Anketa:
Honda CRF250R, modelový rok 2018 - viac výkonu, elektrický štartér
ZdieľaťPridané: 02.08.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5798 [Novinky - Predstavujeme]
Model Honda CRF250R prichádza s úplne novým DOHC motorom disponujúcim o 9 % vyšším maximálnym výkonom vo výrazne širšom rozmedzí otáčok a s vyššou hranicou maximálnych otáčok; elektrický štartér je po novom súčasťou štandardnej výbavy.
Seriál článkov - Novinky 2018:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2018 | Nasledujúci
Model CRF250R pre rok 2018 takisto zdieľa podvozok s maximálnou centralizáciou hmoty so svojím väčším súrodencom CRF450R, a to vrátane inverznej 49 mm prednej vidlice Showa s oceľovými pružinami.
Vďaka siedmej generácii rámu s revidovanou geometriou a s odpružením Showa sa evolúcia zmenila na
revolúciu a podvozok nového modelu sa tak stáva totožným s jeho väčším súrodencom CRF450R, k čomu navyše pribudol úplne nový DOHC motor.
DOHC motor modelu CRF250R pre rok 2018 má úplne novú konštrukciu a bol navrhnutý s dôrazom na maximálny výkon pre akceleráciu a pri jazde a taktiež s ohľadom na možnosť vyššieho pretáčania v úsekoch medzi zákrutami. Jednoduché fakty: disponuje o 9 % vyšším špičkovým výkonom, ktorý je dostupný v o 2 000 otáčok širšom rozmedzí otáčok, zatiaľ čo hranica červeného poľa sa posunula o 900 otáčok vyššie.
Ešte lepšie sú realizované vylepšenia zrejmé zo záznamu dynamometra. Od 8 500 ot./min. motor s objemom 249,4 cm3 doslova ožíva – to je hlavný rozdiel oproti predchádzajúcemu modelu – a s rastúcimi otáčkami výkon aj krútiaci moment ďalej stúpajú.
Súčasťou motora novej Hondy CRF250R je elektrický štartér, ktorý nahradil štartovaciu páku. Kompaktná lítiovo-iónová batéria váži iba 0,65 kg. Hmotnosť motora pridaním elektrického štartéra vzrástla o iba 1 kg.
Vypínač motora a tlačidlo na voľbu režimu motora (Engine Mode Select Button – EMSB) sa nachádzajú v malom puzdre na ľavej strane riadidiel. K dispozícii sú tri mapy určené pre rôzne jazdné podmienky a preferencie jazdca: Režim 1 (Standard – štandardný), Režim 2 (Smooth – hladký) a Režim 3 (Aggressive – agresívny). Zvolený režim indikuje malá kontrolka.
Štartovacie tlačidlo sa nachádza na pravej strane riadidiel. Živicový klzný prvok pre ovládanie škrtiacej klapky je po novom integrovaný do plynového lanka, čím sa znižuje potrebná sila. Voľnobeh sa nastavuje ryhovanou maticou.
CRF250R pre modelový rok 2018 využíva rovnaký rám a odpruženie ako súčasný model CRF450R, a to s rovnakým hlavným cieľom: zaistiť spojenie jazdca s terénom, čo najlepšiu spätnú väzbu a priľnavosť zadného kolesa – to všetko v kombinácii s posunom hmotnosti smerom vzad a s nižšie umiestneným ťažiskom.
Nový hliníkový rám siedmej generácie, ktorý je oproti svojmu predchodcovi o 340 g ľahší, sa vyznačuje skosenými hlavnými pozdĺžnikmi s dôkladne vyladenou rovnováhou medzi tuhosťou a pružnosťou. Jeho hlavnou úlohou je zaistiť pozdĺžnu stabilitu a hladké sprostredkovanie pocitu trakcie.
Oproti riešeniu v súčasnej CRF250R je geometria podvozka výrazne odlišná; rázvor je o 3 mm kratší (1 486 mm) a vzdialenosť medzi čapom kyvného ramena a osou zadného kolesa je o 15 mm kratšia (573 mm). Sklon vidlice je 27,5° a závlek 116 mm. Ťažisko sa posunulo o 1,4 mm.
Pridané: 02.08.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda CRF 250 R 2018:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CRF 250 R |
Rok: | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 |
Kategória: | Cross |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 249.4 ccm |
Kompresný pomer: | 13,9 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 mm × 50,9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 310 mm |
Zdvih vzadu: | 317.6 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21 Dunlop MX3S |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 100/90-19 Dunlop MX3S |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 108 kg |
Výška sedla: | 957 mm |
Rázvor: | 1486 mm |
Dĺžka: | 2183 mm |
Šírka: | 827 mm |
Výška: | 1274 mm |
Svetlá výška: | 327 mm |
Objem nádrže: | 6.3 l |
Doplnková výbava: | |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Iná výbava: | elektrický štartér |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda CRF 250 R' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda CRF 250 R' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda CRF 250 R 2018' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda CRF 250 R' na www.google.com
Seriál článkov - Novinky 2018:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2018 | Nasledujúci
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!