Anketa:
Test štýlového maxiskútra so 125-kubíkovým motorom - Honda Forza 125 2/2
ZdieľaťPridané: 24.05.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 26422 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Súperov pre Forzu vyrábajú všetky tri zvyšné japonské značky, a sú veru tvrdými rivalmi. Sú nimi Suzuki Burgman 125, Yamaha X-MAX 125 a Kawasaki J125. Je tu aj jeden nejaponský, ale stále ázijský konkurent, čerstvo inovovaný Kymco X-Town 125. Taliani, aj keď je ich krajina najväčším odbytiskom takýchto "maxiskútrových" modelov, paradoxne neponúkajú v tejto najvyššej možnej osminkovej triede vôbec nič. (Forza je inak čisto taliansky názov, znamená sila.)
Parametrovo, výbavovo a aj vzhľadovo je najsilnejším konkurentom yamahácky X-MAX 125 s len o máličko slabším motorom, rovnakou veľkosťou kolies, väčšou nádržou, tiež miestom pre dve integrálky, ale vyšším sedlom, o 14 kg vyššou hmotnosťou, a s o 260 eur nižšou cenou. Starý známy Burgman tiež pojme dve integrálky, má však o 2 kW slabší motor, menšie kolesá, a pritom porovnateľnú hmotnosť. Sedlo je nižšie o viac ako 5 cm, a cena o 660, resp. až 1 060 eur nižšia, pretože Burgman sa ponúka aj vo verzii bez ABS. Model J125 od Kawasaki aktuálne ešte nie je v predaji v povinnej Euro4, stále sa naň čaká. Ak máme vychádzať z Euro3 špecifikácií, J125 má nižší výkon aj krútiak, menšie kolesá, vyššie sedlo, pod ktoré sa dve integrálky nevojdú, a o takmer 20 kg vyššiu hmotnosť. Cena logicky tiež ešte nie je známa, ale ak by sme mali vychádzať z hladín pred rokom 2016, bola by nižšia než má Forza.
Kymco X-Town 125 sa do boja púšťa tiež slabším motorom, menšími kolesami, o dosť vyšším posedom, ale zato cenou nižšou o 850 eur, a to vrátane ABS. Do podsedlového priestoru Kymca sa dve integrálky nevojdú.
Žiadny z vyššie spomínaných modelov však neponúka bezkľúčový štart a plné LED svietenie. Elektronický kľúč ušetrí obrovský kopec času a starostí, LED svietenie je zase neporovnateľne viditeľnejšie pre plechovkárov, nehovoriac o lepšej svietivosti v noci.
Záver
Je veľmi pravdepodobné, že Forzu si bude kupovať niekto, kto už má na skútri v meste niečo odlietané, a koho omrzel tradičný ázijský či mestský vzhľad skútrov. Lepšie povedané, keďže je Forza cenovo aj výbavovo úplný top v segmente, určite pôjde o chlapíka, ktorý vyžaduje štýl a nekompromisnosť. Svoju Forzu môže reprezentatívne odparkovať hneď vedľa stola, kde bude mať obchodný obed alebo večeru.
Odhliadnuc od väčších rozmerov (tie sú v tejto najvyššej cenovej hladine takpovediac povinné), ponúka Forza absolútne maximum z praktickosti, bezpečnosti a pohodlia. Pritom je to stále stodvadsaťpäťka, na ktorú stačí aj obyčajný béčkový vodičák.
Cena inovovanej Forzy je 4 650 eur.
Plusy, mínusy
praktickosť, výkon, štýl, premyslené detaily, podvozok, dostatok miesta pre dvoch bez kompromisov | cena |
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda Forza 125
Servisný interval | 6000 km |
Spotreba | 2,4 l/100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 11,5 l (2 l rez.) |
Približný dojazd po kontrolku rezervy | 380 km |
Cena motorky | 4 650 eur |
Ceny vybraných doplnkov:
Nosič kufra topcase | 128 EUR |
Kufor topcase | 170 EUR |
Vyhrievané rukoväte | 333 EUR |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 27,55 EUR |
Spätné zrkadlo | 130 EUR |
Svetlomet | 412,53 EUR |
Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer, Karol Achberger
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx, a prilbách AGV od firmy U. M. S., s. r. o.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Yamaha | Suzuki | Kawasaki |
Model: | Forza 125 | X-MAX 125 | Burgman 125 | J125 |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 | |||
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | ||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.9 ccm | 125 ccm | 125 ccm | 124 ccm |
Max. výkon: | 14.96 k (11.00 kW) / 8750 ot. | 14.42 k (10.60 kW) / 9000 ot. | 12.38 k (9.10 kW) / 8000 ot. | 14.01 k (10.30 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 12.5 Nm / 8250 ot. | 12.14 Nm / 6750 ot. | 10.8 Nm / 6500 ot. | 11.5 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 11:5 : 1 | 11,2 : 1 | 11.6:1 | 11,7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 52.4 x 57.9 mm | 52,0 mm x 58,6 mm | 57,0 mm x 48,8 mm | 54,0 x 54,5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 34 mm |
Rozvod: | SOHC (4V) | OHC | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | automatická | automatická | automatická | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor | variátor | variátor | remeň |
Zdvih vpredu: | 110 mm | 110 mm | ||
Zdvih vzadu: | 84 mm | 100 mm | ||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 256 mm | 267 mm | 240 mm | 260 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-15 | 120/70-15 | 110/90-13 56P | 120/80-14 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 140/70-14 | 140/70-14 | 130/70-12 62P | 150/70-13 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 161 kg | 173 kg | 159 kg | 182 kg |
Výška sedla: | 780 mm | 785 mm | 735 mm | 775 mm |
Rázvor: | 1490 mm | 1525 mm | 1465 mm | 1555 mm |
Dĺžka: | 2134 mm | 2160 mm | 2055 mm | 2235 mm |
Šírka: | 748 mm | 790 mm | 740 mm | 775 mm |
Výška: | 1452 mm | 1385 mm | 1355 mm | 1260 mm |
Svetlá výška: | 148 mm | 145 mm | ||
Objem nádrže: | 11.5 l | 13.2 l | 10.5 l | 13 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 105 km/h | |||
Spotreba paliva: | 2.3 l/100km | 2.9 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 375 km | cca 271 km | ||
Servisný interval: | 6000 | 5000km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok | za príplatok |
Trakčná kontrola: | nie | nie | ||
Palivové mapy: | nie | nie | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | nie | nie | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | nie | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | nie | nie | ||
Štart-stop funkcia motora: | áno, v sérii | |||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | Kompletný LED svetlomet | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena v máji 2017: 4 650 eur | Cena v máji 2017: 4 390 eur | Cena v máji 2017: 3 990 € ABS 3 590 € bez ABS | Cena 06/2016: 4 195 € 4495 € s ABS |
Pridané: 24.05.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora