Anketa:
Športovkyňa aj dobrá priateľka v koži streetfightera: test Suzuki GSX-S750 2017 2/2
ZdieľaťPridané: 17.10.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 18174 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
„Eska“ má konkurentov veru dosť, veď patrí do širokej strednej triedy. Na výber tu máme rôzne počty a usporiadania valcov, s ktorými súvisia aj rozdiely v charakteroch a výkonoch. Najprv si preberme stroje s podobnými údajmi aké má Suzuki: trojvalcová Yamaha MT-09 a Triumph Street Triple S, potom dvojvalcová Ducati Monster 821. Všetky majú veľmi podobné výkony aj krúťaky, iba Ducati ich má uložené v nižších otáčkach. Rozdiely v cenách sú však značné - treba povedať, že spomínané modely sú vybavenejšie než GSX-S, majú napríklad palivové mapy alebo denné LED svietenie - a všetky vychádzajú minimálne o tisícku viac, v prípade Ducati dokonca o 2 400 eur viac (ok, pre sociálnejšie cítiacich ponúka Ducati jednoduchšieho Monstra 797, ten má však podstatne slabší vzducháč a aj tak stojí viac než Suzuki).
Jeden model tu vyčnieva z radu, je ním silnejšia Kawasaki Z900. Skutočný objem jej štyroch valcov je dokonca 948 kubíkov, ale pre svoju pomerne osekanú výbavu a štýl nie je plnohodnotným litrom, takže s prižmúrenými očami ju môžeme brať do úvahy. Nehovoriac o jej veľmi lákavej cene, len o šesť stoviek vyššej než GSX-S. Kawasaki produkuje až 125 koní.
Zostávajú nám „bežnejšie“ naháče: BMW F800R a Honda CB650F. Bavorák má 90 koní, pričom jeho radový dvojvalec má silný spodok, jeho plných 86 Nm je k dispozícii už pri 5 800 otáčkach. Honda je iba šesťstopäťdesiatka, ale tiež radový štvorvalec s určitým japonským dedičstvom, aj keď, žiaľ, trochu priškrteným: ponúka 91 koní pri 11 000 otáčkach a slabučkých 64 Nm pri 8 000. Honda ako jediná z tohto výberu nemá ukazovateľ zaradeného stupňa a obrátenú vidlicu. Kým Bavorák je od Suzuki o sedemsto eur drahší, Honda zas o sedemsto lacnejšia.
Záver
Bude to znieť čudne, ale počas testu GSX-S750 som mal veľmi často pocit, že takto by mohol dnes vyzerať Hornet, keby sa Honda naň nevysrkašľala. Áno, táto Suzuki mi Horneta pripomínala. Vzhľadom na jeho meno je to kompliment.
Ak sa chce záujemca stať majiteľom, za tohto slušného a priateľského streetfightera musí zaplatiť 8 290 eur. Suzuki aj v tomto prípade uplatnila svoju jasnú cenovú politiku a cenu nastavila najnižšie z celej triedy (teda okrem CB650F, ale tá loví skôr v iných vodách). Pritom výkonom ani schopnosťami nijako nezaostáva za drahšími rivalmi, a to majú všetci do jedného vyšší objem motora. Začiatočníka nevyľaká a skúseného neurazí - presne taký je tento „trištvrťový“ naháč od Suzuki.
Plusy, mínusy
motor, vylepšené komponenty, cena | pri ostrom športovaní „otáčková“ nerozhodnosť |
Video: Suzuki GSX-S750 ABS 2017
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Suzuki GSX-S750 2017
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 5,5 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 16 l (3 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 240 km |
Otáčky motora pri 50, 90 a 130 km/h | 2 200 ot. / 4 000 ot. / 6 000 ot. |
Počet dealerstiev na Slovensku | 6 (BA, TT, Matúškovo, Vráble, KM, PO) |
Cena motorky | 8 290 eur |
Ceny vybraných doplnkov:
Väčšina doplnkov ešte nemá stanovené ceny pre náš trh. |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 49,70 eur |
Stupačka | 40 eur |
Spätné zrkadlo | 52,80 eur |
Smerovka | 41,30 eur |
Svetlomet | 306,05 eur |
Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 82 kg)
Foto: Peter Fischer, Martin Trenkler
Motocykel na test poskytla spoločnosť MSC – Suzuki Slovensko, o. z. Redaktor jazdil v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Motocykel bol počas testu ošetrovaný kozmetikou Muc-Off od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Suzuki | Ducati | Kawasaki | BMW |
Model: | GSX-S 750 | Monster 821 | Z900 | F 800 R |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | |
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 749 ccm | 821.1 ccm | 948 ccm | 798 ccm |
Max. výkon: | 114.2 k (84.0 kW) / 10500 ot. | 111.9 k (82.3 kW) / 9250 ot. | 125.4 k (92.2 kW) / 9500 ot. | 89.8 k (66.0 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 81 Nm / 9000 ot. | 89.4 Nm / 7750 ot. | 98.6 Nm / 7700 ot. | 86 Nm / 5800 ot. |
Kompresný pomer: | 12,3 : 1 | 12,8:1 | 11.8:1 | 12:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72.0 x 46.0 mm | 88 x 67.5 mm | 73.4 x 56.0 mm | 82 x 75.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 130 mm | 120 mm | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 138 mm | 152 mm | 140 mm | 125 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 300 mm | 320 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 | 120/70-17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 250 mm | 265 mm | |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17 | 190/55-17 | 180/55ZR17M/C (73W) | 180/55-ZR-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 179.5 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 213 kg | 205.5 kg | 210 kg | 202 kg |
Výška sedla: | 820 mm | 785 mm | 795 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1455 mm | 1480 mm | 1450 mm | 1526 mm |
Dĺžka: | 2125 mm | 2065 mm | 2145 mm | |
Šírka: | 785 mm | 825 mm | 860 mm | |
Výška: | 1055 mm | 1065 mm | 1235 mm | |
Svetlá výška: | 135 mm | 130 mm | ||
Objem nádrže: | 16 l | 17.5 l | 17 l | 15 l |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | |||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |||
Iná výbava: | ukazovateľ zaradeného stupňa | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 10/2017: 8 290 eur | Cena 10/2017: od 10 690 eur | Cena 10/2017: 8 895 eur | Cena 10/2017: 9000 eur |
Foto: | ||||
Pridaj obrázok |
||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Suzuki | Yamaha | Triumph | Honda |
Model: | GSX-S 750 | MT-09 | Street Triple S | CB650F |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 |
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec | radový trojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 749 ccm | 847 ccm | 765 ccm | 649 ccm |
Max. výkon: | 114.2 k (84.0 kW) / 10500 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. | 113.0 k (83.1 kW) / 11250 ot. | 91.1 k (67.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 81 Nm / 9000 ot. | 87.5 Nm / 8500 ot. | 73 Nm / 9100 ot. | 64 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 12,3 : 1 | 11.5 : 1 | 12.65:1 | 11.4 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72.0 x 46.0 mm | 78 x 59.1 mm | 77.99 x 53.38 mm | 67 x 46 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie PGM-FI |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 137 mm | 110 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 138 mm | 130 mm | 124 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 310 mm | 320 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70 R17 | 120/70-17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 220 mm | 240 mm | |
Pneu vzadu: | 180/55-ZR17 | 180/55ZR17M/C (73W) | 180/55 R17 | 180/55-17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 166 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 213 kg | 193 kg | 208 kg | |
Výška sedla: | 820 mm | 815 mm | 810 mm | 810 mm |
Rázvor: | 1455 mm | 1440 mm | 1410 mm | 1450 mm |
Dĺžka: | 2125 mm | 2075 mm | 2055 mm | 2110 mm |
Šírka: | 785 mm | 815 mm | 735 mm | 775 mm |
Výška: | 1055 mm | 1135 mm | 1060 mm | 1120 mm |
Svetlá výška: | 135 mm | 135 mm | 150 mm | |
Objem nádrže: | 16 l | 14 l | 17.4 l | 17.3 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | 4.7 l/100km | 4.7 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 190 km | cca 277 km | cca 276 km | |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 10/2017: 8 290 eur | Cena 10/2017: 9 390 eur | Cena 10/2017: približne 9 000 eur | Cena 10/2017: 7 590 eur |
Pridané: 17.10.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora