Anketa:
Predstavujeme Honda Forza 300 2018
ZdieľaťPridané: 12.03.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17113 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Honda inovuje svoj skúter Forza 300 s vylepšenými technickými parametrami vrátane elektricky nastaviteľného plexi, full LED osvetlenia a voliteľného 45l kufra spojeného s inteligentným kľúčom Smart Key a kontrolou trakcie - prvý krát v skútri Honda.
Forza 300 modelového ročníka 2018 má nový, ostrý športový vzhľad a v porovnaní s predchádzajúcou konštrukciou oveľa vyrovnanejšie, ostrejšie rozmery. Rázvor a dĺžka sa zmenšili, pričom skúter je aj užší, ale má vyššie umiestnené sedadlo pre lepšiu viditeľnosť. Dokonca aj s novým zadným kolesom s väčším priemerom je o 12 kg ľahší, a to vďaka prepracovanému podvozku a rámu s novou konštrukciou, čo zlepšuje zrýchlenie, maximálnu rýchlosť a znižuje spotrebu paliva.
Dizajnové línie modelu Forza 300 sa tiahnu dozadu od nového, elektricky ovládaného plexi, ovládaného tlačidlom na ľavom riadidle, ktorý možno súvisle nastaviť v rozsahu 140 mm. Je navrhnutý tak, aby poskytoval ochranu pred vetrom. Stabilitu a pohodlie pri vyšších rýchlostiach – a na dlhé vzdialenosti – možno okamžite vymeniť za väčší pocit slobody po presunutí krytu do spodnej polohy jednoduchým stlačením tlačidla na ľavej strane krytu, a premiestniť ho do akejkoľvek polohy v rozmedzí 140 mm.
Video: Honda Forza 300 2018
Pod sedadlom možno uložiť dve integrálne prilby. Úložný priestor je tiež možné rozdeliť a uložiť prilbu a/alebo vybavenie do dažďa a tašky veľkosti A4. Ľavé predná skrinka je uzamykateľná a vnútorný priestor možno usporiadať pre pohodlie jazdca, napríklad odložiť telefón a fľašu s vodou. Nachádza sa v ňom aj 12 V nabíjacia zásuvka. Všetky svetlá sú typu LED.
Inteligentný kľúč pre model Forza 300 – rovnako ako ovládanie hlavného vypínača zapaľovania a zamykania úložného priestoru – teraz ovláda voliteľný odnímateľný box s objemom 45 l, po prvýkrát na skútri Honda. Keď jazdec odíde s inteligentným kľúčom vo vrecku, box sa automaticky uzamkne. Rovnako ho možno pomocou kľúča aj zamknúť.
Medzi prepracované prístroje patrí analógový rýchlomer a otáčkomer, ktoré obklopujú digitálny displej. Zobrazenie na displeji možno prepínať medzi 3 režimami (ovláda sa prepínačom na ľavom riadidle): počítadlo kilometrov, zostávajúci dojazd a aktuálna spotreba; denné počítadlo najazdených kilometrov, priemerná spotreba a časovač; alebo teplomer okolitého prostredia a snímač akumulátora.
Forza 300 modelového ročníka 2018 má úplne nový podvozok, ktorý je o 12 kg ľahší a stroj s náplňami má hmotnosť 182 kg. Základ tvorí rúrkový oceľový rám, ktorý skrátil rázvor o 35 mm na 1 510 mm. Chladič a akumulátor sa nachádzajú medzi palivovou nádržou a úložným priestorom pod sedadlom, takže hmotnosť sa sústredila do stredu.
Robustnej vidlici s priemerom 33 mm zodpovedajú dvojité zadné tlmiče – nastaviteľné prostredníctvom pružiny so 7 stupňami predpätia. 15-palcové predné koleso z hliníkovej zliatiny je vybavené pneumatikou rozmeru 120/70-15. Vzadu je 14-palcové koleso (o 1 palec viac ako predchádzajúci model) s pneumatikou rozmeru 140/70-14. Jednoduchý kotúč s priemerom 256 mm vykonáva funkciu bŕzd vpredu. Vzadu mu sekunduje kotúč s priemerom 240 mm s 2-kanálovým systémom ABS na bezpečné brzdenie na klzkých povrchoch.
Nový model Forza 300 zdieľa svoj jednovalcový, kvapalinou chladený motor SOHC so vstrekovaním paliva a s objemom 279 cm3 s legendárnym modelom SH300i. Maximálny výkon je 18,5 kW pri 7 000 ot./min., krútiaci moment dosahuje 27,2 Nm pri 5 750 ot./min. Spotreba paliva je 3,1 l/100 km (režim WMTC). Palivová nádrž má objem 11,5 litra, takže potenciálny dojazd je viac ako 350 km.
Významnou novinkou pre model Forza 300 je systém kontroly trakcie Honda (HSTC) – systém sa po prvýkrát dostal do výbavy skútra Honda. Systém HSTC zisťuje rozdiel medzi otáčkami predného a zadného kolesa, vypočítava pomer prekĺzavania a následne reguluje krútiaci moment motora prostredníctvom vstrekovania paliva, aby sa znova zaistil záber zadného kolesa. Systém HSTC je vypínateľný tlačidlom na ľavom riadidle. Ak sa systém aktivoval a reguluje záber kolesa, na digitálnom displeji bude blikať kontrolka „T“.
Forza 300 bude k dispozícii v nasledujúcich farbách:
Modrá metalíza Crescent
Čierna Pearl Nightstar
Sivá metalíza Matt Cynos
Biela Matt Pearl Cool
Príslušenstvo
– 45-litrový inteligentný horný box,
– zadný nosič (priame upevnenie),
– vnútorné tašky,
– vyhrievané rukoväte,
– alarm
| Foto: | |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | Honda |
| Model: | Forza 300 |
| Rok: | 2018 |
| Novinka: | NOVINKA 2018 |
| Kategória: | Skúter |
| Motor: | |
| Typ motora: | jednovalec (4T) |
| Objem: | 279 ccm |
| Max. výkon: | 25.16 k (18.50 kW) / 7000 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 27.2 Nm / 5750 ot. |
| Kompresný pomer: | 10.5:1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 72 x 68,5 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie |
| Rozvod: | OHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | automatická |
| Sekundárny pohon: | variátor |
| Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 256 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70 R15 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
| Pneu vzadu: | 140/70 R14 |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 182 kg |
| Výška sedla: | 780 mm |
| Rázvor: | 1510 mm |
| Dĺžka: | 2140 mm |
| Šírka: | 755 mm |
| Výška: | 1470 mm |
| Svetlá výška: | 135 mm |
| Objem nádrže: | 11.5 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Spotreba paliva: | 3.1 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 278 km |
| Doplnková výbava: | |
| ABS: | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii |
| LED svetlomet: | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii |
| LED smerovky: | áno, v sérii |
| Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
| Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
| Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii |
| Poznámka: | |
| Poznámka: | Cena 10/2018: 5 350 eur |
Pridané: 12.03.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Test Honda Forza 350 2021 - ešte viac sily v modernom balení - Herghott
- Porovnávačka osminiek od Hondy: PCX verzus Forza - datadive
- Honda prepracovala PCX 125 2018 - nový podvozok dizajn a aj ABS - Redakcia
- MINITEST HONDA FORZA NSS 250X (MF08) - TTom
- Test štýlového maxiskútra so 125-kubíkovým motorom - Honda Forza 125 - Herghott
- Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition - Muli
- Vynovený skúter Honda SH300i pre rok 2015 - zeON
- Test minirakety Honda SH300i - Herghott
- Nová Honda Forza 300 2020 - Redakcia
- EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- EICMA 2025: CFMOTO ukázala očakávanú 1000MT-X a V4 SR-RR prototyp
- EICMA 2025: Značka ZXMOTO vstupuje na európsky trh veľkolepo superbiky, naháče, cruiser aj Rally motorka
- EICMA 2025: Yamaha na EICMA 2025: Oslava tradície a technológie
- EICMA 2025: Royal Enfield oslavuje 125 rokov na EICMA 2025 s novými modelmi Bullet 650, Classic 650 Special Edition a Flying Flea S6
- EICMA 2025: BMW F 450 GS 2026 – kompaktná adventúra pre začiatočníkov roluje s 19-tkou vpredu
- EICMA 2025: Norton Manx R 2026: britský návrat v štýle – superbike s výkonom 206 koní
- EICMA 2025: Suzuki SV-7GX 2026: V2 motor nekončí pokračuje v novom crossoveri
- Honda na EICMA 2025: novinka CB1000GT, Honda WN7, prototyp V3R 900 E-Compressor a E-Clutch do viacerých modelov
- Yamaha XSR900 GP 2026 Legend Yellow – pocta Kennymu Robertsovi
- MV Agusta Brutale 800 2026 – naháč s DNA športového motocykla
- ... zobraz všetky články od tohto autora































