Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2189 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29798
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17612)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12186)
Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač

Putovanie sa skončilo, prišiel som do cieľa (BMW R1200GS)

 Zdieľať

Pridané: 02.06.2017 Autor: janciii
Čitatelia: 12274 [Vaše stroje - Moja motorka]

Proporcie ideálnej ženy sú 90 - 60 - 90. Moja ideálna žena má 2,2 m - 238 kg - 92 kW.

BMW R1200GS 2015
BMW R1200GS 2015

Zoznámenie

Takže už žiadne ideálne parametre. Volám sa Jano a motorkám sa venujem krátko, dá sa povedať, že pár rokov. Začínal som na Honde XR600R. Honda bola na začiatku pre mňa ideálna. Bola to motorka, ktorá sa dala opravovať, a mohol som naberať skúsenosti ako to vlastne všetko funguje. Vodičák som nemal, čiže jazdil som len po lesoch u nás v bardejovskom okrese. Neskôr, keď som už mal aj vek na vodičák, tak som si zadovážil BMW F800GS. Tá motorka ma očarila, ale postupne som nejako prichádzal na to, že to nie je to pravé. (asi som nedospel :)

Prečo práve táto motorka?

Ako hovorí nadpis, som vlastníkom BMW R1200GS. Model je K50 a vyrobená bola v 2015. K motorke som sa vlastne dostal náhodou, keďže moja bývalá priateľka nechcela so mnou jazdiť na X-ke (Honda CBR1100XX Super Black...) Áno, skúsil som aj kategóriu sport tourist, ale žiaľ, čo človek nespraví pre tie naše milované ženy. Áno, predal som X-ku a začal som pozerať po novej motorke, ktorá bude sedieť aj nežnému pohlaviu. Ak to čítate až do teraz, už si hovoríte, aký som idiot. Tak máte pravdu :) Honda sa predala, kúpil som BMW a priateľka už bola zrazu ex. Ale už dosť nariekania.

A prečo pravé veľké GS? Jednoducho preto, že sa mi páči. Pozeral som aj Super Teneru, prípadne novú Africu, ale žiaľ, stále som našiel nejaký dôvod, prečo sa vrátiť naspäť k GS. Poznáte to, človek sa zamiluje na prvý pohlaď a potom to už ide samo.

Skúsenosti

BMW R1200GS 2015
BMW R1200GS 2015

Motorku vlastním už cca 2,5 mesiaca. Nie je to veľa, ale za tú dobu som na nej spravil cca 3500 km. A tak si myslím, že už môžem o nej napísať objektívnu recenziu. Skúsenosti sú zatiaľ super. Kto ju má, tak vie, že komfort je na prvom mieste. Je jedno, či som skúšal šotolinu alebo asfalt. Stále to bolo príjemné vozenie. Napíšem to v krátkosti:

- Motor: je to taký traktor. Keď ho človek podtočí, tak mu to hneď dá na drzovku vedieť vibráciami. Za to má ale krásny plynulý ťah a krútiaci moment, ktorý je poznať aj na šestke.
- Podvozok: ESA. Poviem vám pravdu, ESU som na F800GS nemal, takže teraz je to pre mňa niečo nové. Zatiaľ môžem ale úprimne povedať, že ESA je proste skvelá vec. Ak sa ide na Jahodnú tak je ESA v Hard. Chcem relax, tak ide na soft...
- Komfort: sedí sa mi na motorke skvelo, a aj po 400 km na nádrži, stále som fit a nie som unavený. Občas mám pocit, že by som si mal kúpiť vyššie plexi (mám 180 cm). Ale nebudem sa predsa rozmaznávať. Aj vietor vo vlasoch je super. Teda v prilbe :)
- Rozloženie hmotnosti a manévrovateľnosť: s motorkou sa točím na mieste ako s malým bicyklom. Ja tomu nerozumiem, aj keď mám na motorke kufre + šúľok, tak s tou motorkou sa dá krásne manévrovať. Zrejme to bude pre ten boxer. :-)

Údržba

Teraz sa mi budete smiať a určite si poviete, že veď ja som to vravel. Nové BMW sú proste na... nič. Počas mojej krátkej doby som už riešil 2 problémy. Prvý problém bol gufero v zadnom diferáku. A druhý problém je slzenie tesnenia na hlave v pravom valci. Gufero je vymenené a motorka ďalej jazdí (chcem týmto poďakovať Awiovi za pomoc s guferom) a tesnenie na pravom valci musím ešte vyčistiť a už nebude slziť ani to :)

BMW R1200GS 2015
BMW R1200GS 2015

Záver

Bike je určite určený pre ľudí, ktorí majú peniaze a nechcú sa zašpiniť v teréne. Veď vytiahnu z garáže nablýskanú 12-stku, nahodia na seba rallye trojku a idú na nejakú benzínku na konci mesta na kávu. A tam stoja s drsným pohľadom a dávajú každému najavo, ako dnes vyliezli na svojej 12-stke na Mount Everest :-) Ale nie, podľa mňa je motorka určená dobrodruhom a cestovateľom a ľudom, ktorým sa páči :-)

BMW R1200GS 2015
BMW R1200GS 2015

Plusy, mínusy

motorka, motor, spotreba pri jazde v meste je trojka malo a štvorka veľa, asi cena, už je opozeraná a má ju veľa ľudí (Mne to ale nevadí) :-)

Pridané: 02.06.2017 Autor: janciii Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

BMW R 1200 GS 2015:

Foto:
BMW R 1200 GS 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMW
Model:R 1200 GS
Rok:2015
Kategória:Cestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)
Objem:1170 ccm
Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:125 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:12.5:1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 73.0 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:190 mm
Zdvih vzadu:200 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, radiál 4 piest
Priemer bŕzd vpredu:305 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR19
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:276 mm
Pneu vzadu:170/60-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:212 kg
Hmotnosť s náplňami:238 kg
Výška sedla:850 mm
Rázvor:1507 mm
Dĺžka:2210 mm
Šírka:953 mm
Výška:1450 mm
Objem nádrže:20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 277 km
Servisný interval:10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:za príplatok
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:za príplatok
Tempomat:za príplatok
LED denné svetlá:za príplatok
El. Podvozok:za príplatok
Iná výbava:za príplatok vypletané kolesá, LED smerovky
Poznámka:
Cena 02/2014: 13950.- EUR

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »