Anketa:
Yamaha Maco Racing Team úspešný v Le Mans 24h 2017
ZdieľaťPridané: 18.04.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3952 [Šport - Cestné Motocykle]
Ďalšie vydarené podujatie svetového motocyklového šampionátu Endurance má za sebou slovenský tím Yamaha Maco Racing. Po štvrtom mieste z úvodného podujatia seriálu, 24-hodinových pretekov Bol d´Or, sa mu darilo aj na druhej francúzskej 24-hodinovke v Le Mans, kde aj napriek menším ťažkostiam vybojoval výborné ôsme miesto. V priebežnom hodnotení seriálu je šiesty, ako najúspešnejší súkromný tím v tabuľke.
Osvedčená a úspešná trojica pretekárov v zložení Marko Jerman, Greg Junod a Anthony Dos Santos sa v tréningoch spolu s celým tímom snažila predovšetkým o prípravu motocykla na samotné preteky, o čom svedčilo aj 19. miesto na štartovom rošte. Po štarte pretekov sa tímová Yamaha v klasifikácii posúvala stále vyššie a spolu so zotmením sa slovenský tím objavil už na 10. priečke. Presne v štvrtine pretekov však prišlo na motocykli k poruche, ktorej oprava znamenala stratu siedmich kôl a šiestich priečok v hodnotení pretekov. Sústredenou jazdou sa však v noci tím posunul už na 9. pozíciu, no zdravotné problémy Grega Junoda zapríčinili, že tím musel pokračovať len s dvomi jazdcami, čo 11 hodín pred koncom pretekov nebola jednoduchá situácia. Cieľ udržať sa v Top 10 sa však darilo napĺňať a v závere pretekov, opäť už aj s Junodom, sa slovenský tím prepracoval dokonca na konečnú ôsmu priečku.
Martin Kuzma, majiteľ tímu:
„Našu taktiku pre 24-hodinové preteky v Le Mans sme smerovali predovšetkým do nočnej časti, kde sme sa chceli posunúť o čo najviac priečok, čo nám mal zabezpečiť celkom nový motor s nižšou spotrebou. V štvrtine pretekov nás ale postihol malý technický problém, pri ktorého oprave sme stratili sedem kôl a prepadli sa z desiateho miesta až na šestnáste. Nebolo jednoduché vrátiť sa späť na stratené pozície, keďže ani súperi pred nami sa nedopúšťali vážnejších chýb, ale postupne sme sa prepracovali na 9. priečku. O štvrtej ráno nám ale vypadol Greg Junod, ktorého postihli náhle zdravotné ťažkosti, takže nás čakala jazda len s dvomi pilotmi. Preto sme sa sústredili len na udržanie pozície s cieľom dotiahnuť to až do cieľa. V závere pretekov sa vzchopil Greg, ktorý opäť zasiahol do boja a dokázali sme ešte vybojovať ôsme miesto, z čoho sme v tíme veľmi šťastní. Chceli sme počas pretekov získať aj bonusové body, čo sa nám podarilo len po šestnástich hodinách, ale aj to nám pomohlo k tomu, že sme v priebežnom hodnotení šampionátu na 6. pozícii, pričom sme prví medzi súkromnými tímami. Ďakujem jazdcom za vynikajúce výkony a rovnako celému tímu, ktorý v zime poctivo pracoval pri príprave tohto podujatia a výsledok sa dostavil. Takisto ďakujem našim partnerom a všetkým fanúšikom, ktorí nám priamo v Le Mans a aj doma držali palce.“
Ďalšie podujatie svetového šampionátu sa koná 20. mája ako osemhodinové preteky v nemeckom Oscherslebene.
Pridané: 18.04.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Yamaha Maco Racing Team: vynikajúce štvrté miesto na Bol d´Or 2016! - Redakcia
- Top 10 pre Yamaha Maco Racing Team v Le Mans 2016 - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team na 12h endurance v Portimau 2016 - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team na 24-hodinových pretekoch Bol d´Or - Redakcia
- Yamaha Maco Racing team na MS endurance v Oscherslebene 2014 - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team na 24h v Le Mans 2015 - Awia
- Omega Maco Racing Team štvrtý na pretekoch Bol d´Or 2019 - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team úspešný v osemhodinovke Oscherslebene 2015 - Redakcia
- 24 hodinové vytrvalostné preteky sú lákadlom pre Hondu ale aj slovenský Maco Racing - Redakcia
- S Macom Kuzmom o testovaní novej Yamaha R1 v Španielsku - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!