Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1663 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17137)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11666)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300 2017 2/2

 Zdieľať

Pridané: 02.07.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 25599 [Testy a predstavenia - Test]

Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Pri novom Versyse-X mi napadá jediné. Načo v Kawasaki čakali tak dlho kým ho predstavili, keď už motor a vlastne celý základ mali pripravený v Ninji 300 hafo rokov. Malý Versys zblízka vôbec nepôsobí ako malý, je to plnohodnotná veľká motorka, v ktorej je schovaný menší motor. Dizajnovo veľmi podarené cestovné endurko.

Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300

Kolesami a podvozkom je zameraný tak nejako ideálne do stredu medzi cestu a terén, to znamená, že mladý jazdec sa po ceste dostane až na kraj kontinentu, a tam ak bude chcieť, zvládne aj nejakú tú šotolinku či trochu offroadu. Asi nik si ho nebude kupovať ako enduro, ale ako turistu určite áno. Versys-X zvláda vcelku svižnú jazdu, na okreskách mu nechýba nič, a dokáže aj obiehať. Zvláda aj diaľničnú rýchlosť, ale to už je trochu na hrane.

Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300

Ja osobne vidím Versys-X v rukách mladého jazdca, ktorý túži spoznávať okolité krajiny, sám i vo dvojke, so slušnou spotrebou a v pohodlí dospeláckeho biku.

vzhľad dospelej motorky, slušný motor, príjemný podvozok, brzdy, univerzálne on/off zameranie nenapadá mi nič

Konkurencia

Všetci konkurenti nového Versysu-X sú úplné novinky, niektoré až natoľko, že ešte nestihli ani prísť do Európy. Máme tu Hondu CRF250 Rally, ktorá má 21/18 kolesá, a ktorá je oveľa viac zameraná do terénu a na jazdu sólo, a to s cenou v podstate rovnakou ako Kawasaki. Potom sú tu Suzuki V-Strom 250 a BMW G 310 GS. O nich toho zatiaľ vieme len toľko, koľko sa dá vyčítať z mediálnych podkladov: sú o 14 a 5 koní slabšie než Versys-X, a z pohľadu odlievaných bezdušových kolies aj orientované viac na cestu.

Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300

Záver

Kawasaki Versys-X 300 nezostáva nič dlžná dobrému menu, ktoré vybudovali jej väčší súrodenci. Versys je skratkou pre versatile system, teda všestranný, univerzálny systém. Môžem kompetentne potvrdiť, že tieto prívlastky o mnohostrannosti sú tu myslené skutočne vážne. Versys-X je dobre vymyslenou a postavenou motorkou, ktorá je ešte rozšíriteľná o reálne využiteľné príslušenstvo. Za nás každopádne všetky palce hore!

Cena Kawasaki Versys-X 300 je 5 795 eur.

Plusy, mínusy

flexibilita a spotreba dvojvalcového motora, veľkosť motorky, univerzálnosť, príplatkové doplnky pre niekoho možno dušové gumy - inak je to veľmi premyslená motorka

Video: Kawasaki Versys-X 300 2017 - najmenší Versys od Kawy

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Kawasaki Versys-X 300 2017

Servisný interval 6000 km
Spotreba 4,3 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 17 l (3 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 325 km
Otáčky motora pri 50, 90 a 130 km/h 3 800 ot. / 6 500 ot. / 9 500 ot.
Cena motorky 5 795 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Kufor topcase 149 EUR
Nosič bočných kufrov + kufre 534 EUR
Vyhrievané rukoväte 69 EUR
Tankvak od 69 EUR
Padacie rámy 208 EUR
Hmlovky 397 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 6 EUR
Stupačka 35 EUR
Spätné zrkadlo 64 EUR
Smerovka 37 EUR
Svetlomet 330 EUR

Text: Peter Fischer
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Michal Meško - Cuba

Motocykel na test poskytla spoločnosť U. M. S., s. r. o. Redaktor jazdil v oblečení 4SR a KLMwear, čižmách TCX od firmy Styx a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Motocykel bol počas testu ošetrovaný kozmetikou Muc-Off od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 Kawasaki Versys-X 300 2017 Honda CRF 250 Rally 2017 Suzuki V-Strom 250 2017 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiHondaSuzukiBMW
Model:Versys-X 300CRF 250 RallyV-Strom 250G 310 GS
Rok:2017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:Cestovné enduroEnduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)jednovalec (4T)radový dvojvalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:296 ccm249.4 ccm248 ccm313 ccm
Max. výkon:39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot.24.75 k (18.20 kW) / 8500 ot.25.16 k (18.50 kW) / 8500 ot.34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:27 Nm / 10000 ot.22.6 Nm / 6750 ot.23.4 Nm / 6500 ot.28 Nm / 7500 ot.
Kompresný pomer:10.6:110.7: 111,5:110.6:1
Vŕtanie x Zdvih:62.0 x 49 mm76 x 55 mm53,5 x 55,280.0 x 62.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (2V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:250 mm180 mm
Zdvih vzadu:265 mm180 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčová dvojpiestkovájednokotúčovájedno kotúčová
Priemer bŕzd vpredu:290 mm256 mm300 mm
Pneu vpredu:100/90 - 19M/C 57S3.00-21 51P110/80-17M/C 57H110/80 R 19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm240 mm
Pneu vzadu:130/80 - 17M/C 65S120/80-18M/C 62P140/70-17M/C 66H150/70 R 17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:157 kg188 kg169.5 kg
Výška sedla:895 mm800 mm835 mm
Rázvor:1445 mm1425 mm1420 mm
Dĺžka:2210 mm2150 mm2075 mm
Šírka:900 mm790 mm880 mm
Výška:1425 mm1295 mm
Svetlá výška:270 mm160 mm
Objem nádrže:17 l10.1 l17.3 l11 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:120 km/h143 km/h
Spotreba paliva:3 l/100km3.5 l/100km3.33 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 252 kmcca 370 kmcca 247 km
Servisný interval:5000km10 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii - vypnutie zadného kolesaáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiza príplatok
Iná výbava:podvozok KYB, 12 V zásuvka
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2017: 5 795 eurCena 9/2017: 5 790 eur (akcia 5 490 eur)Zabudované nosiče bočných kufrov
Cena 9/2017: 5 290 eur
Cena 9/2017: 5 800 eur

<

Pridané: 02.07.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: