Anketa:
Výsledky, foto a hodnotenie - Rally Kopanice 2017
ZdieľaťPridané: 25.07.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7928 [Šport - Rally]
Nultý alebo prvý ročník Rally Kopanice 2017 je za nami a to veľmi úspešne. Nový organizačný tím sa ukázal v najlepšom svetle s mnohými novinkami, prekvapeniami, krásnou traťou, skvelým zázemím v Krajnom a krásne premyslenými detailami.
Seriál článkov - Motomix XL Enduro Cup 2017:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motomix XL Enduro Cup 2017 | Nasledujúci
Foto: copo, Tomáš Hajduch - Awia, keduska, Simona photographer
Text: Tomáš Hajduch - Awia, Ján Zaťko
Zo svojho pohľadu môžem povedať že akcia ma príjemne prekvapila, skvele som si oddýchol, trať nebola extra náročná ale to len vďaka tomu že nezapršalo. Prípadný dážď by nám dal poriadne zabrať :-) Vlastne aj trochu popršalo krátka prehánka každého zastihla asi niekde inde. Mňa práve na meranej časti SS2.
Organizačne skvele, pár drobnosti sa našlo ale nič fatálne. Časomiera na SS1 fungovala hladko, roadbook sedel viac menej dobre až na pád miest kde sme si poblúdili viacerí alebo rovno všetci. Najviac som si užil tú časť za železničným priecestím, okolo fabriky a potom do lesa na fáborkovanú trať. Keď som sa snažil dvihnúť motorku tak som si asi točením predného kolesa nahnal nejaké metre a potom mi to podľa RB sedelo na konci tej motanice doľava a dal som si tú trať celú! Až som skončil bo brutálnom zjazde pod výjazdom ktorý sa asi ani na ľahkej nedá dať. (Dodo presne vie kde to bolo že :-) ) Skúsil som ale to nešlo. Nikde nikto keďže tadiaľ trať nešla, ešte že sa mi podarilo nájsť únikovú trasu a presekať sa na pole a trafiť znovu železnicu. A dal som si tú motanicu ešte raz no už správne :-)
Chlapi ďakujeme za krásne Rally Kopanice!
Kto máte fotky dajte mi vedieť, posielajte, ak chcete napíšte nejaký váš pohľad na akciu!!!
Výsledky Rally Kopanice 2017
Kategória Tourist (156km):
Poz. | Meno jazdca | Prejdené km |
---|---|---|
1. | Peter Maslaňák | 159 |
2. | Michal Kimlička | 162 |
3. | Ladislav Hulko | 164 |
4. | Václav Nemčík | 174 |
5. | Rasťo Mackovič | 175 |
6. | Dalibor Meško | 176 |
7. | Ján Fáb | 176 |
8. | Martin Nemčík | 179 |
9. | Kamil Kešeľak | 183 |
10. | Milan Kováč | 193 |
11. | Michal Hubáček | nedokoncil |
12. | Tomáš Hubáček | nedokoncil |
Kategória Race:
Poz: | Meno | St.c: | kategoria | moto | SS1 | SS2 | SS3 | SS4 | Pen | TOTAL |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Michal Dobiš | 70 | 1V600 | KTM 690 | 00:13:10,90 | 00:06:20 | 00:12:21 | 00:05:15 | 00:37:06,90 | |
2 | Jozef Štefanka | 19 | 2V600 | KTM 950 SER | 00:13:47,80 | 00:06:20 | 00:12:32 | 00:04:59 | 00:37:38,80 | |
3 | Samuel Theis | 18 | Open | KTM 450 EXC | 00:14:14,13 | 00:06:10 | 00:12:30 | 00:05:10 | 00:38:04,13 | |
4 | Jirka Vepřek | 13 | Open | Ktm | 00:13:20,95 | 00:06:50 | 00:14:34 | 00:03:50 | 00:38:34,95 | |
5 | Filip Kalka | 69 | Open | GasGas 300 | 00:13:07,34 | 00:06:40 | 00:14:12 | 00:05:19 | 00:39:18,34 | |
6 | Martin Krňanský | 40 | 2V600 | SE 950 | 00:13:42,11 | 00:07:05 | 00:13:45 | 00:05:10 | 00:39:42,11 | |
7 | Martin Dobis | 15 | 1V600 | KTM 690 R | 00:15:02,39 | 00:07:00 | 00:12:20 | 00:05:29 | 00:39:51,39 | |
8 | Ivan Odejčuk | 55 | 2V600 | KTM 990 ADV | 00:15:31,48 | 00:06:38 | 00:13:18 | 00:05:04 | 00:40:31,48 | |
9 | Jan Michek | 5 | 1V600 | KTm 640 Adventure | 00:14:59,16 | 00:07:07 | 00:12:15 | 00:06:12 | 00:40:33,16 | |
10 | Anton Zboran | 82 | open | KTM | 00:12:21,50 | 00:06:11 | 00:12:01 | 00:05:14 | 05:00 | 00:40:47,50 |
11 | Róbert Bodor | 10 | Open | Yamaha WR250F | 00:15:09,29 | 00:06:05 | 00:14:22 | 00:05:30 | 00:41:06,29 | |
12 | Jozef Oprchal | 81 | 1V600 | KTM 690R | 00:13:15,51 | 00:06:45 | 00:11:40 | 00:05:00 | 05:00 | 00:41:40,51 |
13 | Richard Špánik | 33 | 1V600 | KTM 690 R | 00:13:42,80 | 00:07:20 | 00:16:30 | 00:04:33 | 00:42:05,80 | |
14 | Jaroslav Durec | 83 | Open | KTM 450 EXC | 00:12:43,74 | 00:06:05 | 00:12:15 | 00:06:15 | 05:00 | 00:42:18,74 |
15 | Pavel Radoměřský | 39 | 2V600 | SE 950 | 00:15:21,57 | 00:07:33 | 00:14:30 | 00:05:10 | 00:42:34,57 | |
16 | Lenka Krejčí | 29 | Open | KTM EXC 250F | 00:14:33,32 | 00:06:40 | 00:15:40 | 00:05:49 | 00:42:42,32 | |
17 | Juraj Cachovan | 8 | 1V600 | KTM LC4 640 | 00:15:42,12 | 00:07:10 | 00:14:15 | 00:05:40 | 00:42:47,12 | |
18 | Jiří Budiš | 38 | 2V600 | SE 950 | 00:14:24,18 | 00:08:10 | 00:15:15 | 00:05:40 | 00:43:29,18 | |
19 | Radomir Žubor | 1 | 2V1000 | BMW R 1200 GS RALLY | 00:14:56,20 | 00:06:40 | 00:16:55 | 00:05:00 | 00:43:31,20 | |
20 | Matúš Gerek | 6 | 1V600 | KTM 690 | 00:15:38,72 | 00:06:05 | 00:15:59 | 00:06:00 | 00:43:42,72 | |
21 | Roman Krejčí | 28 | Open | Yamaha TW 125 | 00:15:06,44 | 00:06:25 | 00:15:40 | 00:06:40 | 00:43:51,44 | |
22 | Martin Roško | 66 | 1V600 | KTM 660 RFR | 00:16:47,82 | 00:07:05 | 00:14:55 | 00:06:06 | 00:44:53,82 | |
23 | Peter Javorek | 54 | 1V600 | KTM 690 R | 00:15:38,94 | 00:07:10 | 00:15:10 | 00:08:05 | 00:46:03,94 | |
24 | Palo Nemček | 99 | Open | KTM 525 EXC | 00:15:33,49 | 00:07:05 | 00:18:02 | 00:05:55 | 00:46:35,49 | |
25 | Martin Landl | 7 | 1V600 | LC4 640 | 00:14:38,66 | 00:06:43 | 00:19:43 | 00:05:35 | 00:46:39,66 | |
26 | Július Činčala | 25 | Open | KTM EXC-F 350 | 00:17:19,26 | 00:05:40 | 00:17:59 | 00:05:57 | 00:46:55,26 | |
27 | Peter Janšák | 3 | 2V600 | KTM 950 ADV | 00:15:50,59 | 00:06:33 | 00:17:50 | 00:06:42 | 00:46:55,59 | |
28 | Jiri Kalat | 31 | 2V600 | BMW F800GS | 00:14:21,89 | 00:07:30 | 00:20:09 | 00:04:55 | 00:46:55,89 | |
29 | Peter Suchanek | 35 | 1V600 | KTM 690 R | 00:15:21,97 | 00:07:44 | 00:19:00 | 00:05:50 | 00:47:55,97 | |
30 | Tomáš Hajduch | 42 | 2V1000 | BMW R1150RR | 00:16:12,51 | 00:08:26 | 00:17:44 | 00:06:25 | 00:48:47,51 | |
31 | Richard Babčan | 11 | 1V600 | KTM 690 R | 00:18:13,62 | 00:07:41 | 00:17:30 | 00:05:40 | 00:49:04,62 | |
32 | Rastislav Juhasz | 41 | 1V600 | Yamaha xt660z Tenere | 00:19:05,92 | 00:07:56 | 00:15:28 | 00:06:42 | 00:49:11,92 | |
33 | Jozef Král | 88 | 1V600 | KTM 690R | 00:15:55,80 | 00:08:21 | 00:19:35 | 00:05:32 | 00:49:23,80 | |
34 | Ján Karabinoš | 73 | 2V1000 | BMW R110G/S Rally | 00:17:58,79 | 00:08:10 | 00:16:55 | 00:06:27 | 00:49:30,79 | |
35 | Gabriela Zriniova | 84 | Open | Beta Alp 4 | 00:18:24,32 | 00:07:17 | 00:18:30 | 00:05:50 | 00:50:01,32 | |
36 | Petr Slaný | 24 | 2V600 | XRV 750 | 00:16:36,70 | 00:07:20 | 00:18:50 | 00:07:27 | 00:50:13,70 | |
37 | Michal Uhlíř | 20 | 2V600 | DR750 Big | 00:21:18,30 | 00:07:15 | 00:16:02 | 00:06:10 | 00:50:45,30 | |
38 | Ján Zaťko | 32 | Open | KTM 500 EXC | 00:12:08,16 | 00:06:35 | 00:23:14 | 00:06:12 | 05:00 | 00:53:09,16 |
39 | Marian Birvoň | 27 | 1V600 | Yamaha TT600e | 00:14:05,13 | 00:07:15 | 00:23:32 | 00:08:45 | 00:53:37,13 | |
40 | Roman Kraupa | 26 | 1V600 | KTM 690 | 00:16:29,55 | 00:08:00 | 00:18:00 | 00:06:10 | 05:00 | 00:53:39,55 |
41 | Daniel Branný | 14 | 1V600 | Husqvarna 701 Enduro | 00:15:20,52 | 00:07:27 | 00:24:06 | 00:07:10 | 00:54:03,52 | |
42 | Marek Ferančík | 2 | 2V600 | Kawasaki KLE500 | 00:19:22,32 | 00:10:15 | 00:18:15 | 00:07:00 | 00:54:52,32 | |
43 | Branislav Lovecky | 36 | 1V600 | Yamaha XT660R | 00:18:45,26 | 00:13:30 | 00:19:18 | 00:08:20 | 00:59:53,26 | |
44 | Barbora Jágrová | 4 | Open | Honda XLR125RW | 00:28:57,42 | 00:10:20 | 00:21:45 | 00:09:04 | 01:10:06,42 | |
45 | Bohdan Bártek | 16 | 2V600 | Honda XRV 750 Africa Twin | 00:26:04,74 | 00:10:20 | 00:27:17 | 00:10:25 | 05:00 | 01:19:06,74 |
46 | Jano Hudák | 9 | 1V600 | KTM 690 R | 00:16:37,46 | 00:07:15 | 01:17:47 | 00:10:40 | 01:52:19,46 | |
47 | Juraj Obušek | 80 | Open | WR250F | 00:20:10,88 | 00:08:00 | 00:25:05 | DNF | 05:00 | DNF |
48 | Ľubomír Žubor | 85 | 1V600 | AJP 650 PR7 | 00:15:48,48 | 00:07:10 | 00:25:05 | DNF | 05:00 | DNF |
49 | Robert Bártek | 17 | 2V600 | KTM, LC8 950 Adventure S | DNF | 00:09:45 | 00:27:17 | 00:00:00 | 05:00 | DNF |
Rally Kopanice 2017 - Celkové výsledky
Výsledky SS1
Rally Kopanice očami Jána Zaťka:
Pôvodne som vôbec neuvažoval sa zúčastniť tohto podujatia a tobôž o tom niečo napísať.
Bol to ale taký hlboký zážitok , čo sa mi isto vryje hlboko do pamäti a budem na to veľmi rád spomínať. Tak vôbec neľutujem nedeľného odpoludnia pri písaní tohto článku mojím prostredníkom pravej ruky. Iba na „a“ a „y“ používam ukazovák ľavej ruky :-) .
Prebierky
Aj keď som si doviezol obe motorky, nakoniec pre nedostatok času na premontovanie prístrojov som išiel na 500-vke. Jedine čo som nemal v poriadku bola značka z evidenčným číslom. Dokonca originál motocyklovú lekárničku som si po ceste kúpil. Síce som predpokladal že budú chcieť originálne tabuľky, lebo to písali v podmienkach, no dal som si v reklamke spraviť malé športové značky ktoré zatiaľ všade akceptovali. Teda okrem Talianska a Sardínie. Tam na endure aj na rally tiež musíme montovať tie obrovské. Kompromisom je objednať si menšiu verziu značky, čo sa dáva na motocykle 50ccm. Ale na to už nebol čas, motorku som evidoval tento týždeň, tak som namontoval na ten úzky blatníček to široké monštrum. Za štartovné 70 Eur sme dostali dokonca lístky na raňajky aj obed a uvítací pohárik pravej kopaničiarskej a chutné buchtičky. A roadbook. Riadne dlhý a hrubý. Až taký že ho bolo treba rozdeliť. Pri 150 kilometroch na bežných svetových rally väčšinou vojde do strojčeka celý. Nemal som so sebou tentokrát žiaden doprovod, tak som sa dal do vyfarbovania sám. A neuveriteľne poctivo. Hádam trikrát dopredu, dozadu som ho prevíjal a doznačoval dôležité veci. Po desiatej večer bol brífing kde Dušan detailne prešiel celú organizáciu súťaže. Troška odlišné oproti iným rally bolo prevedenie prvých dvoch rýchlostných skúšok. Mali sa ísť dve kolá po uzavretom vypáskovanom okruhu. A dve prejazdovky sme si mali zdokladovať sami odfotením sa do mobilu na presne určenom mieste. Všetko som pochopil no ako sa ukáže neskôr, to nestačí. Po brífingu som teda pokračoval vo vykreslovaní roadbooku pokiaľ ma po polnoci nechytil hlad. Bufet ešte fungoval, tak hlad zahnali chutné pečené rebrá. A zase sa vrhnúť na vyfarbovanie roadbooku. Až o pol druhej som zaľahol s tým že budíček o pol šiestej. Aj v bufete to ešte žilo a „ Lanďákov“ výrazný hlas bolo z bufetu počuť až do jednej po polnoci. Ráno treba ešte spraviť niekoľko kilometrových kalibračných okruhov aby presne korešpondoval údaj na treepmastri s údajom na roadbooku, nachystať camelbag, ľadvinku, a hlavne namotať prvú časť roadbooka, pretože v motorke som mal navinutý ešte ten z poslednej etapy na Sardegna Rally Race. Odkladám si roadbooky a tento zo Sardínie bol zvlášť cenný, lebo som ho ani neviem ako zachránil pred odovzdaním v cieli. Tak som ho krásne zbalil do úhľadnej ruličky a odložil na stôl v aute. Tesne pred štartom som si ešte našťastie spomenul že potrebujem druhú polovicu vyfarbeného roadbooku, Tak som ho poctivo zabalil do igelitového sáčku a vložil do ľadvinky. A išiel na štart ako 29-ty v poradí.Pretek:
Po štarte hneď prvé kilometre naznačili že som si presne nakalibroval. Ale bolo to aj znakom toho, že organizátor spravil roadbook, ktorý sedel. Po chvíľke som sa ocitol na štarte prvej rýchlostnej skúšky. A zorganizovanej presne tak ako to bolo prezentované. Krásný countrycrossový okruh. Veľmi pekný a perfektne som si ho užil. Pri neskoršom bežnom pohľade na výsledky myslím že som to vyhral, aj keď v úžľabine bola skrížená motorka a ďalší jazdec čo ju chcel obehnúť sa čižmou zasekol do jeho zadného blatníka a nemohol sa zo 15 sekúnd s toho zaseknutia vymaniť. Keby som vedel že sú tam zaseknutí, možno stačilo čosi skôr to nejako oprieť do svahu a obehnúť ich. Nasledovala ďalšia časť trate a druhá rýchlostná skúška. Tentokrát to boli dve kolá motokrosového okruhu a pred tým jedno oboznamovacie kolo. Aj tu sa mi darilo a bol som rád že dážď čo sa každú chvíľu chcel spustiť ma zachytil až na posledných niekoľko sto metroch. Dobre že som ten prejazd predtým trocha potiahol a nezablúdil. Lebo tí čo išli motocross za mnou už spomínali že sa šmýkalo. Zase nasledovali krásne lesné cestičky. A množstvo križovaní a odbočiek. Lesné cestičky a žľaby s prejazdom okrajom lúk. Miestami to bolo ako v Afrike, keď bolo treba niekedy iba vydedukovať že to je cestička. Totižto tam určite dnes už asi nič nechodí, a naviac som už išiel skoro v čele a pod nánosom lístia tie cestičky naozaj nebolo dobre vidieť. Ale roadbook sedel, tak sa mi darilo skoro všetko nájsť na prvýkrát. Jedine niektoré uhly uvedené v roadbooku ma pomýlili, lebo nesedeli a neviem podľa akého algoritmu sa určovali. No možno som bol jediný s GPS-kovým treepmastrom s uhlomerom, tak som si povedal že ich už nebudem nejako sledovať.
Do tretej rýchlostnej skúšky som prišiel už druhý. Bola to konečne navigačná rýchlostná skúška po lúkach a lese. Po zátačke okolo posedu sa išlo dole popri lese a bolo treba zatočiť prudko vpravo do lesa. Aj uhol bol uvedený. No pár metrov po vjazde do lesa bola cesta komplet zahataná stromkami ,drevom a konármi. Tak som pokračoval vľavo po voľnej cestičke aj keď mi nesedel uhol. No hovorím si že asi zase chyba v uhle. A cestička zase vyšla na tú lúku. Takto som to absolvoval minimálne trikrát a vždy s nameraním presne od posedu. Keď si hovorím že iná cestička to už fakt nemôže byť, lebo metre sedia presne na milimeter, vidím Kaliča ako sa prediera ponad tie drevá, až sa zakliesnil. Ja že ho obehnem a pomôžem mu. No zaklaplo mi motor a padol som na neho. Neviem ako by to dopadlo, kedy mi nepomohol ďalší zdvihnúť zo mňa moju motorku, lebo sme boli s Kaličom na sebe naukladaní, striedavo prekladaní s motorkami ako taký dvojitý hamburger. Cestička za drevami pokračovala, sedeli aj všetky body v roadbooku tak som bol rád že idem ďalej až do cieľa rýchlostky. No strata tam bola už obrovská. Nič sa nedá robiť a idem ďalej po neskutočnom labyrinte lesných cestičiek až na výjazd na asfaltovú cestu, kde mi prvá časť roadbooku končila. Vymotám rolku , pekne uložím do igelitového sáčka kde bola druhá časť. Namotávam teda zozadu druhú časť. Všetko v poriadku, pokiaľ sa neobjavilo políčko že „ Start SRR 2017 Stage 5 SS9 – km 144“ . Pozerám a zhrozím sa. V tom chvate pred štartom som si nabalil tú vytočenú rolku zo Sardínskej rally.
Tí čo stáli za mnou a bol tam aj Jirko Vepřek museli započuť nervy drásajúci výkrik do lesa: „ do pi.., zobral som si roadbook zo sardínie, ku..vaaaaaaaááá!“
Rýchlo teda zbaliť všetko do ľadvinky a vypáliť za Jirkom, čo medzitým vyletel z cesty na lúku. Je to rýchly jazdec s dobrou navigáciou, tak som sa ho chcel chytiť až ma dotiahne až do cieľa aj cez poslednú rýchlostnú skúšku. No ušiel mi a ja som sa z lúky dostal do dedinky a tam v spleti asfaltových cestičiek sa stratil. Tak naspäť a hľadať stopy či niekde neodbočil. No Jirko išiel prvý a na suchu stopu nebolo vidieť. Znova bolo treba ísť na tú cestu a počkať na ďalšieho jazdca. Prišiel jeden čech, bohužiaľ som si nezapamätal kto to bol. Na tej lúčke bolo treba predsa len odbočiť doľava do lesa, na skoro nevideteľnú cestičku. A s ním sme to dotiahli až do cieľa, akurát tesne pred cieľom nás ešte predbehol Lanďák. Rýchlostka sa štartovala po minute, tak sme to vyriešili tak, že som odštartoval prvý a ešte na štarte som ho počkal. Aj keď nešiel najrýchlejšie a na to že vraj išiel prvú rally tak si navigačne viedol extra dobre. Ďakujem mu za to a dúfam že sa mi ešte ozve, až viem kto to bol.
A ešte skúsenosť: Keď si človek nevie niečo zapamätať tak si to má napísať červeným do roadbooka. A to som nespravil. Takže keď som videl v roadbooku políčko „foto “ tak namiesto toho aby som zastavil a odfotil sa, čo bola vlastne podmienka, tak som sa sústredil len na to aby som pekne zapózoval. Nič to že som žiadneho fotografa nevidel, aj keď som ho tam čakal. Iba zopár jazdcov tam stálo a ani mi netrklo prečo majú v rukách mobil. Až v cieli keď odo mňa pýtal Dušan fotku som si spomenul. Tak ma penalizácia neminula.
Tak to bola rally ako skoro moja každá. Plná pekných zážitkov ale aj prúserov. Ale v jednom výnimočná. Bola na Slovensku a v takých terénoch a takej dĺžke tratí že človek žasne ako to mohli organizátori dokázať. Popresvedčovať všetkých zainteresovaných, majiteľov pozemkov, ochranárov a neviem ani ešte koho. Dokonca cez nejakú kvázi vtáčiu rezerváciu sme išli. Človek čo to mal pod palcom vyšiel organizátorom v ústrety a my sme na oplátku tade chodili takou rýchlosťou aby sme tie vtáčiky neplašili. Samostatnou kapitolou bol roadbook. Veľmi presný, obrázky korešpondovali verne so skutočnosťou. Mne tam nesedeli asi dva-tri body no sám neviem či som sa ja nepomýlil. A tie uhly. Vraj tie im tam nahádzal softvér, asi ich nekontrolovali. No úplne stačilo povedať že ich netreba sledovať. A ani ich nebolo treba, lebo obrázky vystihovali všetko.
Som rád že som tú rally mohol absolvovať, už aj preto, lebo tieto lesy na Kopaniciach mám rád a mám ich z minulosti prejazdené. Veľakrát sa tu organizovali v Brezovej majstrovstvá Československa a aj Európy v endure. Pokiaľ sa to podarí zorganizovať ešte v budúcnosti už si budem musieť hoci aj na úkor iných pretekov vyhradiť tento termín na Rally Kopanice 2018.
Laňďákov pokec:
Príjemné športovo rodinné podujatie, na ktorého prvý ročník som sa veľmi tešil, vo mne zanechalo veľa dojmov. Najväčšiu radosť urobilo stretnutie s priateľmi a rodinne strávený víkend. Veľmi sa teším z množstva detí s ktorými sme sa v Krajnom stretli. Nezabudnuteľný bude futbal a rugby. Nechcem tým však zľahčiť fakt, že sme jazdili prekrásne terény a celá rally bola skvelým povozením. Len si jednoducho stále viac vážim čokoľvek pekné, čo s deťmi zažijem a na čo budem môcť spomínať v časoch, kedy to už nebudú deti.
Špeciálne ďakujem Marekovi, Hoku a Awiovi - bolo to super! Síce nás deti drtili, ale nadali sme kožu lacno!
Akcia bola personálne veľmi dobre obsadená. Zázemie na jednotku, bufet šlapal skvele. Teplá sprcha je prudký komfort. Detské ihrisko vo veľkosti štadióna so zastrešenou tribúnou a fontánou uprostred, no lahoda!Na kopaniciach sa mi páčila aj priateľskosť ľudí, ktorých som na trati stretal. Rešpektujem prístup „čo dáš, to dostaneš“, tak som každého zdravil, mával, a oni s úsmevom mávali späť. Či už v dedinách, na samotách v lesoch, alebo počas prác na poliach.
Budem s napätím očakávať, ako sa celé dozvuky akcie pretavia, aké budú ohlasy u „dotknutých orgánov“, a ako toto všetko bude/nebude smerovať k zopakovaniu akcie. Je zázrak, že sa toto udialo, a bolo vidieť, že ja za tým množstvo práce. Keďže som optimista, tak napíšem aj pár postrehov, čo by bolo možno treba vylepšiť. To už sú ale pripomienky, smerujúce k dokonalosti.
V itinerároch sa okrem presnosti treba zamerať aj na bezpečnosť. Mám pocit, že to bolo po prvej SS v presune k motokrosovému okruhu, kde na rovnom paľbovom úseku v miernom stúpaní lesa bol medzi stromami naozaj hlboký lesný žľab bez upozornenia v itíku. Miesta, kde značenie nesedelo boli dokopy asi 3, ale závažná bola absencia info o spadnutom strome krížom cez cestu v húštine na začiatku SS3, čo veľa ľudí miatlo. Jednoducho sa javilo ako blbosť, že by organizátor tadiaľto viedol trať pre XL endurá a nedal o tom osobitné info. Počet WC bol silne podhodnotený, kľudne by som riešil potrebné veci v smradľavej prehriatej búdke, ako stepoval s kŕčmi vo fronte pred 2-mi WC. Časomerači-nováčikovia si počínali citeľne inak, ako „ostrieľaní maršali“, dôležité je jasné zadelenie úloh v tíme na danom stanovišti.
Mali by sa hľadať spôsoby, ako dostať do akcie viac meraných km. Viem, aké je ťažké zorganizovať toto u nás, ale meraných km bolo veľmi málo (krátke SS). Ďalšia vec je, že v minulosti sa už 100-krát potvrdilo, že dať do SS speed-limit a spoliehať sa, že jazdci ho dodržia, je prosto nezmysel. Bolo tomu tak aj na tejto rally v SS3 s rovnakým výsledkom ako na všetkých predošlých akciách. Poškodení sú tí, čo sa speed-limit snažia dodržať.
Rally kopanice zožala obrovský úspech. Zajazdili sme si lahodne a zranenia v súvislosti s pretekaním neevidujem žiadne. Mrzí samozrejme jazdec na Triumphe, ale to nebol vplyv pretekov, len smola. Bodaj by sa podarilo aspoň lokálne prelomiť negativizmus panujúci voči motorkám v teréne. Všetko nasvedčuje tomu, že organizátori vykročili správnym smerom.
Pridané: 25.07.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Motomix XL Enduro Cup 2017:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motomix XL Enduro Cup 2017 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Motomix XL Enduro Cup 2017 - poradie seriálu po Rally Kopanice - Awia
- Registrácia na RALLY KOPANICE 2017 - nasud
- Pozvánka na Rally Kopanice 2017 - nasud
- Motomix XL Enduro Cup 2017 - poradie seriálu po HunGarian Baja - Awia
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 - Celkové výsledky - Awia
- HunGarian Baja 2017 - mega foto galéria a Motomix XL Enduro Cup - Awia
- Motomix XL Enduro Cup 2017 - Novinky a termíny pretekov - Awia
- Contec Rally a H-PRO Čelendž 2019 - výsledky a foto - Awia
- B-akaR 2016 - výsledky, foto a vaše dojmy z pretekov - Awia
- Výsledky a prvé dojmy: Contec XL rally 2017 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora