia ho zastavila na viac ako mesiac a tak do sezóny v podstate nastúpil bez absolvovania prípravných pretekov. O to viac oceňujem jeho bojovnosť aj napriek tomu, že jeho predlaktia neposlúchali. Za kľúčové však považujem, že sa mu konečne podarilo zlomiť „kliatbu“ z trate v Drehne, kde nielen že ešte v minulých sezónach nebodoval, ale sa mu buď nepodarilo kvalifikovať, alebo prísť do cieľa. Je to na úvod výborné a všetci v tíme sa z toho úprimne tešíme.“

Richard Šikyňa - ADAC MX Masters 2017, Fürstlich Drehna

Pridané: 12.04.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »