Anketa:
Richard Šikyňa znovu medzi svetovou motokrosovou elitou
ZdieľaťPridané: 29.05.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Šport - Motocross]
Majstrovstvá sveta v motokrose pokračovali uplynulý víkend vo francúzskom Ernée už deviatym podujatím. Do nominácie medzi absolútnu svetovú elitu sa tento rok po prvýkrát dostal aj mladý slovenský reprezentant Richard Šikyňa (#102) z tímu MX Slovakia, jazdiaci na motocykli KTM 250 SXF.
Pred 39 000 divákmi sa predstavil v triede MX2, kde v kvalifikačných pretekoch skončil na 24. a v nedeľných hlavných pretekoch obsadil 26. a 23. miesto.
Richard Šikyňa (#102): „V sobotu som sa cítil na trati dobre, podarilo sa mi v meranom tréningu zajazdiť aj rýchle kolo, z čoho som mal radosť. V kvalifikačných pretekoch som jazdil už na 16. mieste, ale pár kôl do konca mi došli sily a odcúval som na 24. miesto. Necítil som sa zdravotne dobre, zle sa mi dýchalo kvôli nádche a kašľu, čo ma drží už viac ako týždeň. V nedeľu som sa od rána cítil unavený, rozhodne som nebol stále fit. Trať mi ale v prvom tréningu sedela a tak som čakal dobrý výsledok aj z jazdy. V prvej som bol asi na 22. mieste, ale potom mi po 20. minúte prišlo zle, tým pádom mi došli sily a dojazdil som 26.. V druhej jazde som sa snažil držať jazdcov predo mnou, ale zase som posledné kolá nevládal. Umiestnenie tým pádom nebolo najlepšie, ale preteky s TOP jazdcami sveta mi dali veľa a verím, že sa ešte nejakých svetov tento rok zúčastním a budem môcť naplno ukázať, na čo mám. Chcem poďakovať svojmu tímu MX Slovakia, že mi umožnil štartovať na týchto pretekoch a samozrejme úplne všetkým ľuďom, ktorí ma podporujú a pomáhajú mi.“
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia: „Richard má za sebou veľmi náročný týždeň. Od pondelka, do stredy sa musel vysporiadať so svojou skúškou dospelosti, keď úspešne zmaturoval na športovom gymnáziu. Na tréning veľa času nezostalo a nanešťastie ho trápilo aj prechladnutie a bolesti v krku, ktorých sa nevedel zbaviť. Potvrdenie do nominácie na svet sa ale neodmieta a tak aj napriek tomuto hendicapu v piatok odletel do Francúzka. V Ernée odovzdal so seba všetko, čo mohol a to je pre mňa najdôležitejšie. Jazdecky je na tom dobre a veľmi náročnú trať zvládal výborne. Na pretekoch majstrovstiev sveta je však dôležité, aby bolo všetko úplne na 100% a tento krát Rišo oslabený virózou, nemohol ukázať viac. Ja som ale s jeho výkonom spokojný, viem, že tam patrí a má na to. Teraz sa Rišo musí rýchlo doliečiť a trochu oddýchnuť, lebo ho čaká dvojdňový náročný tréning v Belgicku a cez víkend ďalšie preteky seriálu Medzinárodných majstrovstiev Čiech v Pacove.“
Pridané: 29.05.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Honda sa rozširuje modelový rad o retro model CB1000F
- Taliansky projekt „Hachimaan“ sa stal víťazom súťaže Honda Customs 2025
- MM SR enduro a country cross Brezno 2025
- GOES predstavuje modely na rok 2026
- Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz
- Triumph predstavil TF 450-X pre rok 2026
- GASGAS predstavuje nový radikálny vzhľad pre modelový rad 2026!
- Honda potvrdila plán výroby a hlavné parametre modelu Honda WN7 – prvého elektrického motocykla
- Husqvarna prináša update ostrého modelu FS 450
- Kawasaki predstavuje nový model Z1100 pre rok 2026 – „Sugomi Awakens“
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!