Anketa:
Predstavujeme Honda Forza 300 2018
ZdieľaťPridané: 12.03.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 16265 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Honda inovuje svoj skúter Forza 300 s vylepšenými technickými parametrami vrátane elektricky nastaviteľného plexi, full LED osvetlenia a voliteľného 45l kufra spojeného s inteligentným kľúčom Smart Key a kontrolou trakcie - prvý krát v skútri Honda.
Forza 300 modelového ročníka 2018 má nový, ostrý športový vzhľad a v porovnaní s predchádzajúcou konštrukciou oveľa vyrovnanejšie, ostrejšie rozmery. Rázvor a dĺžka sa zmenšili, pričom skúter je aj užší, ale má vyššie umiestnené sedadlo pre lepšiu viditeľnosť. Dokonca aj s novým zadným kolesom s väčším priemerom je o 12 kg ľahší, a to vďaka prepracovanému podvozku a rámu s novou konštrukciou, čo zlepšuje zrýchlenie, maximálnu rýchlosť a znižuje spotrebu paliva.
Dizajnové línie modelu Forza 300 sa tiahnu dozadu od nového, elektricky ovládaného plexi, ovládaného tlačidlom na ľavom riadidle, ktorý možno súvisle nastaviť v rozsahu 140 mm. Je navrhnutý tak, aby poskytoval ochranu pred vetrom. Stabilitu a pohodlie pri vyšších rýchlostiach – a na dlhé vzdialenosti – možno okamžite vymeniť za väčší pocit slobody po presunutí krytu do spodnej polohy jednoduchým stlačením tlačidla na ľavej strane krytu, a premiestniť ho do akejkoľvek polohy v rozmedzí 140 mm.
Video: Honda Forza 300 2018
Pod sedadlom možno uložiť dve integrálne prilby. Úložný priestor je tiež možné rozdeliť a uložiť prilbu a/alebo vybavenie do dažďa a tašky veľkosti A4. Ľavé predná skrinka je uzamykateľná a vnútorný priestor možno usporiadať pre pohodlie jazdca, napríklad odložiť telefón a fľašu s vodou. Nachádza sa v ňom aj 12 V nabíjacia zásuvka. Všetky svetlá sú typu LED.
Inteligentný kľúč pre model Forza 300 – rovnako ako ovládanie hlavného vypínača zapaľovania a zamykania úložného priestoru – teraz ovláda voliteľný odnímateľný box s objemom 45 l, po prvýkrát na skútri Honda. Keď jazdec odíde s inteligentným kľúčom vo vrecku, box sa automaticky uzamkne. Rovnako ho možno pomocou kľúča aj zamknúť.
Medzi prepracované prístroje patrí analógový rýchlomer a otáčkomer, ktoré obklopujú digitálny displej. Zobrazenie na displeji možno prepínať medzi 3 režimami (ovláda sa prepínačom na ľavom riadidle): počítadlo kilometrov, zostávajúci dojazd a aktuálna spotreba; denné počítadlo najazdených kilometrov, priemerná spotreba a časovač; alebo teplomer okolitého prostredia a snímač akumulátora.
Forza 300 modelového ročníka 2018 má úplne nový podvozok, ktorý je o 12 kg ľahší a stroj s náplňami má hmotnosť 182 kg. Základ tvorí rúrkový oceľový rám, ktorý skrátil rázvor o 35 mm na 1 510 mm. Chladič a akumulátor sa nachádzajú medzi palivovou nádržou a úložným priestorom pod sedadlom, takže hmotnosť sa sústredila do stredu.
Robustnej vidlici s priemerom 33 mm zodpovedajú dvojité zadné tlmiče – nastaviteľné prostredníctvom pružiny so 7 stupňami predpätia. 15-palcové predné koleso z hliníkovej zliatiny je vybavené pneumatikou rozmeru 120/70-15. Vzadu je 14-palcové koleso (o 1 palec viac ako predchádzajúci model) s pneumatikou rozmeru 140/70-14. Jednoduchý kotúč s priemerom 256 mm vykonáva funkciu bŕzd vpredu. Vzadu mu sekunduje kotúč s priemerom 240 mm s 2-kanálovým systémom ABS na bezpečné brzdenie na klzkých povrchoch.
Nový model Forza 300 zdieľa svoj jednovalcový, kvapalinou chladený motor SOHC so vstrekovaním paliva a s objemom 279 cm3 s legendárnym modelom SH300i. Maximálny výkon je 18,5 kW pri 7 000 ot./min., krútiaci moment dosahuje 27,2 Nm pri 5 750 ot./min. Spotreba paliva je 3,1 l/100 km (režim WMTC). Palivová nádrž má objem 11,5 litra, takže potenciálny dojazd je viac ako 350 km.
Významnou novinkou pre model Forza 300 je systém kontroly trakcie Honda (HSTC) – systém sa po prvýkrát dostal do výbavy skútra Honda. Systém HSTC zisťuje rozdiel medzi otáčkami predného a zadného kolesa, vypočítava pomer prekĺzavania a následne reguluje krútiaci moment motora prostredníctvom vstrekovania paliva, aby sa znova zaistil záber zadného kolesa. Systém HSTC je vypínateľný tlačidlom na ľavom riadidle. Ak sa systém aktivoval a reguluje záber kolesa, na digitálnom displeji bude blikať kontrolka „T“.
Forza 300 bude k dispozícii v nasledujúcich farbách:
Modrá metalíza Crescent
Čierna Pearl Nightstar
Sivá metalíza Matt Cynos
Biela Matt Pearl Cool
Príslušenstvo
– 45-litrový inteligentný horný box,
– zadný nosič (priame upevnenie),
– vnútorné tašky,
– vyhrievané rukoväte,
– alarm
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | Forza 300 |
Rok: | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 279 ccm |
Max. výkon: | 25.16 k (18.50 kW) / 7000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 27.2 Nm / 5750 ot. |
Kompresný pomer: | 10.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72 x 68,5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 256 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R15 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 140/70 R14 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 182 kg |
Výška sedla: | 780 mm |
Rázvor: | 1510 mm |
Dĺžka: | 2140 mm |
Šírka: | 755 mm |
Výška: | 1470 mm |
Svetlá výška: | 135 mm |
Objem nádrže: | 11.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 3.1 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 278 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 10/2018: 5 350 eur |
Pridané: 12.03.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Test Honda Forza 350 2021 - ešte viac sily v modernom balení - Herghott
- Porovnávačka osminiek od Hondy: PCX verzus Forza - datadive
- Honda prepracovala PCX 125 2018 - nový podvozok dizajn a aj ABS - Redakcia
- MINITEST HONDA FORZA NSS 250X (MF08) - TTom
- Test štýlového maxiskútra so 125-kubíkovým motorom - Honda Forza 125 - Herghott
- Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition - Muli
- Vynovený skúter Honda SH300i pre rok 2015 - zeON
- Test minirakety Honda SH300i - Herghott
- Nová Honda Forza 300 2020 - Redakcia
- EICMA 2022: Honda po dlhých rokoch priniesla nového Transalpa! Plus novinka CL500, touring verzia CMX1100 a elektroskúter - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Honda X-ADV dostáva svieži dizajn a kopec praktických a komfortných vylepšení pre 2025
- Testujeme Kawasaki Versys 1100 2025
- Náš Kanál MotorideTV dosiahol na youtube 10 miliónov zobrazení
- Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
- Kawasaki predviedla prototyp vodíkovej Ninja H2 na okruhu v Suzuke
- BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure
- Zmeny STK od 1. 7. 2024 - lehota pre motorky predĺžená na 4 roky!
- Veľká alpská porovnávačka 2023!
- Súťaž: zaži stretnutie s Dakarským šampiónom Samom Sunderlandom a poď s nami vyskúšať novú generáciu GASGAS 2025!
- Souo S2000 GL: Čína predstavila konkurenta pre Gold Wing - dvojliter 8-valec boxer s DCT prevodovkou
- ... zobraz všetky články od tohto autora