Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1788 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29843
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17634)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12209)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Slovensko čoskoro privíta motocyklové majstrovstvá sveta - FIM Endurance World Championship

 Zdieľať

Pridané: 19.04.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5737 [Novinky - Pozvánka]

Majstrovstvá sveta vytrvalostných pretekov cestných motocyklov (FIM EWC) sú kráľovskou triedou okruhových pretekov motocyklov na 8 a 24 hodín. Spolu s MotoGP a WSBK patria do najvyššej motocyklovej elity majstrovstiev sveta. 23. - 24. júna seriál zavíta po prvýkrát do východnej Európy - k nám na okruh SLOVAKIA RING.

Slovensko čoskoro privíta motocyklové majstrovstvá sveta - FIM Endurance World Championship
Slovensko čoskoro privíta motocyklové majstrovstvá sveta - FIM Endurance World Championship

Aktuálny ročník 2016 - 2017 pozostáva z piatich podujatí. Najslávnejší "Bol d'Or" otvoril túto sezónu 16. - 18. septembra minulý rok. Áno, aktuálny ročník začal už v septembri a pokračoval uplynulý víkend na okruhu Bugatti v Le Mans podujatím "24 Heures Motos 2017". Po týchto "dvadsaťštyrihodinovkách" pokračuje vytrvalostný cirkus na nemecký Oschersleben (19. - 20. 5.) s "Oscherleben 8 Hours 2017". Predposledným podujatím bude svetová premiéra seriálu FIM EWC vo východnej Európe, práve u nás na SLOVAKIA RINGU: "8 hours of SLOVAKIA RING 2017" je na programe 23. a 24. júna.

Ale pozor - preteky sú v sobotu, nie v nedeľu! Nedeľňajší program totiž pokračuje stredoeurópskym motocyklovým šampionátom Alpe Adria. Jednotné vstupenky však platia na všetky 3 dni rovnako. Po SLOVAKIA RINGU čaká šampionát FIM EWC ešte finále na slávnom "Suzuka 8 hours 2017" v Japonsku.

Slovensko čoskoro privíta motocyklové majstrovstvá sveta - FIM Endurance World Championship
Slovensko čoskoro privíta motocyklové majstrovstvá sveta - FIM Endurance World Championship

Prvý spomínaný Bol d'Or je suverénne najslávnejším motocyklovým podujatím na svete. Jeho posledné vydanie bolo 80. v histórii. Jazdí sa od roku 1922 a postupne sa presúval na okruhy ako Vaujours, Monthléry, Le Mans, Magny-Cours a Paul Ricard. Posledný menovaný je aktuálnym domovom podujatia od roku 2015.

Bol d'Or, ako aj ostatné preteky FIM EWC, navštevujú desaťtisíce divákov z celého sveta. Práve slovenská/východoeurópska premiéra by mala prilákať nielen domáce, ale i zahraničné publikum. Napokon majstrovstvá sveta na Slovensku sú vzácnou a zriedkavou udalosťou. Práve SLOVAKIA RING dokázal za posledné roky priniesť k nám takéto vzácne šampionáty, ktoré navštívili rekordné počty divákov.

Ubytovacie zariadenia v širokom okolí sú už dnes na daný termín takmer úplne rezervované!

Samotný seriál má svoj pôvod vo FIM Endurance Cup, ktorý uzrel svetlo sveta v roku 1960 a pozostával zo štyroch pretekov: Thruxton 500, 24 h Montjuich, 24 h Warsage a Bol d'Or. V roku 1976 sa pretransformoval na Majstrovstvá Európy a v roku 1980 na Majstrovstvá sveta. Neskôr bol premenovaný na Svetový pohár a aktuálne sa hrdí opäť titulom svetového šampionátu. Od roku 2015 je promotérom Eurosport Events, ktorý ho dostal späť do povedomia širokej verejnosti prostredníctvom televíznych prenosov a zostrihov. Rovnaká spoločnosť organizuje aj MS cestovných automobilov (FIA WTCC), ktoré u nás tento rok nahradili práve motocyklovým šampionátom FIM EWC.

Viac informácií nájdete na www.slovakiaring.sk.

Okruh SLOVAKIA RING / Areál SLOVAKIA RING

SLOVAKIA RING je profesionálny pretekársky okruh s licenciou FIA 2. stupňa, jediný svojho druhu na Slovensku. S celkovou dĺžkou 5 922 m sa radí medzi najdlhšie v Európe. Kvalitatívnymi a bezpečnostnými parametrami vytvára okruh zázemie nielen pre prestížne svetové šampionáty pod hlavičkou FIA. Od roku 2010 prináša podujatia pre profesionálnych jazdcov, amatérov aj širokú verejnosť.

SLOVAKIA RING v Orechovej Potôni predstavuje jedinečný areál na Slovensku. Na jednom mieste ponúka možnosť jazdiť na motoristickom okruhu, zdokonaliť sa v škole bezpečnej jazdy, vyskúšať si off-road a užiť si relax v hoteli. Okruh SLOVAKIA RING so špičkovými parametrami patrí medzi najkvalitnejšie v Európe. Ponúka pestré možnosti využitia pre profesionálov aj amatérskych jazdcov a prináša pravidelné víkendové podujatia pre širokú verejnosť. Pre všetkých, ktorí si chcú preveriť a zdokonaliť svoje jazdecké zručnosti, je pripravené profesionálne CENTRUM BEZPEČNEJ JAZDY s najmodernejším tréningovým cvičiskom v strednej Európe. Po aktívnom výkone si môžete dopriať výdatný obed či večeru v reštaurácii Ring a Hoteli Ring***, ktorý ponúka komfortné ubytovanie a wellness centrum so saunami a bazénom.

Ďalšie informácie na:

Peter Pecze - Marketing Director, SLOVAKIA RING
mobil: +421 911 423 134, e-mail: pecze@slovakiaring.sk

Martin Trenkler - Press Officer, SLOVAKIA RING
mobil: +421 907 370 727, e-mail: media@slovakiaring.sk

Slovensko čoskoro privíta motocyklové majstrovstvá sveta - FIM Endurance World Championship
Slovensko čoskoro privíta motocyklové majstrovstvá sveta - FIM Endurance World Championship


Pridané: 19.04.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »