Anketa:
Prvé kilometre na novom BMW G 310 GS v španielskych zákrutách 2/2
ZdieľaťPridané: 25.09.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 11300 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Vaše otázky
Na niektoré vaše otázky, ktoré ste nám posielali pred akciou, sú odpovede v texte na predošlej strane. Na ďalšie som sa spýtal predstaviteľov BMW priamo na akcii, resp. slovenského importéra:
1. Dočkáme sa aj adventure verzie G 310 GS?
Nad takouto variantou v BMW ešte oficiálne neuvažovali. (Poznámka autora: jedna vec je obsah toho, čo oficiálni predstavitelia povedia alebo môžu povedať, druhá vec sú ich neverbálne reakcie a reč tela. V tomto prípade som si takmer istý, že hrubé plány verzie adventure majú ak nie nachystané, tak aspoň načrtnuté a pripravené v zálohe - rozhodnutie bude záležať pravdepodobne na kombinácii dopytu a reakcie konkurencie, v tomto prípade najmä KTM.)
2. Prečo je výkon nižší v porovnaní s Kawasaki Versys-X alebo KTM 390 Duke?
Práve pre čo najširšie zapadanie do rôznych globálnych kategorizácii vodičských oprávnení pri zachovaní iba jednej verzie motocykla. (Poznámka autora: pri spomenutí Kawasaki alebo KTM sa páni z BMW tvárili, akoby tieto mená počuli po prvý raz. KTM im pravdepodobne ako reálnym motorkárom leží v žalúdku, a tiež by možno mali radšej dvojvalec ako Kawasaki, ale v tomto prípade diktovala čo najširšia globálna využiteľnosť.)
3. Kedy prídu prvé kusy na Slovensko?
Produkcia v Indii sa začína v priebehu októbra, na Slovensko by mali prvé kusy G 310 GS prísť koncom októbra. Globálny dopyt je aktuálne vyšší než kapacita výroby. (Poznámka autora: čoskoro to bude rok, odkedy bolo G 310 GS predstavené. Sklz vo výrobe nastal z dôvodu nastavovania správnej výstupnej kvality v indickej fabrike. To isté platilo minulý rok aj pre model G 310 R.)
4. Pôsobí G 310 GS naživo dospelým dojmom alebo je to skôr stroj pre násťročných? Zvolil by si ho na dochádzanie do práce (cca 30 km)?
Tu si dovolím odpovedať priamo ja: G 310 GS je menšia než Kawasaki Versys-X 300 a Honda CRF 250 Rally. Napriek tomu som sa so svojimi 188 cm na nej necítil prerastený. Viem si predstaviť, že by som sa na nej necítil stiesnene ani keby som mal viac ako 100 kg. Na dochádzanie by som si ju určite zvolil, pretože bola stvorená najmä pre túto činnosť.
Konkurencia
Tento rok sme sa povozili na dvoch rivaloch z tejto triedy: Kawasaki Versys-X 300 a Honda CRF 250 Rally. Patrí sem aj nová Suzuki V-Strom 250, ktorá však do Európy ešte nedorazila.
Kawasaki ťaží najmä z toho, že má dvojvalcový motor a oveľa väčšiu stavbu než BMW. Je skutočne pripravená na dvoch jazdcov a tri kufre. Naopak, výkonovo najslabšia Honda CRF 250 Rally je so svojimi 21/18 vypletanými kolesami a mäkučkým podvozkom určená najmä pre jazdu do terénu a (alebo) sólo. Najmenšieho V-Stroma sme ešte ani nevideli, ale z jeho dvojvalcového motora a 17-palcových kolies sa dá dedukovať najcestnejšie zameranie zo všetkých spomínaných.
G 310 GS je niekde akoby v strede z tejto štvorice: podvozok síce má endurácky mäkučký a vpredu devätnástku, ale odlievanú, a s bočnými kuframi sa tu už nedá rátať. Najlepšie však je, že cena GS nie je nijako extra nadstrelená. Bez ohľadu na zopár drobných stojí rovnako ako Kawasaki a Honda. Suzuki má už tradične cenovku nastavenú nižšie, a to o päť stoviek.
Do tabuľky v závere pridávam aj G 310 R, aby sa vám ľahšie porovnávali rozdiely s G 310 GS.
Záver
5 800 eur. Toľko stojí G 310 GS, teda najdostupnejšia vstupenka do rodiny kultových GS. Podľa mňa je to rozumnejšia voľba než F 700 GS, ale to samozrejme závisí od preferencií záujemcu. Ak aj odhliadneme od motorky ako takej, tento záujemca za svoje peniaze dostane protihodnotu v písmenách GS na nádrži a najmä logu BMW na bočných plastoch. A to priťahuje pohľady bez rozdielu modelu. Pochvaľujem endurácky podvozok a motor, ktorý akoby ani nebol jednovalec.
So auf wiedersehen, kleinste GS, hádam sa budúci rok uvidíme na slovenských cestách :)
Plusy, mínusy
motor, odpruženie, cena, vstupenka do rodiny GS | pre niekoho možno menej dotiahnuté detaily, veľmi jemné hľadanie neutrálu |
Video: BMW G 310 GS 2017
Čo by ťa mohlo zaujímať:
BMW G 310 GS 2018
Servisný interval | 10 000 km |
Spotreba | 3,9 l/100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 11 l (1 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 255 km |
Otáčky motora pri 130 km/h | 8 000 ot. |
Počet dealerstiev na Slovensku | 4 (BA, BB, ZA, KE) |
Cena motorky | 5 800 eur |
Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 82 kg)
Foto: Peter Fischer, Günter Schmied
Na akciu nás pozvala spoločnosť BMW Motorrad Slovenská republika. Redaktor jazdil v oblečení REV'IT, čižmách TCX od spoločnosti Styx a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Foto: | |||||
Pridaj obrázok |
|||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | BMW | Kawasaki | Honda | Suzuki | BMW |
Model: | G 310 GS | Versys-X 300 | CRF 250 Rally | V-Strom 250 | G 310 R |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Enduro | Cestovné enduro | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 313 ccm | 296 ccm | 249.4 ccm | 248 ccm | 313 ccm |
Max. výkon: | 34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot. | 39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot. | 24.75 k (18.20 kW) / 8500 ot. | 25.16 k (18.50 kW) / 8500 ot. | 34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 28 Nm / 7500 ot. | 27 Nm / 10000 ot. | 22.6 Nm / 6750 ot. | 23.4 Nm / 6500 ot. | 28 Nm / 7500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.6:1 | 10.6:1 | 10.7: 1 | 11,5:1 | 10.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80.0 x 62.1 mm | 62.0 x 49 mm | 76 x 55 mm | 53,5 x 55,2 | 80.0 x 62.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (2V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 180 mm | 250 mm | 140 mm | ||
Zdvih vzadu: | 180 mm | 265 mm | 131 mm | ||
Brzdy vpredu: | jedno kotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová dvojpiestková | jednokotúčová | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 290 mm | 256 mm | 300 mm | |
Pneu vpredu: | 110/80 R 19 | 100/90 - 19M/C 57S | 3.00-21 51P | 110/80-17M/C 57H | 110/70 R 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 220 mm | 220 mm | 240 mm | |
Pneu vzadu: | 150/70 R 17 | 130/80 - 17M/C 65S | 120/80-18M/C 62P | 140/70-17M/C 66H | 150/60 R 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Hmotnosť s náplňami: | 169.5 kg | 157 kg | 188 kg | 158.5 kg | |
Výška sedla: | 835 mm | 895 mm | 800 mm | 785 mm | |
Rázvor: | 1420 mm | 1445 mm | 1425 mm | 1374 mm | |
Dĺžka: | 2075 mm | 2210 mm | 2150 mm | 1988 mm | |
Šírka: | 880 mm | 900 mm | 790 mm | 896 mm | |
Výška: | 1425 mm | 1295 mm | |||
Svetlá výška: | 270 mm | 160 mm | |||
Objem nádrže: | 11 l | 17 l | 10.1 l | 17.3 l | 11 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 143 km/h | 120 km/h | 145 km/h | ||
Spotreba paliva: | 3.33 l/100km | 3 l/100km | 3.5 l/100km | 3.33 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 247 km | cca 252 km | cca 370 km | cca 247 km | |
Servisný interval: | 10 000 km | 5000km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii - vypnutie zadného kolesa | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||||
LED smerovky: | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok | ||
Iná výbava: | podvozok KYB, 12 V zásuvka | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 9/2017: 5 800 eur | Cena 9/2017: 5 795 eur | Cena 9/2017: 5 790 eur (akcia 5 490 eur) | Zabudované nosiče bočných kufrov Cena 9/2017: 5 290 eur | Cena 11/2017: 4 800 eur |
Pridané: 25.09.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora