Anketa:
Richard Šikyňa zlomil „kliatbu“ na ADAC 2017 v Drehne
ZdieľaťPridané: 12.04.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3959 [Šport - Motocross]
Úvodné tohtoročné podujatie najprestížnejšieho motokrosového seriálu na starom kontinente „ADAC MX Masters“ sa konalo tento víkend (8.-9.4.2017) tradične v Nemecku na trati pri dedinke Fürstlich Drehna.
19 ročný slovenský reprezentant Richard Šikyňa (#102) z tímu MX Slovakia, jazdiaci na motocykli KTM 250 SXF sa v sobotu kvalifikoval do hlavných pretekov z 3. miesta vo svojej skupine. V nedeľných pretekoch v oboch jazdách po výbornom výkone skončil zhodne na 7. mieste a s 28 bodmi skončil celkovo šiesty.
Do kvalifikácie prvých pretekov ADAC v triede Youngster (MX2) nastúpilo v sobotu 80 jazdcov z 18 krajín, aby zabojovali o účasť v hlavných pretekoch a následne o prvé body v tohtoročnom seriáli ADAC. Ani studené počasie nezaskočilo Richarda Šikyňu (#102) z tímu MX Slovakia a do hlavných pretekov s prehľadom postúpil s 3. najrýchlejším časom v skupine. Nedeľa privítala účastníkov pretekov krásnym slnečným počasím a o to viac si mohli všetci vychutnať fantastickú športovú atmosféru. Richard Šikyňa zvládol obidva štarty a na náročnej trati si po dvoch 7. miestach vybojoval prvých, veľmi dôležitých 28 bodov do celkového hodnotenia seriálu, čím sa dostal na priebežnú 6. priečku.
Richard Šikyňa (#102) „Od prvých tréningov som sa na trati cítil dobre, ale trápili ma moje ruky. V nedeľu v prvom tréningu som sa snažil čo najviac rozjazdiť, aby mi ruky netvrdli. V prvej jazde som mal dobrý štart, ale v polovici jazdy mi ruky stvrdli a začal som sa na motorke trápiť. Nakoniec z toho bolo 7. miesto v cieli. V 2. jazde mi zase vyšiel štart, no tak ako v 1., aj tu mi stvrdli ruky a tak som sa z 3. miesta začal prepadať. V cieli z toho bolo znovu 7. miesto a celkovo som skončil šiesty. S pretekmi som spokojný, teraz potrebujem stráviť na motorke čo najviac času, aby mi ruky netvrdli a verím, že to bude ešte lepšie. Chcem sa poďakovať svojmu tímu MX Slovakia, trénerovi Mirovi Kučírkovi, tiež mechanikovi za skvele pripravenú motorku a ako vždy, svojej rodine a všetkým sponzorom a partnerom, ktorí ma podporujú. Ďakujem!“
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia „Rišova jazdecká zimná príprava naznačovala, že Rišo odviedol kus dobrej práce a znovu sa posunul jazdecky vpred. Nanešťastie zlomenina záprstnej kostičky ľavého zápästia ho zastavila na viac ako mesiac a tak do sezóny v podstate nastúpil bez absolvovania prípravných pretekov. O to viac oceňujem jeho bojovnosť aj napriek tomu, že jeho predlaktia neposlúchali. Za kľúčové však považujem, že sa mu konečne podarilo zlomiť „kliatbu“ z trate v Drehne, kde nielen že ešte v minulých sezónach nebodoval, ale sa mu buď nepodarilo kvalifikovať, alebo prísť do cieľa. Je to na úvod výborné a všetci v tíme sa z toho úprimne tešíme.“
Pridané: 12.04.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Historické „zlato“ Richarda Šikyňu z ADAC v Jaueri - Redakcia
- Smolná nedeľa Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na pretekoch ADAC v Drehne 2016 - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia bodoval na ADAC v Holzgerlingene 2014 - Redakcia
- Vynikajúce druhé miesto Richarda Šikyňu v Nemecku - Risso46
- Richard Šikyňa „strieborný“ v Aichwalde na ADAC MX Masters 2016 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!