Anketa:
Pozvánka: VEĽKÁ CENA PIEŠŤANY 2018
ZdieľaťPridané: 01.07.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4625 [Novinky - Pozvánka]
Už od 6.7.2018 sa v Piešťanoch opäť rozburácajú motory pretekárskych motocyklov na CAMS medzinárodných majstrovstvách a prebore Českej republiky Tourist Trophy.
Tretí ročník Veľkej Ceny Piešťan sa bude opäť konať na tradičnej trati v areáli piešťanského letiska.
Pretekmi sa snažíme nadviazať na bohatú históriu organizovania motoristických podujatí v Piešťanoch, konkrétne na druhé najväčšie preteky, ktoré sa v minulosti konali na území bývalého Československa, slávnu Cenu Slovenska.
Práve tento rok je jubilejný, pripomíname si ich 60.výročie. Dňa 13.6.1958 sa konal 1. ročník medzinárodných pretekov Cena Slovenska, v ktorých zvíťazil budúci majster sveta Gary Hocking z Rodézie (Zimbabwe).
Diváci sa majú naozaj na čo tešiť. Štartovné listiny 3.ročníka sa zapĺňajú a my sme radi, že medzi prihlásenými vidíme i minuloročného víťaza triedy nad 600cc, trojnásobného šampióna medzinárodného seriálu Alpe Adria Championship, českého pretekára Michala Práška ďalej Miroslava „Lakiho“ Slobodu a mnohých ďalších. Za domáci motoklub bude súťažiť i prekvapivý víťaz šesťstoviek v Kopčanoch, v podstate nováčik, Tomáš Tóth. Tomáš je úspešný stuntrider a čerstvý držiteľ slovenského rekordu v jazde na prednom kolese.
Program pretekov je rozdelený do troch dní. V prvý deň, v piatok 6.7. popoludní sa konajú voľné tréningy. Podvečerné hodiny sú vyhradené každoročnej promo akcii, ktorá prebieha na námestí v centre mesta Piešťany. Zúčastňujú sa na nej vybraní pretekári so svojimi motocyklami a doprovodmi, vozidlá Safety car, pozývame tiež rôzne osobnosti motošportu. Akciu moderuje moderátor, ktorý priebežne spovedá pretekárov i pozvané osobnosti. V rámci akcie sa konajú i súťaže o vstupenky na naše podujatie.
V sobotu 7.7. nasledujú merané tréningy a v nedeľu hlavné preteky. V tomto roku pre divákov prinášame aktraktívnu zmenu v programe a preteky budú prebiehať v oba dni, t.j. v sobotu i v nedeľu. V sobotu sa môžu diváci tešiť na preteky tried do 600cc a nad 600cc.
V nedeľu 8.7. nasledujú preteky všetkých vypísaných tried, ktorých je dohromady 13.
V prestávkach medzi pretekmi prebieha divácky atraktívny doplnkový program. Skvelá kaskadérska MOTO TV Show s aktuálnym vicemajstrom sveta v stuntridingu Zdenkom Rybárom, tandemové jazdy ma motocykli, s Majstrom Slovenska Martinom Čermákom, letecká show Model Klubu Piešťany, predvádzacia jazda Lei Horniakovej na pretekárskej bugyne, atď. Ďalej sa u nás pripravuje stretnutie moto veteránov pod organizátorskou taktovkou legendy československého motošportu, Petra Baláža.
Pre návštevníkov pretekov pripravujeme Fan Zónu a pre najmenších detskú zónu.
Dianie na trati môžu diváci sledovať i na dvoch veľkoplošných LED obrazovkách.
Ďalej sme pre divákov pripravili ďalšiu novinku, a to zlosovateľné vstupenky o atraktívne ceny. Ako hlavnú cenu si jeden z návštevníkov odvezie elektrobicykel od spoločnosti Auto Kelly Slovakia.
Preteky sa snažíme každým rokom zatraktívňovať a prilákať tak väčší počet divákov.
Víkendové vstupné je 9,- €.
Veríme, že potenciálnym návštevníkom sa program nášho podujatia bude páčiť a zíde sa nás na piešťanskom letisku hojný počet.
Informácie o našom podujatí môžete nájsť i na našej webovej stránke – www.pmkpiestany.sk/ alebo facebookovom profile - www.facebook.com/pmkpiestany/.
Mapa:
Text: Tomáš Motyčka
Pridané: 01.07.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Veľká Cena Piešťan 19. – 21.08.2016 - Redakcia
- Pozvánka: Karel Abraham navštívi na Veľkú noc fanúšikov na Slovensku - Redakcia
- Podporme Lakiho Slobodu na ceste na Tourist Trophy - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!