Anketa:
MM SR Enduro Lišov 2018
ZdieľaťPridané: 28.04.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3344 [Šport - Enduro]
V dňoch 21. a 22. apríla sa uskutočnilo druhé podujatie seriálu enduro a countrycross, keď sa v obci Lišov neďaleko kúpeľov Dudince konalo prvé podujatie Enduro v sezóne 2018.
V Lišove nadobúdajú preteky Enduro tradíciu a miestna lokalita patrí medzi jednu z tratí, kam sa pretekári radi vracajú. Tento rok sa do pretekov prihlásilo 263 pretekárov, z čoho bolo 62 účastníkov z Maďarska, ktorí popri našich MM SR odjazdili v Lišove vlastný maďarský šampionát. Oba súťažné dni boli rozdelené, pre enduro netradične na dva štarty. Dovolila to hlavne kratšia dĺžka okruhu, ktorý trval približne 50 minút. Zahrnuté v ňom boli dva merané testy, ktoré najlepším pretekárom trvali približne 4 až 7 minút. Testy sa jazdili sčasti na lúke a z časti po lese, kde na pretekárov čakali technické a náročné pasáže. Vyjazdili sa drážky, korene a kamene, ktoré v každom kole robili terén náročnejším. Nechýbal prejazd cez kaňon, kde si prišli na svoje najmä diváci, ale tiež aj pasáže v blate s vyjazdenými hlbokými drážkami. Pretekári štartujúci v prvom rannom štarte o 8:00 hod. odjazdili tri kolá a pretekári v druhom štarte o 12:30 odjazdili kolá štyri. V nedeľu sa počet kôl upravil pre druhú výkonnostnú triedu zo štyroch na tri.
Najrýchlejším na trati v Lišove bol počas oboch dní náš slovenský reprezentant Thomas Hostinský (SVK), ktorý predviedol perfektnú jazdu a vytvoril si tak vlastný závod. Na všetkých testoch dominoval a svoje zručnosti pretavil vo víťazstvo v triede MM SR E2 a tiež aj v absolútnom hodnotení.
V triede MM SR E1 zvíťazil Tomáš Zboran (SVK), no o víťazstve rozhodol po rovnakom súčte bodov až lepší výsledok z druhého dňa, keď mu perfektne konkuroval Jakub Zahustel (SVK), ktorý sa musel uspokojiť „len„ s víťazstvom v triede MM SR Junior. V triede MM SR E3 zvíťazil Miroslav Ševela, ktorý bral prvé miesta v triede počas oboch dní.
Medzi ženami bol tentokrát súboj vyrovnaný a o víťazke rozhodol rovnako lepší výsledok z druhého dňa, ktorý hral v prospech Kataríny Juríčkovej (SVK), ktorá sa stala víťazkou svojej kategórie podujatia v Lišove.
Medzi najmladšími v triede MM SR Dorast si s konkurenciou poradil výborne Miroslav Madigár (SVK), ktorý zvíťazil. V triede MM SR Kadet si po tesných súbojoch vyjazdil prvenstvo Marek Vierik (SVK).
V triede Slovenský pohár E1 zvíťazil Martin Smatana (SVK), v triede Slovenský pohár E2 zvíťazil Peter Kollár (SVK) a v triede Slovenský pohár E3 triumfoval Erik Maringa (SVK).
V triede Hobby E1 si z Lišova prvé miesto odniesol Ján Mário Chutko (SVK), v triede Hobby E2 zvíťazil Michal Adamík (SVK) a v triede Hobby E3 zvíťazil Erik Siklienka (SVK).
V triede regional zvíťazil Karol Hubka (SVK), v triede MM SR Veterán zvíťazil Martin Gottvald (CZE) a medzi najstaršími účastníkmi v triede Superveterán zvíťazil Květoslav Kovář (CZE).
Súťaž tímov vyhral Extrém moto team v zložení: Ján Holota, Martin Kužel, Zlatko Novosád, Jaroslav Štrbek (všetci SVK).
Celé podujatie v Lišove sa nieslo v priateľskom duchu a pretekári si aj vďaka peknému počasiu môhli užiť kvalitne pripravenú súťaž, za čo patrí veľké poďakovanie Jánovi Krátkemu a všetkým ľuďom z CORTO team Banská Štiavnica, ktorí pomáhali s prípravami.
Sezóna MM SR Enduro a Country cross SMF pokračuje 5. a 6. mája 2018 podujatím Enduro v Brezne.
Zdroj: SMF Text/foto: Jaroslav Gažo
Pridané: 28.04.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!