ISSN 1336-6491 | Online: 948 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

MOTO ASIST - bezpečnosť na druhú

 Zdieľať

Pridané: 01.06.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5331 [Novinky - PR článok]

Predstavujeme vám novinku pre motorkárov z dielne slovenskej spoločnosti TSS Group, systém MOTO ASIST. Ide o GPS lokalizačný systém určený špeciálne pre motocykle, ktorý toho však vie omnoho viac ako bežné GPS systémy.

MOTO ASIST sa naviac stará o bezpečnosť motorkára na ceste, ale aj pri parkovaní. Systém je totiž napojený na dispečing Autoklubu Slovakia Asistance. Chlapci na dispečingu sú pripravení 24 hodín denne, sedem dní v týždni poskytnúť pomoc každému, kto ju bude potrebovať.

MOTO ASIST - bezpečnosť na druhú

Ako to celé funguje?

Z pohľadu motorkára úplne jednoducho. Do motocykla si necháte namontovať malú vodotesnú GPS jednotku so snímačom otrasov a trhacím vypínačom. Potom už iba jazdíte. Jediné čo robíte inak je, že si šnúru od trhačky pripnete na bundu alebo na pravú rukavicu. Šnúra je dostatočne dlhá na to, aby ste mali voľnosť pohybu. Rozdiel nastane vtedy, keď sa dostanete do krízovej situácie, napr. spadnete s motorkou v zákrute. V ten moment GPS jednotka vo vašej motorke detekuje nehodu a okamžite túto udalosť nahlási na dispečing. Dispečeri podľa údajov z jednotky vyhodnotia situáciu a pokúsia sa vás kontaktovať. Pokiaľ sa nenahlásite, ihneď posielajú na presne lokalizované miesto zložky záchranného systému. Rýchlosť vyhodnotenia nehody a čas príjazdu pomoci sú totiž v kritických situáciách kľúčové, často môže ísť o život, a vtedy rozhoduje každá sekunda.

MOTO ASIST - bezpečnosť na druhú

MOTO ASIST ale stráži aj váš motocykel a pokojný spánok. Pomocou aplikácie vo vašom mobilnom telefóne si môžete aktivovať stráženie motocykla a máte istotu, že ju vždy nájdete tam, kde ste ju nechali. Veľmi citlivý snímač zaznamená každý otras motocykla a okamžite vás upozorní na mobilný telefón. Zvuk podobný klaksónu kamiónu sa nedá prepočuť. Ak by sa to náhodou stalo, stále sú tu dispečeri ASA, ktorý túto informáciu dostanú taktiež a pokúsia sa s vami spojiť. V prípade ak sa im to nepodarí, vyšlú na presne lokalizované miesto políciu.

Stále však ešte nie sme na konci toho, čo MOTO ASIST poskytuje. K systému naviac dostávate od Autoklubu Slovakia Asistance technickú a administratívnu asistenciu v rámci celej Európskej únie a Švajčiarska, takže ani v zahraničí sa nemusíte obávať. Bude o vás postarané či už máte defekt alebo budete potrebovať prekladanie napr. pri styku s miestnymi úradmi.

K tomu všetkému naviac získate mobilnú aplikáciu a prehľad o svojich jazdách vrátane podrobných údajov o vzdialenosti, čase, maximálnej rýchlosti a náhľadu trasy na mape.

MOTO ASIST - bezpečnosť na druhú
MOTO ASIST - bezpečnosť na druhú

Záverom musíme dodať, že MOTO ASIST sa rozhodne vyplatí. Ochráni vás a váš motocykel, poskytne pomoc v núdzi a ak sa nič nestane, v čo pevne verí každý motorkár, tak si môžete prehliadnuť, kde všade ste jazdili.

Motoasist si môžete zakúpiť za SUPER cenu 279 eur bez DPH (v cene je zahrnutá GPS jednotka, trhací vypínač, ročná asistenčná služba bez obmedzenia zásahov, non-stop služba dispečingu 7/24/365, ročný prenos dát vrátane EU, v cene nie je zahrnutá montáž).

Viac informácií získate na www.motoasist.sk alebo týchto regionálnych kontaktoch:

Bratislava, Trnava

Miroslav Kling - 0910 950 186 - kling@tssgroup.sk

Trenčín, Žilina

Marcel Meravý - 0915 831 760 - meravy@tssgroup.sk

Nitra, Banská Bystrica

Norbert Druga - 0915 919 540 - druga@tssgroup.sk

Košice, Prešov

Mgr. Dávid Hudzik - 0915 831 743 - hudzik@tssgroup.sk

Pridané: 01.06.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »