Anketa:
ME enduro 2017 štartujú v Portugalsku aj so slovenskou účasťou
ZdieľaťPridané: 29.04.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Šport - Enduro]
Už tento víkend štartuje tohtoročný seriál majstrovstiev Európy enduro úvodným podujatím v Portugalsku – Gouveia. Na šampionát odcestovala i výprava SMF s piatimi jazdcami: Katarína Juríčková, Jakub Zahustel, Tomáš Zboran, Marek Haviar a Thomas Hostinský.
Pre Katku Juríčkovú to bude druhý štart na ME žien enduro, prvý absolvovala v roku 2015 pred ISDE v Košiciach. Pevne veríme, že súčasnú výkonnosť potvrdí i svojim účinkovaním v Portugalsku, kde je však konkurencia nemeckých a francúzskych jazdkýň veľmi silná.
Medzi juniormi – Junior E1 – budú štartovať hneď dvaja Slováci, Jakub Zahustel a Tomáš Zboran, ktorý minulý rok obsadil pekné 5.miesto v konečnom hodnotení seriálu ME.
Medzi seniormi nás bude v triede Senior E1 reprezentovať skúsený jazdec Marek Haviar, ktorý v sezóne 2016 obsadil 14. miesto. V minulom roku trápili Mareka problémy s technikou, dúfame, že tento rok sa mu bude dariť lepšie. Posledným zástupcom je úspešný slovenský jazdec Thomas Hostinský, ktorý bude štartovať v kategórii Senior E2. Thomas síce štartuje s rakúskou licenciou, avšak v ME reprezentuje Slovensko.
Tohtoročný seriál ME enduro sa skladá zo štyroch podujatí, prvé v Portugalsku, druhé 8. - 9. 7. 2017 v Estónsku, tretie 5. - 6. 8. v Nemecku a záverečné trojdňové podujatie, ktorého súčasťou je súťaž družstiev u nás na Slovensku v Gelnici.
Bližšie informácie k ME enduro nájdete na stránke: european-enduro.com/
Sekretariát SMF, 28. 4. 2017
Pridané: 29.04.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- MM SR Country cross Borský Mikuláš 2017 - Redakcia
- Enduro a CountryCross 2019 zahájený tradične v Borskom Mikuláši - Redakcia
- MM SR Enduro a country cross SMF 2023 – Enduro šprint Borský Mikuláš - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Piaggio Group na Slovensku: rozširovanie dílerskej siete a rast predaja obľúbených talianskych skútrov a motoriek
- Triumph predstavil Trident 660 v krásnych farbách Triple Tribute
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!