ISSN 1336-6491 | Online: 2743 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29877
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17651)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Historické „zlato“ Richarda Šikyňu z ADAC v Jaueri

 Zdieľať

Pridané: 03.05.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3187 [Šport - Motocross]

Najprestížnejší európsky seriál v motokrose „ADAC MX Masters“ hostil tento víkend (29. - 30. 4. 2017) nemecký Jauer. Richard Šikyňa (#102) z tímu MX Slovakia na motocykli KTM 250 SXF po fantastickom výkone vybojoval historické 1. zlato za celkové víťazstvo.

Historické „zlato“ Richarda Šikyňu z ADAC v Jaueri
Historické „zlato“ Richarda Šikyňu z ADAC v Jaueri

Po absolútne najrýchlejšom kole v sobotnej kvalifikácii skončil v nedeľu v hlavných pretekoch 3. a 1. a so ziskom 45 bodov sa stal absolútnym víťazom v triede MX2. Je to po prvý krát za éry samostatného Slovenska, čo sa slovenský jazdec postavil na ADAC až na ten najvyšší stupeň a pred všetkými zúčastnenými zaznela slovenská hymna. V celkovom hodnotení seriálu sa Richard Šikyňa posunul na priebežne 3. miesto so stratou len jediného bodu na druhého Zachary Pichona (FRA - Team Suzuki World MX2) a len dvoch bodov na priebežne prvého Miro Sivhonena (FIN - KTM Diga Junior Racing).

V upršanú a chladnú sobotu nastúpilo do kvalifikácie v triede Youngster (MX2) 85 jazdcov zo 16 krajín, aby sa pokúsili prebojovať do nedeľných hlavných pretekov. Richarda Šikyňa (#102) z tímu MX Slovakia zajazdil absolútne najrýchlejší čas a tak nastupoval v nedeľu na štartovací rebrík ako prvý. Aj napriek skazenému štartu sa stal v 1. jazde hrdinom všetkých zúčastnených, keď sa z polovice štartového poľa svojou dravou jazdou prebojoval až na 3. pozíciu. V 2. jazde však už išlo všetko podľa jeho predstáv. Odštartoval 2., hneď za Francúzom Zachary Pichonom, ktorému po pár zákrutách ukázal chrbát a neohrozene po fantastickej jazde prišiel s náskokom do cieľa ako víťaz. Je to úžasný výsledok pre slovenský motokros a hlavne pre tohto mladého, len 19. ročného reprezentanta z Oravy, ktorý už neraz ukázal, čo v ňom skutočne je a že sa ešte v jeho podaní určite môžeme tešiť na ďalšie fantastické výkony.

Richard Šikyňa (#102): „Na tejto trati som bol po prvýkrát. Už v piatok, keď sme prišli sa mi trať zapáčila a vedel som, že ak nebudem mať problémy s rukami, tak to budú dobré preteky. V sobotu sa mi podarilo zajazdiť najrýchlejší čas v kvalifikácii. Bola to moja prvá vyhratá kvalifikácia na ADAC a tak som mal z toho obrovskú radosť. V nedeľu, až na zlý štart som sa v 1. jazde cítil na motorke veľmi dobre a nakoniec sa mi podarilo dotiahnuť na 3. miesto. Bol som najrýchlejší na trati a tak som z toho veľmi tešil. V 2. jazde mi štart vyšiel a dostal som na do vedenia. Urobil som si náskok a celé jazdu som bol prvý. Šiel som si „to svoje“ a preteky som vyhral. Bolo to moje prvé víťazstvo v jazde na takomto významnom podujatí a aj prvé celkové prvenstvo v pretekoch, z čoho mám obrovskú radosť. Bol to jednoducho úžasný víkend. Za tento výsledok chcem poďakovať svojmu tímu MX Slovakia, trénerovi, mechanikovi, svojej priateľke a rodine a všetkým ľuďom, ktorí vo mňa veria a podporujú ma v napĺňaní mojich snov. ĎAKUJEM VÁM!

Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia: „Aj keď iní občas zapochybovali, ja som Rišovi vždy veril a mám hlboké presvedčenie, že raz z neho môže byť jazdec patriaci do absolútnej svetovej špičky. Nie pre jeho talent, ale vďaka jeho nesmiernej húževnatosti, pracovitosti, skromnosti a pokore. Ak mu to zostane a nepoľaví, naďalej bude stáť nohami pevne na zemi a tvrdo pracovať, má určite veľkú šancu a predpoklady dosiahnuť na oveľa vyššie méty. Jeho výkon a víťazstvo v Jaueri bolo pre mňa skutočným zážitkom a aj keď nie som žiadne orezávatko, premohli na aj emócie. Veľmi som mu toto víťazstvo želal a kdesi v kostiach som cítil, že to v Jaueri vyjde. Som na neho patrične hrdý. Vďaka patrí aj Jirkovi Jankovskému, ktorý sa so svojim tímom stará o perfektne fungujúcu techniku a hlavne Mirkovi Kučírkovi, ktorý už dávno nie je pre Riša „LEN“ trénerom. Obrovské poďakovanie tiež patrí našim sponzorom, lebo bez ich štedrosti, by sme aj cez maximálnu snahu celého tímu, nemohli urobiť nič. Všetkým veľká vďaka!!!"

Historické „zlato“ Richarda Šikyňu z ADAC v Jaueri
Historické „zlato“ Richarda Šikyňu z ADAC v Jaueri

Pridané: 03.05.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »