Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1903 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozri si, aká atmosféra bola na 8-hodinových pretekoch EWC na Slovakia ringu

 Zdieľať

Pridané: 25.06.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 3945 [Novinky - Reportáž]

Na svetovom šampionáte vo vytrvalostných pretekoch, ktorého jeden diel sa na našom Slovakia ringu skončil len pred niekoľkými hodinami, sme pobehali všetky možné zákutia. Pozri si naše video, ktoré hádam verne zachytáva atmosféru tohto neobyčajného podujatia.

Úvodom pripomeniem, že v tomto šampionáte dosť úspešne jazdí aj slovenský Maco racing team, ktorý bol pred domácim podujatím na celkovej piatej priečke, a zo súkromných tímov na prvej. Maco príležitostne pre domáci diel naverboval dvoch Slovákov a jedného Čecha do nižšej kategórie Superstock - nakoniec sa im pre pád, žiaľ, až tak veľmi nedarilo, skončili na 22. priečke.

Lepšie sa darilo Jarovi Černému, ktorý v najvyššej triede EWC štartoval ako jediný Slovák, a to pod poľským tímom LRP Poland. Dojazdili na lepšom mieste (siedmom) než inak úspešnejší Maco racing team (deviate miesto).

V nižšej triede Superstock štartovali ďalší traja Slováci, a to v tíme motomaxx racing team. Pretek dokončili na predposlednom mieste.

Pre zaujímavosť trochu štatistiky: víťaz dokázal v 8-hodinovom preteku spraviť 223 kôl a potreboval na to 9 zastávok v boxoch. Najrýchlejšie kolo spravil Josh Hook - 2:04,753 - teda priemerka 170,8 km/h. Samostatný článok o podujatí zverejníme po spracovaní, zatiaľ si v našom 9-minútovom videu vychutnaj veľmi zaujímavú atmosféru, ktorá na týchto pretekoch vládla:

Video: Endurance world championship, 24. 6. 2017, Slovakia ring

Výsledková listina
Výsledková listina

Pridané: 25.06.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »